بیانیه اسنپ در خصوص منع استفاده از اپلیکیشن مسیریاب ویز

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از ممانعت سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی از به‌کارگیری اپلیکیشن ویز توسط رانندگان این سرویس، اسنپ بیانیه‌ای در این راستا منتشر کرده است.
تبلیغات

بر اساس دستور دادستانی کل کشور، تمامی سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل از تاریخ ۳۰ آبان موظف به عدم استفاده از مسیریاب ویز (Waze) شدند. سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ توضیحات ذیل را جهت تنویر افکار عمومی در این خصوص ارائه می‌دهد.

  • دستگاه قضایی کشور کلیه سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را موظف کرده است از ساعت ۲۴ روز ۳۰ آبان، ارائه خدمات به رانندگانی که در سفرهای خود از مسیریاب ویز استفاده می‌کنند خودداری نمایند و این دستور شامل همه سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو می‌شود.
  • بنابراین دستور، ارائه خدمات از سمت اسنپ به هم‌راهانی که این اپلیکیشن مسیریاب را در گوشی خود نصب دارند، غیرقانونی است.
  • لازم به توضیح است که اسنپ هیچ‌گاه نقض حریم خصوصی کاربرانش را در دستور کار ندارد، و تنها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. در عین حال کاربران اسنپ نیز طبق قوانین عضویت در این سامانه پذیرفته‌اند که متعهد به رعایت همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • مرجع قانونی، در این مورد خاص، سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را مجری دستور خود دانسته و ادامه خدمات‌رسانی به کاربران منوط به تبعیت از این دستور است.  
  • اسنپ طی هفته گذشته در چندین نوبت از تمام کانال‌های ارتباطی خود به هم‌راهانش درباره منع استفاده از اپلیکیشن مسیریاب ویز اطلاع‌رسانی کرده و اکنون ناچار به غیرفعال‌سازی اپلیکیشن ‌هم‌راهانی است که از این دستور قضایی تبعیت نکرده‌اند.
  • مساعدت هم‌راهان محترم در اجرای این دستور قضایی مانع ایجاد هر گونه خللی در کارکرد اپلیکیشن اسنپ خواهد شد.
  • در پایان گفتنی است که اسنپ همواره می‌کوشد بهترین تجربه سفر را برای هم‌راهان و مسافران خود رقم بزند. به همین منظور در حال بررسی روش‌های جایگزین برای سهولت مسیریابی در سفرهای خود هستیم.

روز گذشته انتشار تصویری از یک گوشی‌ هوشمند که نشان‌دهنده‌ی نمایش پیغام خطایی مبنی بر لزوم حذف اپلیکیشن ویز از گوشی رانندگانی بود که از اسنپ استفاده می‌کنند، اعتراضات بسیاری برانگیخت. بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی بررسی اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گجت‌های کاربران از سوی اسنپ را مصداق نقض حریم خصوصی عنوان کردند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز روز گذشته با انتشار توییتی به اعتراض کاربران در مورد ممنوعیت استفاده از ویز توسط سرویس‌های حمل و نقل پاسخ داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات