جدیدترین مدل موتورسیکلت مسافرتی یاماها معرفی شد

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یاماها این هفته از موتورسیکلت جدید مسافرتی خود با نام Star Eluder رونمایی کرد که یکی از برترین محصولات این کلاس به شمار می‌رود.
تبلیغات

هفته‌ی پیش، یاماها اعلام کرد درصدد معرفی مدل جدیدی در سگمنت موتورسیکلت‌های لوکس است و در روزهای اخیر، این اقدام انجام شد و یاماها بر پایه‌ی پلتفرم استار ونتور، موتورسیکلتی معرفی کرد. این سازنده‌ی ژاپنی موتورسیکلت، چهارشنبه‌ی گذشته از استار الودر جدید رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی مشابهی با ونتور که شامل نمونه  ۱۸۵۴ سی‌سی V شکل است، بهره می‌برد.

از دیگر امکانات این موتورسیکلت می‌توان به سیستم هوشمند تنظیم پاسخ به گاز، سیستم کنترل کشش، صندلی گرم شونده برای هر دو سرنشین و سیستم سرگرمی و ارتباطی مدرن اشاره کرد.

مایک داتی، مدیر کل بخش موتورسیکلت یاماها، می‌گوید:

ما بسیار خرسند هستیم که موتورسیکلت جدید خود با نام استار الودر را به‌عنوان موتورسیکلتی مسافرتی به شما معرفی کنیم. این موتورسیکلت با ظاهر خشن‌تر و جذاب‌تر، با همراهی تکنولوژی‌های نوین در صنعت موتورسیکلت‌سازی، موجب ایجاد کیفیت متفاوت‌تری نسبت به رقبا در کلاس خود شده است. همچنین این موتورسیکلت در هنگام رانندگی حس بسیار جذاب و وصف‌ناشدنی‌ای را موتورسیکلت‌سواران ارائه خواهد داد.

پیشرانه‌ی الودر قادر به تولید ۱۷۰ نیوتون متر گشتاور است؛ ولی یاماها تاکنون حرفی از مقدار اسب بخار این پیشرانه حرفی به میان نیاورده و و فقط وعده‌ی موتورسیکلتی مطیع و پاسخگو به فرامین راکب، به خریداران داده است. همچنین این موتورسیکلت به یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز شده که پیش‌بینی می‌شود در مسیرهای بزرگراهی و اتوبانی بسیار مطلوب عمل کند. یاماها با مجهز بودن به این جعبه‌دنده‌ی شش سرعته می‌تواند با ۲۷۵۰ دور در دقیقه به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. دسته‌ی گاز یاماها که تحت کنترل چیپ ست مخصوصش برنامه‌ریزی می‌شود به این وسیله‌ی نقلیه کمک می‌کند تا بتواند به استاندارد آلایندگی یورو ۴ دست یابد. حالت D-Mode در یاماها باعث می‌شود راننده‌ی موتورسیکلت بتواند دو حال مختلف گازدهی را انتخاب کند. این دو حالت عبارت‌اند از تورینگ مود و اسپرت مود. سیستم کنترل کشش نیز از چرخش و هرزگردی چرخ‌ها در مسیرهای لغزنده جلوگیری می‌کند. قیاس بین دو مدل ستار الودر و بی‌ام‌و K1600 بسیار جذاب خواهد بود و باید منتظر باشیم تا قیاس تکنولوژیکی این تو محصول جذاب را مشاهده کنیم.

یاماها

استار الودر مجهز به یک سیستم اطلاع‌رسانی است که دقیقا روی فرمان نصب شده و تصاویر آن برای راننده به‌وضوح دیده می‌شود. این سیستم مجهز به یک نمایشگر هفت اینچی رنگی و لمسی است که اطلاعات زیادی در اختیار راکب این موتورسیکلت قرار می‌دهد. این سیستم همچنین به‌واسطه‌ی هدست و میکروفونی که به آن وصل هستند، از دستورات صوتی پیروی می‌کند. این سیستم ارتباطی دسترسی‌هایی نیز به راننده می‌دهد؛ از جمله منوی کنترل و کامپیوتر سفری.

با ترکیب کردن تمام سیستم‌های این وسیله در کنسول مذکور، داده‌هایی از جمله کامپیوتر و برنامه‌ریزی سفر، میزان سوخت باقی‌مانده و دما در این سیستم قابل مشاهده هستند. در ضمن امکاناتی از جمله درجه‌ی گرمی صندلی‌ها را نیز می‌توان از طریق این سیستم تنظیم کرد.

این موتورسیکلت به یک سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز شده است که از قابلیت‌هایی از جمله رادیو با فرکانس‌های AM ،FM و WB پشتیبانی می‌کند و می‌توان از قطعه‌های صوتی از قبل ضبط‌شده یا تلفن‌ هوشمند همراه با پاندورا استریم و درگاه یواس‌بی یا AUX یا بلوتوث استفاده کرد.

استار الودرروی یک شاسی هیبریدی سوار شده است که به گفته‌ی یاماها، وزن کم و هندلینگ بالا از مشخصات این شاسی هستند. هر دو سرنشین می‌توانند حالت نشستن خود را تغییر دهند. پنج حالت مختلف برای انتخاب کردن موجود است و دومین سرنشین می‌تواند میزان ارتفاع صندلی خود را تعیین کند. صندلی‌های گرم شونده‌ی این موتورسیکلت می‌توانند سواری‌ راحتی برای سرنشینان فراهم کند. به گفته‌ی یاماها ایجاد جریان هوای بیشتر در آب‌وهوای گرم و کاهش اتلاف جریان هوای گرم در فصل سرما یکی از برتری‌های آیرودینامیک استار الودر است. در استار الودر شیشه‌ی جلویی به‌خوبی از سرنشینان از وزش باد محافظت می‌کند و درعین‌حال راننده در صورت نیاز، می‌تواند جریان هوا را از ورودی‌های هوا که در جلوی موتورسیکلت قرار دارد تنظیم کند.

مخزن سوخت ۶.۶ گالن (۲۵ لیتر) این موتورسیکلت می‌تواند به‌راحتی مسافت‌های بین هر پمپ بنزین را طی کند و نگرانی‌ از بابت سوخت به وجود نیاورد. سیستم‌ها سرگرمی و ارتباطی متفاوتی روی استار الودر پکیج GT قابل سفارش هستند که می‌توان به رهیاب ماهواره‌ای، رادیویی CB با قابلیت اشتراک‌گذاری اخبار ترافیک و وضعیت آب‌وهوا اشاره کرد.

استار الودر جدید در رنگ‌های نقره‌ای، آبی، مشکی در اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند در نسخه‌ی پایه و کیت GT به ترتیب با قیمت‌های ۲۲,۴۹۹ و ۲۳,۹۹۹ دلار صاحب این موتورسیکلت ارزنده شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات