طراحی دفتر کار لینکدین؛ سائوپائولو

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دفتر کار لینکدین واقع در شهر سائوپائولو، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی DM/AM Arquitetura طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: DM/AM Arquitetura
  • کارفرما: لینکدین 
  • متراژ: ۱۷۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۵
  • محل: سائوپائولو، برزیل

شرکت طراح برای اجرای پروژه‌ی دفترکار جدید لینکدین بر ویژگی‌های شهر سائوپائولو تمرکز داشته است؛ شرکت طراح سعی کرده فضای داخلی دفتر، یک محل کار راحت و غیر رسمی باشد. طراحان با استفاده از یک ایده مفهومی و با الهام گرفتن از هیاهو و آشفتگی زندگی شهری، کار طراحی دفتر جدید را آغاز کردند. در واقع، طراحی داخلی دفتر جدید لینکدین به شلوغی و ازدحام شهر سائوپائولو و مناطق تفریحی این شهر شلوغ اشاره دارد.

چوب، آهن، بتون، سرامیک و شیشه از جمله متریال به‌کاررفته در این پروژه هستند. طراحان با استفاده از متریال متفاوت تلاش کرده‌اند بخشی از ویژگی‌های ظاهری زندگی شهری را در این طراحی به نمایش بگذارند. برای کاهش سر و صدای محیط و ایجاد یک فضای دنج و آرام از عایق‌های صوتی استفاده شده است.

دفترکار لینکدین

برای طراحی محل استراحت کارکنان از پارک‌ها و فضای سبز شهری الهام گرفته شده است؛ موکت سبز به رنگ چمن، نیمکت‌های چوبی و تاب‌هایی که در قسمت‌های مختلف نصب شده‌اند، به ایجاد یک فضای باطراوت و شاداب کمک کرده‌اند.

دفترکار لینکدین

سالن غذاخوری این دفتر نیز طراحی جالبی دارد؛ این قسمت از دفتر با استفاده از دیوارهای شیشه‌ای از بقیه‌ی قسمت‌ها جدا شده است. دیوارهای شیشه‌ای، کف‌پوش چوبی متناسب با صندلی‌های چوبی، نورپردازی مناسب و میز و صندلی‌هایی با رنگ روشن باعث می‌شوند که این سالن فقط مکانی برای غذاخوردن نباشد؛ بلکه کارکنان در طی غذا خوردن می‌توانند کمی استراحت کنند و آرامش ذهنی داشته باشند.

دفترکار لینکدین

برای طراحی سالن کنفرانس، طراحان از یک ایده‌ی خلاقانه استفاده کرده‌اند. مردم کشور برزیل به ورزش فوتبال علاقه‌ی بسیار زیادی دارند؛ بنابراین طراحان تلاش کرده‌اند سالن کنفرانس دفتر جدید را شبیه به یک زمین فوتبال طراحی کنند. موکت سبز رنگ این سالن، چمن زمین فوتبال را در ذهن تداعی می‌کند. علاوه بر کف‌پوش سبز رنگ سالن، تصویری که روی پرده کرکره سالن طراحی شده است، هواداران فوتبال را نشان می‌دهد که در داخل ورزشگاه حضور دارند. همه‌ی‌ این عوامل باعث می‌شود این سالن کنفرانس بزرگ به یک زمین فوتبال شباهت داشته باشد.

دفترکار لینکدین

قسمت پذیرش یا ورودی این دفتر کار، بسیار جالب طراحی شده است. پیشخوان سفیدرنگ با طرح هندسی، کف‌پوش سرامیکی و نورپردازی مناسب باعث می‌شود قسمت پذیرش طراحی ساده و در عین حال بسیار جالبی داشته باشد. روبروی پیشخوان، قسمتی به‌عنوان سالن انتظار این دفتر کار طراحی شده است. نوع و رنگ کف‌پوش‌ها، مبلمان و نورپردازی این دو قسمت یعنی سالن انتظار و پذیرش کاملا متفاوت است؛ همین تفاوت‌ باعث ایجاد کنتراست جالبی بین دو بخش می‌شود. 

طراحی داخلی دفتر لینکدین
طراحی داخلی دفتر لینکدین
طراحی داخلی دفتر لینکدین
طراحی داخلی دفتر لینکدین
طراحی داخلی دفتر لینکدین
طراحی داخلی دفتر لینکدین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات