مایکروسافت برای هولولنز نقشه سه‌بعدی از جهان می‌سازد

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد به کمک همه‌ی کاربران، نقشه‌ی سه‌بعدی از تمام نقاط و محیط‌ پیرامون کاربران بسازد که در نهایت با ترکیب آن‌ها، نقشه‌ی سه‌بعدی از جهان برای استفاده در هولولنز ساخته می‌شود.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های جالب هولولنز، هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت، قراردادن اشیاء مجازی در دنیای واقعی و قابلیت دسترسی به آن‌ها در همان مکان در آینده است. این قابلیت به کاربر امکان تعامل با اشیاء مجازی در دنیای واقعی در مراجعات بعدی می‌دهد. 

مایکروسافت به کمک این قابلیت قصد دارد از مکانی که برای اولین بار وارد آن می‌شوید نقشه‌ی خاصی بسازد و سپس از اطلاعات ذخیره‌شده، برای قرار دادن اشیاء مرتبط با محیط استفاده کند. این نقشه روی ابزار ذخیره می‌شود و در مراجعه‌ی بعدی شما، مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ پتنتی ثبت کرد که فرایند اسکن محیط و ذخیره‌ی اطلاعات پیرامون اشیاء را تسریع و نتایج را در فضای آنلاین ذخیره می‌کند تا در مراجعات بعدی، به هولولنز (HoloLens) ارسال شوند. به این ترتیب کاربر پس از مراجعه به محیط جدید نیازی به اسکن مجدد سطوح مختلف برای ساخت نقشه‌ی سه‌بعدی از اطراف ندارد؛ همچنین کاربران جدیدی که به آن محیط مشخص وارد می‌شوند، می‌توانند از نقشه‌ای که پیش‌تر توسط کاربر دیگری تهیه شده است استفاده کنند. 

احتمالا حالا می‌توانید تصور کنید که اگر این سیستم توسط انبوهی از کاربران مورد استفاده قرار گیرد، در آینده مایکروسافت قادر خواهد بود نقشه‌ی سه‌بعدی از مناطق مختلف جهان ایجاد کند. 

در این پتنت اطلاعاتی در‌باره دسترسی عمومی به این نقشه‌ها ارائه نشده است و شاید این اطلاعات تنها در سازمان مشخصی ذخیره و نگه‌داری شوند؛ اما ساخت چنین سیستمی می‌تواند بسیار مفید و گسترده باشد. 

مایکروسافت اخیرا هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز را در اختیار برخی از سازمان‌ها و بازارهای خاصی قرار داده است و انتظار می‌رود نسخه‌ی مخصوص کاربران نیز در آینده‌ی نزدیک آماده‌ی عرضه‌ی عمومی شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات