تمام گوشی‌های نوکیا به اندروید P بروزرسانی می‌شوند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که هنوز اندروید P در مرحله‌ی توسعه قرار دارد، شرکت فنلاندی HMD علاوه بر اندروید اریو، قول اندروید P را نیز به کاربران گوشی‌های نوکیای خود داد.
تبلیغات

شرکت HMD Global چند روز پیش رسما اعلام کرد که کلیه‌ی گوشی‌های هوشمند این شرکت پس از دریافت اندروید اریو به اندروید P نیز بروزرسانی خواهند شد. در رویدادی که این شرکت روز جمعه در فیلیپین برگزار کرد از ارائه‌ی بروزرسانی اندروید ۸ اریو برای تمام گوشی‌های اندرویدی تحت برند نوکیا و ساخته شده توسط HMD تا پایان امسال خبر داد. این وعده احتمالا گوشی نه چندان پیشرفته‌ی Nokia 2 را نیز شامل می‌شود. نوکیا ۲ گوشی

به لطف بهره‌ بردن از اندروید خالص، HMD در ارائه‌ی بعضی بروزرسانی‌ها از گوگل هم پیشی گرفته است.

جدید شرکت اچ‌ام‌دی است که قرار است در روزهای آتی معرفی شود و انتظار می‌رود از نوکیا ۳ نیز ارزان‌تر باشد.

شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی چندی پیش در سال جاری طی مراسم کنگره‌ی جهانی موبایل در اسپانیا برند نوکیا را مجددا معرفی کرد. این شرکت پس تحقیق و توسعه‌ی فراوان در بحث نرام‌افزار سرانجام به این نتیجه رسید که محصولات خود را با سیستم عاملی ارائه کند که اساسا نزدیکی زیادی به اندروید دست‌نخورده‌ی شرکت گوگل دارد.

پیش از این، شرکت اعلام کرده بود که تلاش کرده است که پوسته‌ی نرم‌افزاری شخصی‌سازی شده‌ی خودش را توسعه دهد اما موفق نشده است که به چیزی دست یابد که برتری‌های چشم‌گیری نسبت به اندروید خام داشته باشد. بنابراین، در نهایت نسخه‌ی دست نخورده‌ی اندروید نوقا را روی گوشی‌های فعلی‌اش به صورت پیش‌فرض نصب و ارائه کرد.

به لطف داشتن دستگاه‌هایی که نسخه‌ی تقریبا خالص اندروید رویشان نصب است، اچ‌ام‌دی توانسته است هم در خصوص ارائه‌ی بسته‌های نرم‌افزاری امنیتی ماهانه و هم بروزرسانی‌های کلی از سایر تولیدکنندگان سریعتر عمل کند. حتی در مواردی بعضی از گوشی‌های این شرکت در دریافت بروزرسانی‌های امنیتی از گوشی‌های

تا به اینجا اچ‌ام‌دی نسبت به ارائه‌ی دو بروزرسانی کلی برای دستگاه‌هایش متعهد شده است. دستگاه‌هایی که عمدتا پایین‌رده و میان‌رده به حساب می‌آیند. بنابراین می‌توان گفت پشتیبانی اچ‌ام‌دی از گوشی‌های ارزان‌قیمتش دست‌کم هم‌رده‌ی پشتیبانی شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و هواوی از گوشی‌های پرچم‌دارشان است.

اندروید P هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و ممکن است اواخر زمستان یا اوایل بهار معرفی شود و فعلا به طور کامل مشخص نیست که بروزرسانی بعدی قرار است عدد نسخه‌ی ۹ یا پایین‌تر از آن داشته باشد. علاوه بر نوکیا ۲، اچ‌ام‌دی ممکن است یک گوشی هوشمند دیگر را تا پایان امسال معرفی کند. بر اساس شایعات، این شرکت در حال کار بر روی نمونه‌ی پیشرفته‌تری از نوکیا ۸ با نام نوکیا ۹ است که از یک طراحی نسبتا بدون حاشیه بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات