مرورگر مایکروسافت اج احتمالا تا آخر سال برای اندروید و آی او اس منتشر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا مایکروسافت تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی، مرورگر اج را برای دو سیستم‌ عامل موبایل اندروید و آی‌اواس نیز منتشر کند.
تبلیغات

اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند، احتمال دارد کمپانی مایکروسافت با انتشار نسخه‌ی اندروید و آی‌اواس مرورگر اج خود، به بازار مرورگرهای موبایل وارد شود.

بر اساس شایعات جدید، مرورگر اج تا پایان سال ۲۰۱۷ به یک مرورگر چند پلتفرمه تبدیل خواهد شد و به این ترتیب مایکروسافت سه ماه فرصت دارد تا نسخه‌ی موبایل مرورگر نامبرده را برای دو سیستم عامل موبایل برتر حال حاضر جهان آماده کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مایکروسافت مرورگر اج را به‌عنوان جانشینی برای مرورگر نه‌چندان خوش‌نام اینترنت اکسپلورر توسعه و از چند سال قبل تاکنون این مرورگر را به‌طور پیش‌فرض به همراه سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود در دسترس کاربران قرار داده است.

نسخه‌ی موبایل مرورگر اج پس از انتشار باید با نمونه‌های قدرتمند و پرطرفداری مثل مرورگر اپل سافاری، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا و مرورگر اینترنتی سامسونگ و تعداد زیادی مرورگر دیگر وارد رقابت شود. البته باید اشاره کنیم که نسخه‌ی آی‌اواس مرورگر اج دقیقا مشابه نسخه‌ی اندروید این مرورگر نخواهد بود زیرا مایکروسافت برای توسعه‌ی نسخه‌ی آی‌اواس اج، باید از موتور وب‌کیت سافاری کمپانی اپل استفاده کند. 

بر اساس این شایعات، سرویس‌های بینگ نیز به‌عنوان بخشی از پکیج نسخه‌ی موبایل مرورگر مایکروسافت اج در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. از جمله این سرویس‌ها‌ی اضافه می‌توان به سرویس ترجمه‌ی کامل صفحات اشاره کرد.

نظر شما در مورد انتشار نسخه‌ی موبایل مرورگر مایکروسافت اج چیست؟ با توجه به تعداد زیاد مرورگرهای موبایل که برخی از آن‌ها طرفداران بسیاری هم دارند، آیا مایکروسافت قادر خواهد بود سهمی قابل توجه در این بازار به دست آورد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات