نسل جدید تویوتا کرون معرفی شد

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا نمونه‌ی اولیه از نسل جدید خودروی کرون را در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.
تبلیغات

خودروی تویوتا کراون (Crown) که در حال حاضر با چهاردهمین نسل خود در بازارهای مختلف دنیا وجود دارد، با طراحی سال ۲۰۱۲ و بروزرسانی سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود. با این حساب، مدل موجود در بازار مربوط به ۵ سال پیش است که به نظر می‌رسد تویوتا باید دستی بر سر و روی آن بکشد. این غول خودروسازی ژاپن و جهان در نمایشگاه خودروی توکیو که این روزها در پایتخت ژاپن در حال برگزاری است؛ نمونه‌ی اولیه‌ از نسل جدید کرون را رونمایی کرد؛ نمونه‌ای که به احتمال فراوان سال آینده به مرحله تولید با تیراژ بالا خواهد رسید و روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

toyota crown
toyota crown
toyota crown
toyota crown

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره نسل جدید تویوتا کرون باید مد نظر داشت این است که خودرو بر پایه پلتفرم جدید تویوتا معروف به «معماری جدید جهانی» (TNGA) طراحی شده است. بر همین اساس مشتریان و علاقه‌مندان به برند تویوتا و این خودرو باید منتظر محصولی باشند که نه‌تنها رانندگی با آن ساده و لذت‌بخش خواهد بود، بلکه از جدیدترین سیستم‌‌های ارتباطاتی و تکنولوژی‌های مدرن نیز بهره می‌برد. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات این خودرو و تجهیزات آن ارائه نشده است؛ اما انتظار داریم مدل بازطراحی شده‌ی تویوتا کرون در آزمون پیست نوربرگرینگ سبک‌تر، هندلینگ بهتر و پایداری بیشتری در مقایسه با نسل پیشین خود نشان دهد. تویوتا تضمین کرده است که راننده این خودرو هیچ چاره‌ای جز لذت بردن از خودروی باکیفیت خود نخواهد داشت.

اطلاعات اولیه و اندک درباره این خودرو نشان می‌دهند که مدل جدید کرون نسبت به مدل پیشین خود دارای فاصله محوری و طول بیشتری است؛ در نتیجه فضای بیشتری در بخش کابین و برای سرنشینان این خودرو می‌توان متصور بود.

toyota crown
toyota crown
toyota crown
toyota crown
toyota crown

طراحی یک خودرو همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران است. در این زمینه نسل پانزدهم تویوتا کرون با طراحی تند و تیز خود و جلوپنجره‌ی مشبک بزرگ و حجیم در قسمت دماغه همراه شده است و چراغ‌های جلوی کشیده‌شده به کناره‌های خودرو، همگی نمایی زیبا و مسحور‌کننده برای این سدان ژاپنی رقم زده‌اند. با نگاه به این خودرو از کنار، به بدنه و شاسی عضلانی آن پی می‌بریم؛ جایی که چرخ‌های بزرگ و قطور به‌کاررفته در آن، این تصور را تشدید می‌کنند.

مدلی که به‌عنوان نسخه‌ی نهایی توسط تویوتا تولید و عرضه خواهد شد، به امکانات و تجهیزات متعدد از جمله سیستم‌های ارتباطی مختلف مجهز خواهد بود؛ سیستم‌هایی که اطلاعات لازم برای خودرو و ترافیک شهری را جمع‌آوری می‌کنند و با پردازش آن و پیشنهاد مسیرهای جایگزین و بدون ترافیک به راننده‌ی خودرو، تلاش خواهند کرد مشکل اجتماعی ترافیک در شهرهای پرجمعیت را از این طریق بهبود ببخشند. 

اطلاعات بیشتر درباره این خودرو و مشخصات نسخه نهایی آن در زمان تولید، تا پایان ماه میلادی جاری از سوی تویوتا منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات