رقابت دیدنی درگ: نیسان GT-R، مرسدس E63 S و آئودی RS7

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رقابت دو سدان سنگین‌وزن با یک کوپه‌ی سنگین‌وزن؛ آیا گشتاور آلمانی‌ها، حریف قدرت پیشرانه‌ی ژاپنی‌ها می‌شود؟
تبلیغات

تیم تاپ‌گیر در جدیدترین تست خود، به امید اینکه سدان‌های پرقدرت حریف نیسان GT-R شوند، غول‌های آلمانی مرسدس E63 S و آئودی RS7 را در یک مسابقه‌ی درگ، با گودزیلا مقایسه کرده است. در آزمایش قبلی، نیسان GT-R در مقابل سوپراسپرت‌هایی چون آئودی R8 V10 Plus، مک‌لارن 570S و پورشه 911 توربو S، نمایش خوبی ارائه نکرده بود؛ ولی این بار، سوپراسپرت ژاپنی عملکرد متفاوتی داشت.

نیسان GT-R، مرسدس E63 S، آئودی RS7

بین این سه خودرو، ویژگی‌های زیادی مشترک است. تمام آن‌ها دارای سیستم تمام چرخ محرک هستند، دو توربو و البته وزن زیادی هم دارند. اگر بخواهیم قبل از به خط کردن این خودروها، به مشخصات آن‌ها روی کاغذ نگاه کنیم، هیجان و جذابیت این رقابت از دست می‌رود. با وجود اینکه نیسان، یک کوپه‌ی سنگین محسوب می‌شود؛ ولی با وزن ۱۷۵۲ کیلوگرم، از مرسدس ۱۹۵۵ کیلوگرمی و آئودی با وزن ۱۹۳۰ کیلوگرم، حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است. در نتیجه، نسبت قدرت به وزن آن مساوی است با ۳۲۱ اسب بخار بر تن که از مرسدس (۳۰۸ اسب بخار بر تن) و آئودی (۳۰۹ اسب بخار بر تن) بیشتر است.

اما وقتی بحث گشتاور مطرح باشد، داستان فرق می‌کند؛ پیشرانه‌های هشت سیلندر V  شکل سدان‌های آلمانی، گشتاور  بیشتری تولید می‌کنند. به لطف گشتاور زیاد، مرسدس و آئودی در سرعت‌های بالاتر عملکرد بهتری دارند. برای اثبات این موضوع، به زمان رسیدن از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تا ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت توجه کنید: نیسان در ۳.۹۹ ثانیه، مرسدس در ۳.۴۶ ثانیه و آئودی در ۳.۳۵ ثانیه.

 آئودی RS7
مرسدس E63 S
نیسان GT-R
نیسان GT-R، مرسدس E63 S، آئودی RS7

حداکثر سرعت مرسدس و آئودی در پایان ۴۰۰ متر از GT-R بیشتر بود؛ اگر مسابقه درگ در مسیر ۸۰۰ متری برگزار شود، احتمالا نتایج متفاوت خواهد بود. به نظر می‌رسد که اگر آئودی RS7، به‌جای جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته خودکار، به جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه مجهز بود، احتمالا از مرسدس شتاب بیشتری تجربه می‌کرد. ولی شتاب اولیه و شروع به حرکت آئودی واقعا جالب توجه است. مرسدس و آئودی زمان زیادی برای شروع حرکت نیاز ندارند؛ ولی وقتی در مقابل GT-R قرار می‌گیرند، اوضاع کاملا فرق می‌کند.

نیسان GT-R

نیسان GT-R یکی از برترین خودروها در شروع حرکت است؛ هر چند اینجا از مرسدس و آئودی بازمی‌ماند، اما در ادامه به رقابت برمی‌گردد.

به لطف وزن کمتر، نیسان GT-R در زمان ۵.۷ ثانیه، از سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که دوصدم ثانیه از مرسدس و حدود نیم ثانیه از آئودی سریع‌تر است. با رسیدن به این سرعت، گشتاور آلمانی‌ها وارد عمل می‌شود ولی قدری دیر شده و نیسان برنده‌ی درگ ۴۰۰ متر است.

مشخصات درگ

سرعت (کیلومتر بر ساعت)

 زمان (ثانیه)                     

GT-R

E63 S

RS7

۰-۱۶

۰.۵۴

۰.۵۲

۰.۵۰

۰-۳۲

۱.۰۳

۱.۰۱

۰.۹۸

۰-۴۸

۱.۵۲

۱.۵۰

۱.۴۸

۰-۶۴

۲.۰۱

۱.۹۹

۲.۰۱

۰-۸۰

۲.۵۷

۲.۵۹

۲.۶۳

۰-۱۰۰

۳.۱۳

۳.۲۷

۳.۴۱

۰-۱۱۵

۴.۱۳

۴.۱۸

۴.۲۸

۰-۱۳۰

۵.۰۸

۵.۱۳

۵.۲۴

۰-۱۴۵

۶.۰۶

۶.۱۲

۶.۳۶

۰-۱۶۰

۷.۲۲

۷.۳۴

۷.۶۳

۰-۱۷۷

۸.۹۹

۸.۸۵

۹.۰۹

۰-۱۹۵

۱۱.۲۱

۱۰.۸۰

۱۰.۹۸

۴۸-۱۱۵

۲.۶۱

۲.۶۸

۲.۸۰

زمان کلی درگ ۴۰۰ متر

۱۱.۲۷

۱۱.۳۵

۱۱.۵۸

حداکثر سرعت

۱۹۶.۶

۲۰۲.۹

۱۹۷.۹

در پایان، ویدئوی این تست و البته زمان‌گیری‌های دقیق این درگ را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات