گوگل نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی نمایش می‌دهد

گوگل در سا‌ز‌وکار جستجوی خود تغییر ایجاد کرده است. از این پس کاربران برای نمایش جستجوهای مربوط به کشورشان، نیازی به تغییر دامین گوگل ندارند.

تبلیغات

در گذشته، کاربران برای دستیابی به نتایج مرتبط به کشورشان، مجبور به استفاده از دامین‌های اختصاصی گوگل برای آن کشور بودند. برای نمونه اگر قصد پیداکردن فروشگاه لباسی در ژاپن را داشتید، باید از آدرس «Google.co.jp» که دامنه‌اش مختص کشور ژاپن است، استفاده می‌کردید. حال با تغییراتی که گوگل در الگوریتم‌های جستجوی خود اعمال کرده است، دیگر نیازی به این کار نخواهد بود. بر اساس گفته‌ی گوگل، از این پس نتایج جستجوها، فارغ از اینکه چه دامینی را مورد استفاده قرار داده‌اید، بر اساس موقعیت مکانی فعلی شما نمایش داده خواهد شد. بنابراین اگر در شهر نیویورک قرار داشته باشید و از دامنه‌ی «Google.ru» استفاده کنید، نتایج جستجو مرتبط با شهر نیویورک خواهد بود.

خوشبختانه گوگل راه‌حلی برای جستجوی نتایج در دیگر کشورها پیش‌روی کاربران قرار داده است، از این‌رو کاربران تنها به نتایج کشور خود محدود نیستند و در مواقع لازم، با تغییر موقعیت مکانی‌ می‌توانند نتایج دیگر کشورها را نیز مشاهده کنند. برای این‌ منظور، در قسمت پایینی صفحه‌ی گوگل گزینه‌ای با نام «Search Setting» تعبیه شده است که با ورود به آن، توانایی انتخاب کشورهای دیگر را دارید. 

برطبق گفته‌ی گوگل، دلیل اتخاذ چنین تصمیمی، آمار بالای جستجوهای کاربران بر اساس موقعیت مکانی بوده است؛ از این‌رو نمایش متناسب‌ترین نتایج به‌ کاربران امری ضروری تلقی می‌شد. مزایای سیستم جدید جستجوی گوگل به همین‌جا ختم نمی‌شود و برطبق ادعای گوگل، مسافران و گردشگران، بیش‌ترین استفاده از این سیستم را خواهند برد.

البته به‌ نظر نمی‌رسد که این سیستم بر محدودیت‌های قانونی گوگل برای نمایش‌ ندادن برخی از نتایج خاص در اروپا تأثیری بگذارد. سیستم جدید به تناسب محدودیت‌های قانونی هر کشور، به نمایش نتایج می‌پردازد.

منبع theverge

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده