موتورسیکلت برقی هوندا با فناوری تعادل خودکار

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رایدینگ اسیست، موتورسیکلتی است که در حفظ تعادل به راننده‌ی مبتدی کمک می‌کند. هوندا با عرضه این وسیله سعی دارد موتورسواری را برای همه دست‌یافتنی کند.
تبلیغات

موتورسیکلت و خودروساز ژاپنی؛ تصمیم دارد موتورسیکلت شگفت‌انگیزی با هدف کمک به یادگیری افراد تازه‌کار، بدون نیاز به چرخ‌های اضافی و تنها با دوچرخ، عرضه کند. این موتورسیکلت در چهل و پنجمین نمایشگاه خودروی توکیو (از ۵ تا ۱۴ آبان امسال) رونمائی می‌شود و به عنوان یکی از ابداعات برجسته هوندا در ایستگاه مربوط به این برند واقع در نمایشگاه مذکور به نمایش در می‌آید.

هوندا Riding Assist-e

هوندا Riding Assist-e؛ موتورسیکلتی برقی با مرکز جاذبه‌ی کم و ارتفاع صندلی پایین است. جالب‌ترین قابلیت این وسیله، فناوری حفظ تعادل خود (Self-Balancing) است. کسانی که موتورسواری بلدند ممکن است به این سوال فکر کنند که چقدر می‌توان این موتورسیکلت را خم کرد. فناوری حفظ تعادل این هوندا که طبق تحقیقات صورت‌گرفته روی ربات انسان‌نما طراحی شده است، موتورسیکلت را فقط در سرعت‌های خیلی کم بالانس می‌کند. در نتیجه در سرعت‌های بالا و حین حرکت سریع مشکلی در خم کردن موتورسیکلت و گذر از پیچ‌ها به وجود نمی‌آید.

در حال حاضر جزئیات کمی از این وسیله منتشر شده و بعید است که بتوانیم تا زمان معرفی رسمی در رسانه‌ها، اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم اما این امید وجود دارد که هوندا در این فاصله اطلاعات بیشتری را منتشر کند.

از تصاویر منتشر شده می‌توان دریافت که ژیروسکوپ حفظ تعادل در حد فاصل ران‌های راننده قرار می‌گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد که قدرت این موتورسیکلت از طریق پیشرانه برقی وسط چرخ‌های عقب (Electric Hub Motor: موتور الکتریکی‌ای که در وسط چرخ جا می‌گیرد و مستقیما آن را به حرکت در می‌آورد) تأمین می‌شود، تعلیق عقب که در یک سمت تعبیه شده است و سایز بزرگی دارد، خبر از معجزه‌ی مهندسی اضافی هوندا در این بخش می‌دهد.

هوندا Riding Assist-e

قاب تریلیس (سر فرمان را مستقیما و در کوتاه‌ترین فاصله ممکن به تعلیق عقب وصل می‌کند) هوندا Riding Assist-e تنومندتر از قاب لازم برای یک موتورسیکلت آموزشی با قدرت کم، جلوه می‌کند.

با نگاهی دقیق به صفحه اطلاع‌رسانی این موتورسیکلت در تصاویر منتشر شده توسط هوندا، درمی‌یابیم که هوندا Riding Assist-e برای آموزش افراد تازه‌کار در سطوح مختلف (در تصویر موتورسیکلت روی حالت ۴ تنظیم شده است، در نتیجه حداقل چهار حالت سواری برای آن در نظر گرفته شده است) قابل‌ تنظیم است. زاویه خم شدن موتورسیکلت هم روی این صفحه نمایش داده می‌شود که شاید اشاره به فعال و غیرفعال شدن فناوری حفظ تعادل موتورسیکلت در زاویه و سرعت مشخص دارد.

هوندا Riding Assist-e

در کل ظاهر نامرسوم هوندا Riding Assist-e نشان می‌دهد که یک موتورسیکلت آموزشی معمولی نیست و از آنجا که نام هوندا روی آن هک شده است باید در انتظار یک اثر خاص بود.

دانلود از آپارات

هوندا Riding Assist-e
هوندا Riding Assist-e
هوندا Riding Assist-e
هوندا Riding Assist-e
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات