اپل کاهش کیفیت قطعات فیس آیدی آیفون 10 را تکذیب کرد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل این ادعا که کیفیت فیس آی‌دی آیفون ۱۰ را به علت افزایش سرعت تولید آن کاهش داده است، تکذیب می‌کند.
تبلیغات

گزارش‌های زیادی در رابطه با وجود مشکل در تولید آیفون ۱۰ وجود دارد. چندین ماه است که گزارش‌های مختلف نشان از این موضوع دارند که تأمین‌کنندگان برای تولید قطعات سخت‌افزاری حسگر سه‌بعدی پرچم‌دار جدید اپل با مشکل مواجه شده‌اند.

بلومبرگ به همین جهت اعلام کرده است که کوپرتینونشین‌ها درنظر دارند با کاهش کیفیت سخت‌افزار به‌ کار گرفته‌شده در فیس آی‌دی به تولید گوشی پرچم‌دار آیفون ۱۰ (iPhone X) سرعت دهند؛ این موضوع به زنجیره تأمین اجازه می‏‌دهد ماژول‏‌ رومئو که ۳۰ هزار نقطه نور نامرئی را به سمت چهره کاربران پرتاب می‌کند، با سرعت بیشتری آزمایش کند که نرخ تولید قطعات را افزایش می‌دهد.

شرکت اپل، سخت‌گیرانه بر تولید قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند خود نظارت می‌کند؛ به همین جهت، تنها دو شرکت ماژول‌های پرتاب‏‌کننده نور نامرئی را تولید می‌کنند. شرکت‌های ال‌جی و شارپ برای ترکیب لیزر و لنز برای تولید ماژول پرتاب‌‏کننده نور نامرئی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و به‌منظور رعایت استانداردهای مد نظر اپل، تولید حسگر سه‌بعدی کمتر از حدانتظار است.

به‌ نظر می‌رسد که گزارش جدید بلومبرگ، باعث شده است اپل نسبت به این ادعا واکنش نشان دهد و به همین جهت، در بیانیه‌ای خطاب به بیزینس اینسایدر اعلام کرده است که گزارش منتشرشده مبنی بر تعدیل مشخصات سیستم فیس آی‌دی به‌منظور افزایش سرعت تولید آیفون ۱۰ صحت ندارد. با وجود تکذیب رسمی، باید گفت که بر اساس ادعای اپل، دقت سیستم فیس آی‌دی آیفون ۱۰، ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ است؛ در حالی‌که تاچ آی‌دی دقت ۵۰,۰۰۰:۱ دارد.

دیگر گزارش‌ها در رابطه با آیفون ۱۰ به این موضوع اشاره دارد که تنها سه میلیون واحد از پرچم‌دار جدید اپل برای زمان عرضه‌ی آن در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) آماده خواهد بود. همچنین پیش‌بینی شده است که مجموع عرضه‌ی گوشی پرچم‌دار آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ میلیون واحد خواهد رسید؛ تقریباً نیمی از آنچه اپل در ابتدا برای سال جاری میلادی در نظر داشت.

اپل نسبت به فروش آیفون ۱۰، بسیار امیدوار است؛ وضعیت فروش دو مدل دیگر یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که به همراه آیفون ۱۰ از آن‌ها رونمایی شد، چندان جالب نیست. البته برخی مدعی هستند که علت کاهش فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، رونمایی از گوشی پرچم‌دار آیفون ۱۰ است؛ به همین جهت تعدادی از خریداران منتظر مانده‌اند تا iPhone X به بازار عرضه شود و در صورتی‌که نقدهای اولیه از این مدل مثبت باشد، پرچم‌دار گران‌قیمت اپل را خریداری کنند.

آیفون ۱۰ در دو مدل به بازار عرضه می‌شود؛ شرکت اپل نسخه پایه iPhone X را به ۶۴ گیگابایت حافظه مجهز کرده است و آیفون ۱۰ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه، برای خریدارانی مناسب خواهد بود که به دنبال فضای ذخیره‌سازی بیشتر در گوشی پرچم‌دار خود هستند. مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۰، برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری به سینه دارد و نسخه مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۱۱۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات