با رد اعتراض سامسونگ، اپل غرامت ۱۲۰ میلیون دلاری دریافت می‌کند

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از کشمکشی ۵ ساله، دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا رأی به محکومیت سامسونگ داد و کمپانی کره‌ای باید غرامتی ۱۲۰ میلیون دلاری به اپل بپردازد.
تبلیغات

اپل ۵ سال پیش شکایتی علیه سامسونگ به دلیل زیر پا گذاشتن پتنت این کمپانی تقدیم دادگاه کرد که به‌موجب آن، این کمپانی درخواست دریافت ۲.۲ میلیارد دلار غرامت ارائه کرده بود. در طول پنج سال اخیر، این دو کمپانی همواره درگیر دعاوی پتنتی بوده‌اند تا اینکه بالاخره دادگاه عالی آمریکا در پی اعتراض سامسونگ، دوباره رأی قبلی دادگاه را تأیید کرد و به این ماجرای پنج‌ساله پایان داد. بر اساس حکم صادرشده، اعتراض سامسونگ وارد نیست و این کمپانی باید مبلغی نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار در اختیار اپل قرار دهد. البته در مقایسه با مبلغ ۲.۲ میلیارد دلاری درخواستی اپل، دادگاه تنها غرامتی ۱۲۰ میلیون دلاری در نظر گرفته که بخش کوچکی از مبلغ مورد نظر اپل است.

هیئت منصفه‌ی دادگاهی که در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد، سامسونگ را به عدم رعایت پتنت اپل در مورد قفل خودکار، اصلاح خودکار متون و همچنین لینک سریع در بخش شماره‌ تلفن‌ها محکوم کرد. پس از صدور رأی و در پی اعتراض مجدد و سامسونگ موفق شد رأی دادگاه را تغییر دهد. به گفته‌ی قضات دادگاه، پتنت‌های مورد ادعای سامسونگ جزو موارد بسیار واضح و مشخص طراحی هستند و نمی‌توان اقدام اپل را زیر پا گذاشتن پتنت‌ خواند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد؛ چراکه دادگاه فدرال دوباره رأی اولین دادگاه تشکیل‌شده در سال ۲۰۱۴ را تأیید کرد و از تجدید بررسی این پرونده سرباز زد.

در سال ۲۰۱۶ دوباره دادگاه به این نتیجه رسید که رأی صادرشده علیه سامسونگ، ناعادلانه است. دلیل قضات برای رسیدن به این نتیجه، این بود که آن‌ها عنوان کردند که احتمالا هیئت منصفه‌ی دادگاه در سال ۲۰۱۴، درک درستی از پتنت‌ها نداشته و از این‌رو نه یک بخش از گوشی، بلکه تمام گوشی را تحت تأثیر این پتنت در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات