خودروی مفهومی نیسان IMx معرفی شد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
طرح مفهومی IMx با فناوری خودران و موتور برقی، در  نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش گذاشته شد تا نشان دهد توجه نیسان به کراس‌اورهای الکتریکی، بسیار جدی است.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر، شایعات زیادی درمورد کراس‌اور الکتریکی نیسان به گوش می‌رسید. با توجه به موفقیت خودروی الکتریکی لیف در بازار جهانی، کراس‌اور برقی نیسان هم احتمالا با استفاده از پلتفرم نیسان لیف عرضه خواهد شد. خودروی مفهومی IMx که امروز در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد، از نظر طراحی هم خلاقیت‌های زیادی به همراه دارد. این سبک جدید در محصولات نیسان، ممکن است مورد علاقه یا ناخوشایند هواداران خودروهای مدرن باشد؛ اما با جلوپنجره‌ای الهام‌گرفته از مدل مفهومی وی‌موشن (V-Motion)، درهای دوطرفه بدون ستون وسط و بدنه‌ای با طراحی حجیم، ظاهر یک خودروی آینده‌نگر و عاری از هرگونه آلایندگی محیط زیست را نشان می‌دهد. فرم سپرهای جلو و عقب، حالتی شناور به IMx می‌دهد و به لطف سقف پانورامیک شیشه‌ای، ظاهر متمایزی برای خودرو فراهم می‌کند. ستون‌های مشکی جلو و عقب، در کنار شیشه‌ی تیره‌ی سقف، بدنه‌ی سفید و صدفی‌ IMx را جدا از دیگر قسمت‌ها نشان می‌دهد.

Nissan  IMx Concept

در فضای داخلی، طراحی مینیمالیست قالب شده است و صندلی‌هایی برای چهار سرنشین با حالتی منحصر به فرد و بدون تنظیمات فیزیکی دیده می‌شوند. به جای پنل‌های مرسوم سرعت و دور موتور، از یک نمایشگر گران‌قیمت اولد روی داشبورد استفاده شده است. پیرامون سرنشینان و حتی داشبورد، از چوب با رنگ روشن استفاده شده است که تزئیناتی با خطوط چشم‌نواز دارد. روی این قسمت، پنلی شیشه‌ای قرار دارد که می‌تواند به‌صورت نمایشگر هم کاربرد داشته باشد. نیسان ادعا می‌کند که از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساخت صندلی‌ها استفاده کرده و قسمت نگه‌دارنده‌ی سر را با لیزر برش داده است.

Nissan  IMx Concept

خودروی مفهومی IMx از دو موتور برقی به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کند که در مجموع، قدرت ۴۳۰ اسب بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کنند. این محصول، روی جدیدترین پلتفرم نیسان ساخته شده است تا سطح کابین کاملا مسطح باشد و مرکز ثقل IMx را پایین آورد. این موضوع، تأثیر بسیار خوبی بر افزایش فرمان‌پذیری خودرو خواهد داشت.

Nissan  IMx Concept

فضای نسبتا زیادی برای استقرار باتری‌ها در IMx پیش‌بینی شده است. این خودرو با شارژ کامل باتری‌های خود، نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مسافت می‌پیماید تا نیازی به شارژ مجدد در استفاده‌ی کوتاه‌مدت نداشته باشد. چنین شرایطی، IMx را قابل مقایسه با یک خودروی بنزینی معمولی می‌کند؛ چرا که مدل‌های با پیشرانه‌ی درون‌سوز هم اصولا بعد از مسافت ۶۰۰ کیلومتر، نیازمند سوختگیری هستند.

Nissan  IMx Concept

شبیه به دیگر خودروهای مفهومی که این ‌روزها شاهد رونمایی از آن‌ها هستیم، نیسان IMx توجه ویژه‌ای به فناوری خودران دارد. حالت رانندگی پرو پایلوت (Pro Pilot) که توسط نیسان معرفی شده است، در این خودرو وجود دارد و می‌تواند با جمع کردن فرمان از مقابل راننده، کنترل کامل IMx را به عهده بگیرد. با فعال شدن پروپایلوت، نه‌تنها فرمان خودرو داخل داشبورد،مخفی می‌شود، که صندلی‌ها نیز به حالتی راحت و از پیش‌ تعیین‌شده تغییر وضعیت می‌دهند.

هرچند خودروی IMx، یک طرح مفهومی و ایده‌آل‌گرا برای آینده‌ی دور به نظر می‌رسد؛ ساخت یک کراس‌اور الکترکی با پلتفرم و مشخصات فنی نیسان لیف تا سه سال دیگر، بسیار محتمل است.

Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
Nissan  IMx Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات