رشد اندک سهم ویندوز 10 پس از عرضه‌ به‌روزرسانی پاییزی کریترز

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف انتظارات، عرضه‌ی به‌روزرسانی پاییزی کریترز تأثیر زیادی بر افزایش سهم ویندوز ۱۰ در بازار سیستم‌عامل‌ نگذاشته است.
تبلیغات

مایکروسافت ۲۵ مهر امسال، به‌روزرسانی پاییزی کریترز را برای عموم کاربران ویندوز ۱۰ عرضه کرد. انتظار می‌رفت سهم ویندوز ۱۰ در بازار سیستم‌عامل‌، پس از عرضه‌ی به‌روزرسانی یادشده با افزایش همراه شود؛ اما آمار و ارقام جدید حاکی از رشد اندک آن است.

ماه گذشته سهم ویندوز ۱۰ در بازار ۲۹.۰۹ درصد بود که این آمار اکنون به ۲۹.۲۶ درصد رسیده است. بر این اساس، اکنون ویندوز ۱۰ پس از ویندوز ۷، در جایگاه دوم پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان قرار می‌گیرد. آمار اخیر نشان از این دارد که اکثر کسانی که به نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‌اند، از کاربران ویندوز ۱۰ بوده‌ و تنها قشر اندکی از کاربران به‌تازگی به این سیستم‌عامل کوچ کرده‌اند.

ادامه‌ی سلطنت ویندوز ۷

از سوی دیگر تعداد کاربران ویندوز ۷ نیز با کاهش روبه‌رو شده است. بر اساس آمار و‌ ارقام، سرعت کاهش کاربران این سیستم‌عامل با ماه گذشته برابری می‌کند. سهم ویندوز ۷ در ماه اکتبر تنها ۴۶.۶۳ درصد بود که نسبت به سهم ۴۷.۲۱ درصدی ماه گذشته‌، کاهش ۰.۵۳ درصدی تجربه کرده است؛ بنابراین درحالی‌که ویندوز ۱۰ با افزایش ۰.۱۷ درصدی روبه‌رو بوده، ویندوز ۷ کاهشی ۰.۵۳ درصدی داشته است؛ به این معنی که آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز موفق به کاهش فاصله در ماه گذشته شد.

با این‌حال، ویندوز ۱۰ نیاز به سرعت بیشتری برای افزایش سهمش در بازار دارد. از‌ آنجاکه پشتیبانی از ویندوز ۷ تنها تا ۲ سال آینده ادامه خواهد داشت، ویندوز ۱۰ بهترین گزینه پیش‌ روی کاربران خواهد بود.

اما با توجه به آنچه در آوریل ۲۰۱۴ با پایان پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی مشاهده کردیم، به‌ نظر می‌رسد که کاربران ویندوز ۷ نه‌تنها علاقه‌ای به ارتقاء سیستم‌عامل‌ ندارند، بلکه نسبت به مسائل امنیتی و عدم پشتیبانی مایکروسافت نیز چندان نگران نیستند. با این تفاسیر، مایکروسافت در متقاعد کردن کاربران برای استفاده از ویندوز ۱۰، راه دشواری در پیش دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات