مگ ویتمن از سمت مدیریت عامل اچ پی کنار می‌رود

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مگ ویتمن، مدیرعامل ثروتمند اچ‌پی‌‌ایی در ماه فوریه از پست خود کناره‌گیری خواهد کرد.
تبلیغات

روابط عمومی شرکت اچ پی (Hewlett Packard Enterprise) به تازگی اعلام کرده است که مگ ویتمن، مدیرعامل فعلی این شرکت در ماه فوریه‌ی سال آینده‌ی میلادی از پست خود کنار خواهد رفت. پس از اعلام این خبر، ارزش سهام این غول فناوری ایالات متحده با کاهش ۷ درصدی روبه‌رو شد. آنتونیو نِری، ریاست هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی، در اول فوریه‌ی سال ۲۰۱۸ جایگزین ویتمن در سمت مدیریت عامل خواهد شد. مگ ویتمن مدیرعامل فعلی اچ‌پی در این خصوص گفت:

هم‌اکنون بهترین زمان ممکن برای آنتونیو و نسل جدید مدیران برای رهبری HPE است. من کاملا از عملکرد فوق‌العاده‌ی آن‌ها در هدایت اچ‌پی در ادامه‌ی راه درخشان آن اطمینان دارم.

ویتمن پس از اخذ مدرک مدیریت خود در دانشگاه هاروارد، سابقه‌ی بیش از ۳۰ سال مدیریت شرکت‌های مختلف اعم از Hasbro ،Bain و Proctor & Gamble را دارد؛ اما وی بیشتر به موفقیت خود در افزایش فروش ebay از ۵.۷ میلیون دلار به ۸ میلیارد دلار در بازه‌ی ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ شناخته می‌شود. پس از مدیریت در ebay، مگ ویتمن در سال ۲۰۱۱ به سمت مدیریت عامل اچ‌پی برگزیده شد. وی در ادامه و در سال ۲۰۱۱ پس از نظارت بر تقسیم اچ‌پی به دو شاخه‌ی HP و HPE، مدیرعامل بخش سرویس و خدمات تجاری اچ‌پی (HPE) شد.

سهام HPE پس از تشکیل در سال ۲۰۱۵، تاکنون با افزایش ارزش ۳۰ درصدی مواجه شده است. این شرکت هفته‌ی گذشته از درآمد خالص ۷.۸ میلیارد دلاری در سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی خود در کنار در‌آمد کلی ۳۷.۴ میلیارد دلاری سالیانه، خبر داد. اچ‌پی‌ایی هم‌چنین افزایش ۲۰ تا ۲۴ سنتی به ازای هر سهم خود را در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده است.

ویتمن همچنین در تابستان گذشته جزو کاندیداهای مدیریت اوبر پس از کناره‌گیری تراویس کالانیک به دلیل مشکلات پیش‌آمده‌ی این سرویس قرار گرفت. البته در ماه جولای، اوبر طی بیانیه‌ای انتخاب مگ ویتمن به عنوان مدیر عامل را رد کرد. 

طبق گزارش نشریه‌ی فوربز، مگ ویتمن ثروتمندترین زن حاضر در حوزه‌ی فناوری است. وی بخش عمده‌ای از ثروت ۳.۲ میلیارد دلاری خود را مدیون رشد ebay و کسب درآمد از این فروشگاه اینترنتی است. همچنین طبق رده‌بندی سالانه‌ی فوربز، ویتمن ششمین زن پول‌دار ایالات متحده است. مدیرعامل فعلی اچ‌پی‌ایی همچنین در رده‌ی دوازدهم قدرتمندترین زنان جهان قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات