ویدیوی رکوردشکنی کونیگزگ آگرا RS

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کونیگزگ آگرا RS روز گذشته موفق شد رکورد سریع‌ترین خودروی شهری جهان را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. بر اساس ویدیوی منتشرشده، آگرا RS در لحظاتی به سرعت ۴۵۷ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است.
تبلیغات

روز گذشته خبری مبنی بر شکسته شدن رکورد سریع‌ترین خودروی شهری جهان توسط کونیگزگ آگرا RS منتشر شد و امروز جزئیات بیشتری از این رکوردشکنی توسط تیم کونیگزگ در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. در همین راستا ویدیویی از این اتفاق تاریخی توسط شرکت سوئدی منتشر شده که در آن نیکولاس لیجا، راننده‌ی شرکت را در حال راندن ابرخودروی آگرا RS با پیشرانه‌ی قدرتمند ۱۳۶۰ اسب بخاری نشان می‌دهد.

بر اساس قوانین گینس برای رکوردشکنی باید مسیر تعیین‌شده‌ به‌صورت رفت و برگشت طی می‌شد. ابرخودروی آگرا RS روز گذشته موفق شد با ثبت سرعت متوسط ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در مجموع مسیر رفت و برگشت حد فاصل شهرهای لاس‌وگاس تا پارومپ در جاده‌ی ۱۶۰ ایالت نوادا، پس از ۷ سال رکورد جدیدی در سرعت خودروهای شهری به نام خود و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند. رکورد پیشین در سال ۲۰۱۰ و در پیست تمرینی شرکت فولکس‌واگن آلمان توسط خودروی مشهور بوگاتی، یعنی  بوگاتی ویرون سوپراسپرت به ثبت رسیده بود. این خودرو در آن سال موفق شد با سرعت متوسط ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت، پیست ارا-لیسن آلمان را طی کند.

koenigsegg record

همانطور که در ویدیو مشخص است، ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS در مسیر رفت به حداکثر سرعت ۴۳۷.۷ کیلومتر بر ساعت رسید و در مسیر برگشت، رکورد تحسین‌برانگیز ۴۵۷.۵ کیلومتر بر ساعت را به جای گذاشت. بر این اساس، با میانگین‌گیری حداکثر سرعت‌های ثبت‌شده در مسیر رفت و برگشت، رکورد جدید سریع‌ترین خودروی شهری جهان با ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت هم‌اکنون متعلق به کونیگزگ آگرا RS است و در آینده‌ی نزدیک این رکورد در کتاب گینس به ثبت خواهد رسید.

در این آزمایش، ابرخودروی آگرا RS به تایرهای ویژه‌ی سرعت‌ بالای شرکت میشلین مجهز شده بود و در تمام طول مسیر و آزمایش، نمایندگان این شرکت حضور داشتند تا در صورت لزوم خدمات فنی لازم را به شرکت کونیگزگ ارائه دهند.

در همین راستا، شرکت هنسی طی بیانیه‌ای ضمن تبریک  به تیم کونیگزگ بابت این رکورد جدید، اعلام کرد به‌زودی با خودروی ونوم F5 برای شکستن این رکورد اقدام خواهد کرد. بنا به ادعای هنسی، ابرخودروی ونوم F5 قادر خواهد بود سرعت متوسط ۴۴۷.۲ کیلومتر بر ساعت را در مسیر رفت و برگشت در آزمایش نهایی به ثبت رساند. البته به نظر می‌رسد که رسیدن به این هدف چندان هم دور از انتظار نیست ؛چراکه بر اساس اعلام شرکت هنسی، ونوم F5 در تست‌های پیشین خود حداکثر سرعت ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

از سوی دیگر شرکت بوگاتی که حالا رکورد ۷ ساله‌ی خود را ازدست‌رفته دیده است، مجددا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ با نسل جدید خودروی شیرون، به این رکورد تازه‌ی شرکت کونیگزگ حمله خواهد کرد. بنا به ادعای مسئولان بوگاتی، خودروی شیرون مجهز به لاستیک‌های استاندارد، هم‌اکنون قادر است به سرعت کمی بیشتر از ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. طبیعی است که در صورت استفاده از لاستیک‌های ویژه‌ی سرعت برای این خودروی ۱۶ سیلندر قدرتمند، رسیدن به رکورد ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت نیز متصور خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات