دوربین گوگل کلیپس مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان کنفرانس رونمایی از محصولات خود، از دوربین مینیاتوری خود که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی کار می‌کند با نام گوگل کلیپز رونمایی کرد.
تبلیغات

گوگل در جریان کنفرانس رونمایی از محصولات خود، دوربین مینیاتوری جدیدی رونمایی کرد که گوگل کلیپس نام دارد. این دوربین از فناوری هوش مصنوعی برای ثبت تصاویری استفاده می‌کند که کاربر قادر نیست آن‌ها را در مکان و زمان مناسب ثبت کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوهای بدون صدارا با شناسایی چهره‌ و حیوانات خانگی ثبت کند.

در واقع این دوربین می‌تواند با شناسایی چهره‌ی والدین یا مالکان حیوانات خانگی، از لحظاتی عکس و فیلم بگیرد که برای مثال والدین در حال بازی با فرزندان خود هستند. در چنین لحظاتی است که باید شخص سومی صحنه‌های خلق‌شده را به تصویر بکشد؛ حال گوگل کلیپس برای چنین لحظاتی توسعه یافته است تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی اقدام به ثبت تصاویر به‌یادماندنی کند. این دوربین از وجود یک ال‌ای‌دی بهره می‌برد تا با روشن شدن آن، حضار از آغاز تصویربرداری آگاه شوند.

می‌توان تصاویر ثبت‌شده را در قالب عکس‌، ویدیو و گیف خروجی گرفت. گوگل کلیپس در دو رنگ ترکیبی آبی و سفید راهی بازار می‌شود. سنسور مورد استفاده در این دوربین ۱۲ مگاپیکسل و زاویه‌ی دید آن ۱۳۰ درجه است. نرخ عکس‌برداری این دوربین ۱۵ فریم در ثانیه است و برای ثبت تصاویر از یک حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی بهره می‌برد.

در حال حاضر این دوربین قادر است به گوشی‌های هوشمندی نظیر پیکسل، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ سامسونگ متصل شود. قیمت گوگل کلیپس ۲۴۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات