اچ تی سی یو 11 لایف؛ محصولی ارزان‌قیمت با ویژگی‌های فوق‌العاده

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌تی‌سی ساعاتی پیش از گوشی یو ۱۱ لایف رونمایی کرد. در این مطلب نگاهی نزدیک به این گوشی خواهیم انداخت.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی چند ماه پیش با عرضه‌ی یو ۱۱ اثبات کرد که هنوز هم در زمینه‌ی گوشی‌های موبایل، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شرکت تایوانی ساعاتی پیش از سه محصول جدید رونمایی کرد تا اهدافی را که با یو ۱۱ به آن‌ها نرسیده بود، این‌بار قدرتمندتر عملی کند. یو ۱۱ لایف قیمتی ۳۴۹ دلاری دارد. درحالی‌که گزارش شده بود یو ۱۱ وارد بازار آمریکا نخواهد شد؛ اما یو ۱۱ لایف از جمعه‌ی همین هفته در آمریکا عرضه می‌شود.

از لحاظ ظاهری، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف مدل کوچک‌تر یو ۱۱ معمولی است. این گوشی از گواهینامه‌ی IP67 برای مقاومت در برابر آب بهره می‌برد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ی یو ۱۱ لایف قیمت آن است. این گوشی فقط ۳۴۹ دلار قیمت دارد؛ حال آن‌که اگر با آن کار کنید، قطعا متوجه می‌شوید که اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف ارزشی بسیار بیشتر دارد. اچ‌تی‌سی صرفا به کوچک‌تر کردن گوشی نپرداخته و برخی بهبودها را نیز (نسبت به یو ۱۱) از لحاظ طراحی در آن اعمال کرده است. اچ‌تی‌سی در ساخت بدنه‌ی یو ۱۱ لایف به‌جای شیشه از اکریلیک (پلی‌متیل متاکریلیت یا به‌اختصار PMMA) استفاده کرده و این یعنی، احتمال شکستگی آن کمتر از یو ۱۱ معمولی است.

علاوه بر این‌ها، یو ۱۱ لایف از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی از نوع LCD بهره می‌برد که البته همچون یو ۱۱، از حاشیه‌ی نسبتا زیادی برخوردار است. رنگ‌های به‌نمایش‌درآمده از صفحه‌نمایش یو ۱۱ لایف روشنایی خاصی دارند و نمایشگر این گوشی، زاویه دید مناسبی دارد. به‌طور کلی با توجه به قیمت مناسب، وجود این پنل جالب به نظر می‌رسد.

اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 Life
اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 Life

این شرایط درمورد مشخصات فنی گوشی نیز صدق می‌کند؛ اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام و ۳ گیگابایت رم مجهز شده است و می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلف را نرم و روان اجرا کند. البته طبیعی است که یو ۱۱ لایف با چنین مشخصاتی در برابر بازی‌های سنگین گرافیکی کم می‌آورد. گزارش‌ها حاکی هستند که یو ۱۱ لایف توانسته است نرم‌افزار Slack و بازی Digimon Links را به‌خوبی اجرا کند. اطلاعات زیادی درباره‌ی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی در دست نیست.

اکثر ویژگی‌های جالب یو ۱۱ در این گوشی جدید نیز قرار گرفته‌اند. اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف به‌ همراه بهره‌گیری از گوگل اسیستنت و ویژگی Sense Companion، جزو نخستین گوشی‌هایی است که از الکسا به‌عنوان دستیار مجازی استفاده می‌کند. به‌ لطف تجهیز یو ۱۱ لایف به ویژگی Edge Sense اچ‌تی‌سی، می‌توانید با فشار دادن لبه‌ی گوشی، به‌سرعت دستیار آمازون الکسا را اجرا و از آن استفاده کنید. با فعال‌سازی ویژگی اج سنس، این امکان برای شما فراهم می‌شود که با فشار دادن لبه‌های گوشی، اپلیکیشن‌های مختلف را باز کنید یا حتی اعمال خاصی در داخل آن‌ها انجام دهید. عادت کردن به استفاده از اج سنس کمی زمان‌بر است؛ اما از لحاظ ویژگی‌هایی که دارد، بسیار منعطف‌تر از همین قابلیت در پیکسل‌های جدید گوگل است؛ چرا که با استفاده از لبه‌های حساس به فشار پیکسل‌های جدید، تنها می‌توانید گوگل اسیستنت را باز کنید.

اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 LIFE

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف قرار است با ایرباد uSonic عرضه شود؛ این ایرباد جالب بر اساس شکل گوش شما، میزان صدا را تنظیم می‌کند. گوشی جدید اچ‌تی‌سی همچنین از صدای ۲۴ بیتی با کیفیت بالا بهره می‌برد؛ چنین کیفیت صدایی در محصولی با قیمت ۳۴۹ دلاری، بسیار کمیاب است.

ساختن یک گوشی اقتصادی با داشتن این ویژگی‌ها، نکته مثبتی برای اچ‌تی‌سی به‌حساب می‌آید. یو ۱۱ لایف از اسلات کارت میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند؛ با این حال اگر اچ‌تی‌سی برای این گوشی حافظه‌ی داخلی بیشتر از ۳۲ گیگابایت در نظر می‌گرفت، بهتر بود. 

مدلی از این گوشی که در ایالات متحده عرضه خواهد شد، قرار است دارای اندروید نوقا با پشتیبانی از رابط کاربری Sense اچ‌تی‌سی باشد. در دیگر نقاط جهان، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف با بهره‌گیری از اندروید وان، از سیستم‌عامل اندروید اوریو استفاده می‌کند. به‌عبارتی دیگر، اچ‌تی‌سی برای گوشی یو ۱۱ لایف بین کاربران آمریکایی با سایر نقاط جهان، تبعیض قائل شده است. 

بر اساس گزارش اچ‌تی‌سی، این تصمیم به‌ علت زمان‌بندی عرضه‌ی اندروید اوریو گرفته شده است. این کمپانی نمی‌تواند بیلد اندروید اوریوی برنامه‌ی اندروید وان را بدون تأخیر در عرضه‌ی گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف در آمریکا، به این کشور بیاورد. تاکنون اچ‌تی‌سی صحبتی درمورد انتشار مدل اندروید وان در آمریکا نکرده است.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف گزینه‌ای جذاب برای آن‌ ‌دسته‌ از خریدارانی است که نمی‌خواهند برای یک گوشی هوشمند، پول زیادی خرج کنند. این گوشی اساسا پرچم‌دار به‌حساب نمی‌آید؛ با این‌حال نمی‌توان به‌سادگی‌ از کنار مشخصات آن (و البته قیمت ۳۴۹ دلاری‌اش) عبور کرد.

اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 Life
اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 Life
اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 Life
اچ تی سی یو 11 لایف / HTC U11 Life
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات