ابرخودروی هنسی ونوم F5 معرفی شد

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت هنسی از محصول جدید خود، ونوم F5 رونمایی کرد که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ادعا شده است که می‌تواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
تبلیغات

چندی پیش بود که هنسی تیزری از محصول جدید خود منتشر کرد. در این تیزر ادعا شده بود که خودروی F5 می‌تواند به سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. روز گذشته در نمایشگاه SEMA در لاس وگاس آمریکا، هنسی از این خودرو با نام ونوم F5 رونمایی کرد. در این محصول مانند خودروی قبلی هنسی، ونوم GT، بیشترین تمرکز سازنده بر دستیابی به سرعت بالا است؛ اما برخلاف محصول قبلی هنسی، این خودرو کاملا توسط خود این شرکت توسعه داده شده است.

محصول قبلی هنسی از شاسی و بدنه‌ی تقویت‌شده‌ی لوتوس استفاده می‌کرد؛ اما ونوم F5 از یک بدنه‌ی کاملا جدید ساخته‌شده از الیاف کربن برخوردار است. تمام بخش‌های بیرونی خودرو از موادی با وزن‌ بسیار کم ساخته شده‌اند و همین مورد سبب شده است این خودرو نسبت به محصول قبلی هنسی متفاوت باشد. همچنین ارتفاع این خودرو بسیار کم است؛ به‌طوری‌که ضریب مقاوت آن در برابر هوا  (ضریب درگ) تنها ۰.۳۳ خواهد بود. برای مقاسیه بهتر است بدانید ونوم GT دارای ضریب درگ ۰.۴۴ و بوگاتی شیرون دارای ضریب درگ ۰.۳۸ است.

هنسی

هنسی بر خلاف اکثر ابرخودروهایی که امروزه در بازار وجود دارند از پیشرانه‌ی هیبریدی برای F5 استفاده نکرده است. جان هنسی در مصاحبه‌ای که با نشریه‌ی تاپ گیر انجام داده است، می‌گوید: «من طرفدار طرح‌های کاربردی و ساده هستم و چندان علاقه‌ای به خودروهای هیبریدی ندارم.» نیروی مورد نیاز این خودرو از یک پیشرانه‌ی کاملا سفارشی V8 تأمین می‌شود. این پیشرانه‌ی تمام آلومینیومی دارای ۷.۴ لیتر حجم است و می‌تواند ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶۲ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این قدرت با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی تک کلاچه مجهز به پدال شیفتر به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ی دستی نیز برای این خودرو وجود دارد؛ اما هنسی عنوان کرده است اگر این خودرو را با جعبه‌دنده‌ی دستی خریداری کنید، سیستم کنترل کشش این خودرو دائما تا سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت در رانندگی شما دخالت خواهد کرد که این موضوع ناشی از قدرت بسیار زیاد ونوم F5 است. همچنین برای چرخ‌های این خودرو لاستیک‌های میشلین سری Pilot Cup 2 در نظر گرفته شده‌اند که عملکرد بسیار خوبی روی سوپراسپرت‌های امروزی دارند.

این خودرو دارای یک حالت رانندگی با نام V MAX است که پس از فعال‌سازی، ارتفاع باله‌ی عقب را کاهش می‌دهد و اسپویلرهای جلو را برای بهبود آیرودینامیک تصحیح می‌کند. این خودرو می‌تواند تنها در ۱۰ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و در عرض ۲۰  ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بر طبق ادعای هنسی، این خودرو توانایی رسیدن به سرعت ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت دارد. برای مقایسه، باید بدانید این خودرو با اختلاف کمی از کنیگزگ اگرا RS و بوگاتی شیرون سریع‌تر است.

هنسی

در داخل کابین شاهد استفاده گسترده از چرم، فیبر کربن و آلکانترا هستیم. ضمن اینکه اپل کارپلی نیز در داخل خودرو موجود است. فضای داخل کابین برای دو نفر کافی به نظر می‌رسد و فضای جلوی زانوی مناسبی هم برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.

در پایان باید بدانید از این خودرو تنها ۲۴ دستگاه تولید خواهد شد و با احتساب مالیات و سایر عوارض، قیمت هر دستگاه به ۱.۶ میلیون دلار خواهد رسید. ضمن اینکه امکان سفارش ۶۰۰ هزار دلار آپشن نیز وجود دارد که در صورت سفارش آن‌ها، قیمت این خودرو به بیشتر از ۲.۲ میلیون دلار خواهد رسید. نکته‌ی دیگر در مورد ونوم F5T زمان تحویل این خودرو است که توسط شخص جان هنسی صورت می‌پذیرد و رویداد بسیار جالبی برای مالکان این خودرو خواهد بود. هنسی ونوم F5 اولین نمایش عمومی خود را امروز در نمایشگاه SEMA در لاس وگاس تجربه کرد و باید دید آیا موفق خواهد شد رکوردهای سرعت جهان را جابه‌جا کند یا نه.

در انتها، مشاهده‌ی تیزر رسمی و گالری تصاویر این خودرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هنسی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات