مرورگر فایرفاکس کوانتوم با افزایش سرعت ۲ برابری منتشر شد

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره پس از مدت‌ها، موزیلا نسخه‌ی ۵۷ مرورگر خود را با تغییر نام به کوانتوم، برای عموم کاربران منتشر کرد. موزیلا کوانتوم با افزایش سرعت دو برابری همراه شده است.
تبلیغات

سرعت پایین‌تر مرورگر موزیلا فایرفاکس نسبت به رقبا، دلیل موجه کاهش سهم این مرورگر در ماه‌های گذشته بوده است. موزیلا با آگاهی از این موضوع، از مدتی قبل تصمیم به شروع ساخت نسخه‌ی جدیدی از مرورگر موزیلا گرفت که بهبودهای فراوانی در آن اعمال می‌کند. حال پس از ماه‌ها آزمایش و بررسی، نسخه‌ی ۵۷ مرورگر موزیلا با نام موزیلا کوانتوم برای عموم منتشر شد و از هم‌اکنون کاربران می‌توانند اقدام به استفاده از آن کنند.

بر اساس گزارش این شرکت، نسخه‌ی جدید مرورگر موزیلا با افزایش سرعت ۲ برابری همراه است. همچنین به‌لطف بهبودهایی که بر موتور چندهسته‌ای سی‌اس‌اس، اولویت‌بندی زبانه‌ها و باگ‌زدایی اعمال شده، اکنون شاهد استفاده‌ی مقدار کمتری از حافظه‌ی رم هستیم.

تغییرات نسخه‌ی جدید این مرورگر تنها به پشت‌صحنه خلاصه نمی‌شود و رابط‌ کاربری کوانتوم نیز به کلی دچار دگرگونی شده است. اضافه‌شدن ویژگی‌های جدیدی مانند امکان ثبت اسکرین‌شات، پیشنهادات اپلیکیشن پاکت و ...، از تغییرات قابل‌ توجهی هستند که در نسخه‌ی جدید شاهد آن‌ها هستیم.

نسخه‌ی جدید مرورگر موزیلا کوانتوم هم‌اکنون برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است. درحالیکه مرورگر گوگل کروم سهمی ۵۹.۸ درصدی از بازار مرورگرها دارد، مرورگر موزیلا در ماه اکتبر تنها به سهم ۱۳.۱ درصدی اکتفا کرده است.

باید دید آیا موزیلا کوانتوم با تغییرات جدید، می‌تواند از کاهش سهم این مرورگر جلوگیری کند؟

برای دریافت این مرورگر می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات