ساتیا نادلا دو کاربر آیپد را به استفاده از یک رایانه واقعی دعوت کرد

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا در سفری که به هندوستان داشت، با مشاهده‌ی استفاده از آیپد توسط دو خبرنگار به آن‌ها پیشنهاد داد رایانه‌ای واقعی را مورد استفاده قرار دهند.
تبلیغات

ساتیا نادلا آخرین مدیرعامل مایکروسافت است که در پی اجرای سیاست‌های خود موفق شده کمپانی ردموندی را دوباره به روزهای خوبش نزدیک‌تر کند. البته ساتیا نادلا برای دست یافتن به این مهم، تغییراتی در ساختار کمپانی ایجاد کرده و مایکروسافت را بیش از پیش به یک کمپانی ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های ابری نزدیک‌ کرده است. در واقع مایکروسافت دیگر وابستگی به‌مراتب کمتری به فروش پی‌سی دارد؛ هرچند این کمپانی تعهد بالایی به سری سرفیس‌های خود نشان داده و در پی آن است تا تعریف جدیدی از محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ ارائه کند.

ساتیا نادلا در آخرین سفر خود به کشور مادری که در پی تغییر دیدگاه‌ها به مایکروسافت بود، با مشاهده‌ی دو خبرنگار که از آیپد استفاده می‌کردند، آن‌ها را به استفاده از یک رایانه‌ی واقعی دعوت کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ساهیل موهان گوپتا، خبرنگار Techradar، زمانی که ساتیا نادلا، وی و همکارش را دید که از آیپد پرو اپل استفاده می‌کنند، به آن‌ها گفت: «شما نیاز به رایانه‌ی واقعی دارید.»

مایکروسافت با عرضه‌ی محصولات سرفیس، در نظر دارد این سری از گجت‌ها را برتر از تبلت‌ها و رایانه‌های اپل نشان دهد. مایکروسافت در آگهی‌های ویدیویی خود نشان داده  است که رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ توانایی بیشتری در مقایسه با مک‌های اپل دارند. همچنین این کمپانی ادعای اپل در خصوص اینکه آیپد پرو می‌تواند به‌عنوان یک رایانه انجام وظیفه کند، به سخره می‌گیرد. حتی یکی از متخصصان مایکروسافت مدعی شده که اپل ایده‌ی آیپدپرو را از مایکروسافت و سرفیس پرو کپی کرده است.

ساتیا نادلا در خصوص رقابت با دو کمپانی بزرگ دیگر یعنی گوگل و اپل چنین اظهار نظر کرده است:

من نمی‌خواهم موفقیت‌های کسب‌شده توسط گوگل و اپل را کمرنگ کنم. ما کمپانی‌های متفاوتی هستیم و در واقع کمپانی‌های میانی برای عرضه‌ی محصولات و سرویس‌ها نیستیم؛ بلکه ما کمپانی‌هایی هستیم که ابزار و تکنولوژی‌های جدید را توسعه می‌دهیم و راهی بازار می‌کنیم. ما در پی ایجاد فناوری‌های جدیدی هستیم تا سایر کمپانی‌ها بتوانند بر بستر آن‌ها به تولید محصولات خود بپردازند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا سرفیس‌های مایکروسافت در مقایسه با محصولات اپل کم و کاستی دارند یا می‌توان این دو خانواده را رقیبی قدر برای هم خواند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات