گوگل سرویس Nik Collection را به DxO واگذار کرد

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل مجموعه افزونه‌های ویرایش تصویر و افکت‌گذاری Nik Collection را به DxO واگذار کرد؛ اما این سرویس همچنان به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خواهد بود.
تبلیغات

Nik Collection به‌عنوان مجموعه افزونه‌هایی برای نرم‌افزارهای فتوشاپ و لایت‌روم ادوبی شناخته می‌شود که در چند وقت اخیر توجه چندانی به آن نمی‌شد. اما به نظر می‌رسد با واگذاری آن از گوگل به DxO شاهد تغییر این روند و ادامه حیات دوباره آن در قالبی جدید باشیم. هم‌اکنون DxO قصد ایجاد تغییرات کلی در این مجموعه ندارد و درصدد است افزونه‌های آن را به برنامه PhotoLab خود نیز اضافه کند. این نرم‌افزار جدید نسخه‌ای از برنامه OpticsPro محسوب می‌شود که علاوه بر پشتیبانی از افزونه‌های Nik، از فناوری U Point این مجموعه نیز استفاده خواهد کرد.

آراویند کریشناسوامی، گرداننده بخش مهندسی گوگل، اعتقاد دارد که این شرکت باید تمرکز خود را روی سرویس Photos قرار دهد؛ اما گوگل تمایل دارد سرویس Nik نیز همچنان به روند خود ادامه دهد و ابزارهای خود را برای علاقه‌مندان ارائه کند.

nik collection

در حال حاضر DxO می‌خواهد این سرویس باز هم به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داشته باشد. ژروم منیِر، مؤسس و مدیرعامل این مجموعه، خبر از احتمال عرضه سرویسی جدید با نام Nik Collection 2018 در اواسط سال آینده میلادی می‌دهد. وی هم‌چنین اشاره دارد که نظرات کاربران این مجموعه در ویرایش و افزودن ویژگی‌های جدید به آن، تأثیر خواهد داشت.

یکی دیگر از دستاوردهای Nik، اپلیکیشن Snapeed است. گفته می‌شود که گوگل قصدی برای واگذاری این برنامه به همراه مجموعه Nik ندارد و هنوز هم روی توسعه و بهبود این ابزار ویرایش مختص به دستگاه‌های اندرویدی، تمرکز خواهد داشت. با مراجعه به این لینک می‌توانید ابزارهای Nik را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات