پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال تا سه سال پشتیبانی می‌شوند

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل به‌صورت رسمی تأیید کرد که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به مدت سه سال، به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند.
تبلیغات

پرچم‌داران جدید گوگل، به‌تازگی معرفی شده‌اند و پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به‌عنوان قدرتمندترین محصولات این سازنده ارائه می‌شود؛ البته مدتی است فروش گوشی پیکسل ۲ آغاز شده است و پیکسل ۲ ایکس‌ال نیز با یک ماه تأخیر به فروش خواهد رسید.

یکی از نگرانی‌های کاربران در هنگام خرید گوشی‌ مجهز به سیستم‌عامل اندروید و مدل‌های پرچم‌دار، وضعیت به‌روزرسانی‌ آن‌ها طی چند سال آینده است؛ این موضوع برای خریداران گوشی‌های پیکسل که به‌صورت مستقیم توسط گوگل به‌روزرسانی می‌شوند، اهمیت بیشتری دارد. به‌ نظر می‌رسد که گوشی‌های جدید گوگل، مدت‌زمان بیشتری از نظر نرم‌افزاری نسبت به سایر گوشی‌های اندروید پشتیبانی خواهند شد.

پیکسل 2

بر اساس اعلام رسمی گوگل، گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به مدت حداقل سه سا، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد. در همین رابطه، در وب‌سایت رسمی گوگل اعلام شده است که پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال تا اکتبر ۲۰۲۰، نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. همچنین تا بازه‌ی زمانی مذکور، به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه به‌صورت منظم برای گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال عرضه می‌شود. برای دریافت پشتیبانی آنلاین یا تلفنی، ماه اکتبر ۲۰۲۰ به‌عنوان زمان اتمام ارائه‌ی این خدمات در نظر گرفته شده است.  

مدت‌زمانی که گوگل برای پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال اعلام کرده، ممکن است در آینده تمدید شود؛ به عبارت بهتر، امکان دارد پس از ماه اکتبر ۲۰۲۰، همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی یا به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل اندروید برای این دو مدل عرضه شود. با این‌حال، مطمئن هستیم که گوگل در صورت پیروی از روند مذکور برای نام‌گذاری و زمان انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید، حداقل به‌روزرسانی اندروید P، اندروید Q و اندروید R را برای گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال عرضه خواهد کرد.

در این لیست، همچنین اشاره شده است که گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال پس از اکتبر ۲۰۱۸ به هیچ نسخه‌ی جدیدتری از سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی نخواهند شد و گوگل، تضمینی بابت پشتیبانی نرم‌افزاری نمی‌دهد. البته در رابطه با دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه برای پرچم‌داران ۲۰۱۶ گوگل، همچنان تا اکتبر ۲۰۱۹ فرصت دارید؛ پس از این بازه‌ی زمانی، پشتیبانی آنلاین یا تلفنی نیز از گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل به اتمام خواهد رسید.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، گوشی پیکسل ۲ از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) عرضه شده است و با وجود معرفی هم‌زمان مدل پیکسل ۲ ایکس‌ال به همراه این گوشی، گوگل عرضه‌ی آن‌ را به تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۴ آبان) موکول کرده است. قیمت مدل پایه‌ی پیکسل ۲ با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۶۴۹ دلار است و با توجه به عدم پشتیبانی گوشی‌های جدید گوگل از حافظه‌ی میکرو SD، اگر تمایل دارید فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای تصاویر و ویدیوها در اختیار داشته باشید؛ باید مدل مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه را خریداری کنید که ۷۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. پیکسل ۲ ایکس‌ال با ۶۴ گیگابایت حافظه به قیمت ۸۴۹ دلار عرضه خواهد شد و مدل رده‌بالای آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۹۴۹ دلار قیمت دارد.

گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، نزدیک به دو میلیون واحد به فروش رسیده‌‌اند؛ باید منتظر ماند و دید با عرضه‌ی پیکسل ۲ ایکس‌ال به بازار در آبان‌ماه، وضعیت فروش پرچم‌داران جدید گوگل چگونه خواهد بود و آیا نسل جدید می‌تواند انتظارات گوگل را از نظر میزان فروش برآورده کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات