آغاز ثبت مکانیزه‌ تخلفات موتور سواران تهران

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح ثبت مکانیزه‌ی تخلفات موتورسیکلت‌ها در شهر تهران از امروز چهارشنبه اول آذرماه ۱۳۹۶ خبر داد.
تبلیغات

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد از امروز چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶، مرحله نخست ثبت تخلفات راکبان موتورسیکلت در تهران آغاز می‌شود. وی در این زمینه اظهار داشت:

در مرحله نخست اجرای این طرح، سه تخلف مهم و حادثه‌ساز سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و عبور از خط ویژه توسط دوربین‌های تعبیه‌شده راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران ثبت و این دست تخلفات از طریق ارسال پیامک برای مالک موتورسیکلت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سردار مهماندار

بنا به گفته‌ی رئیس پلیس راهور پایتخت، میزان جریمه‌ی تخلفات یادشده برای موتورسیکلت برابر با خودرو است و در این زمینه تفاوتی وجود ندارد؛ چراکه نتیجه‌ی این تخلفات در هر دو حالت یکسان است. سردار مهماندار از مالکان موتورسیکلت درخواست کرد با مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+، در راستای تکمیل و تصحیح مشخصات مربوط به محل سکونت و شماره تماس اقدام کنند.

سردار مهماندار در پاسخ به سؤالی درباره تعداد موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های نیروی انتظامی اعلام کرد:

در حال حاضر حدود ۱۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در توقیف پلیس است و مالکان آن‌ها با توجه به این موضوع که میزان خلافی و جریمه‌ی آن‌ها از قیمت موتورسیکلت بیشتر است، هیچ اقدامی در جهت رفع توقیف این موتورسیکلت‌ها انجام نمی‌دهند. اگر مالکان این دست از موتورسیکلت‌ها نسبت به پرداخت جریمه و ترخیص وسیله‌ی نقلیه خود اقدام نکنند؛ وسایل شخصی آن‌ها پس از مدت زمان مشخصی از طریق مراجع قضایی تعیین تکلیف خواهند شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات