ویندوز 10 موبایل جزو اولویت‌های مایکروسافت نیست

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جو بلفیوره با انتشار توییتی اعلام کرده که ویندوز ۱۰ موبایل جزو الویت‌های مایکروسافت نیست و ویژگی‌های جدیدی به این پلتفرم اضافه نخواهد شد.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت پس از دست کشیدن از تولید گجت‌های جدید مبتنی بر سیستم‌عامل موبایل خود، فعالیت چندانی را نیز در پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل نداشته و تغییرات زیادی را در این سیستم عامل ایجاد نکرده است. برای مثال مایکروسافت طی کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ خود حرفی از بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل به میان نیاورد، حال آنکه جو بلفیوره در ماه می ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ موبایل زنده است. حال بلفیوره با انتشار توییتی اعلام کرده که ویندوز ۱۰ موبایل جزو الویت‌های مایکروسافت نیست. قایم ارشد ارشد ویندوز که پیش از این مدیر توسعه‌ی برنامه‌ی ویندوز فون بود اعلام کرده که مایکروسافت ویژگی‌‌های جدیدی را به این سیستم عامل اضافه نمی‌کند، حال آنکه پشتیبانی از آن از طریق انتشار بروزرسانی‌های امنیتی و رفع کردن روزنه‌های امنیتی ادامه خواهد داشت.

اصلی‌ترین دلیل برای عدم توسعه بیشتر ویندوز ۱۰ موبایل سخت بودن فرایند توسعه اپلیکیشن برای ویندوز ۱۰ موبایل ذکر شده است. بلفیوره به این نکته اشاره کرده که اصلی‌ترین دلیل برای اینکه مایکروسافت دیگر روی ویندوز ۱۰ موبایل تمرکز ندارد، این است که توسعه‌دهندگان رغبتی برای توسعه اپلیکیشن برای ویندوز ۱۰ موبایل ندارند. مایکروسافت تلاش کرده که تا با پرداخت پول به توسعه دهندگان آن‌ها را مجاب کند تا اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوز ۱۰ موبایل توسعه دهند، حال آنکه این روش نیز تاثیر چندان زیادی روی افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها ندارد، چراکه تعداد پایین کاربران ویندوز ۱۰ موبایل سرمایه‌گذاری روی این حوزه را غیرمنطقی جلوه می‌کند.

Of course we'll continue to support the platform.. bug fixes, security updates, etc. But building new features/hw aren't the focus. 😟 https://mobile.twitter.com/hglr/status/917069749422645248— Joe Belfiore (@joebelfiore) October 8, 2017

البته ضعف سخت‌افزاری را باید یکی از عوامل عدم استقبال از ویندوز ۱۰ موبایل و گوشی‌های ویندوزی خواند. از جمله‌ی دیگر دلایلی که می‌توان برای این مشکل برشمرد باید به سیاست بی‌نظم و متناقض مایکروسافت در حوزه‌ی سخت‌افزاری نیز اشاره کرد. هر چقدر اپل و گوگل طبق برنامه برای معرفی گوشی‌های هوشمند جدید اقدام می‌کنند، اما مایکروسافت از چنین برنامه‌ای پیروی نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات