۶ میلیاردر بزرگ که از خودروهای ارزان‌ قیمت استفاده می‌کنند

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اطلاع از جزئیات زندگی افراد مشهور و ثروتمند همیشه مورد توجه مردم بوده است. در این مطلب، به معرفی ۶ ثروتمند مشهور دنیا می‌پردازیم که از خودروهای ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند.
تبلیغات

درحالی که تصور عامه مردم از ثروتمندان و کسانی که در پول غوطه‌ور هستند؛ استفاده از هر فرصتی جهت تغییر خودرو یا استفاده‌ی همیشگی آن‌ها از مدل‌های گران قیمت، خاص و البته کم‌یاب است؛ هستند افراد ثروتمندی که بدون توجه به میزان موفقیت مالی، سرمایه و دارایی خود را در جهت برطرف کردن نیازهای روزمره استفاده می‌کنند و با خودروهایی عادی، تردد می‌کنند.

هرچند که این موضوع چندان عمومیت ندارد؛ اما با خواندن برخی از نام‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم قطعا تردید و شک به شما وارد خواهد شد که چگونه ممکن است فردی با ثروت کلان، از چنین خودروی ساده‌ای استفاده کند. مخصوصا اینکه بدانید اکثر نام‌های زیر جزو میلیاردرهای مشهور و موفق جهان هستند و بسیاری از مردم دنیا، آن‌ها را می‌شناسند.

بیایید روراست باشیم. آیا می‌توانید خودروی شخصی مثل وارن بافت، به عنوان دومین ثروتمند دنیا پس از بیل گیتس، چیزی به غیر از یک مدل سوپرلوکس، مجلل و گران‌قیمت تصور کرد؟  شاید فکر می‌کنید که او، از مرسدس بنز میباخ یا رولز رویس فانتوم استفاده کند؟ نظرشما راجع به بنتلی چیست؟ وارن بافت، قدرت خرید تمامی خودروهای مذکور را دارد اما وقتی بدانید که بافت ثروتمند از کادیلاک XTS مدل ۲۰۰۶ استفاده می‌کند شاید کمی نظرتان درباره خودروی ثروتمندان جهان تغییر کند.

در ادامه به بررسی خودروهای ۶ مرد ثروتمند جهان می‌پردازیم که در حوزه‌های مختلف اقتصاد و فناوری، شناخته شده هستند.

وارن بافت - کادیلاک XTS

WARREN BUFFETT

بافت در حال حاضر با سرمایه‌ی بالغ بر ۷۵.۶ میلیارد دلار دومین ثروتمند جهان به شمار می‌رود. اوایل سال جاری میلادی بود که خبر آمد وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی، اقدام به خرید خودروی کادیلاک XTS‌ مدل ۲۰۱۴ کرده است. پیش از این نیز ، او از کادیلاک DTS مدل ۲۰۰۶ استفاده می‌کرد. شاید با خود فکر کنید وارن بافت عاشق کادیلاک است و احتمالا درست هم فکر می‌کنید. طبق شواهد، بافت ثروتمند در طول سال مدت زمان کمی به رانندگی می‌پردازد و به طور متوسط سالیانه تنها ۵۶۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کند. از این رو منطقی به نظر می‌رسد که وی تمایل زیادی به تغییر خودروی خود در بازه زمانی کوتاه داشته باشد. اما همچنان ذکر این نکته ضروری است که وارن بافت قادر است گران‌ترین، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای حال حاضر جهان را به راحتی خریداری کند؛ اما همچنان ترجیح می‌دهد از یک کادیلاک ساده جهت رفع امور خود بهره برد.

CADILLAC XTS

مارک زاکربرگ - آکورا TSX

چرا موسس و بنیانگذار فیسبوک و پنجمین مرد ثروتمند جهان از خودرویی به مراتب پیشرفته‌تر و به‌روزتر در مقایسه با آکورا TSX استفاده نمی‌کند؟ شاید جواب این سوال در این موضوع باشد که وی اصولا ماشین‌باز نیست. بر اساس گزارش CNBC، زاکربرگ اعلام کرده است که خودروی TSX‌ که از مدت‌ها پیش توسط وی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ خودرویی ایمن، راحت و با ظاهری قابل قبول است. البته زاکربرگ به احتمال فراوان یک خودروی فولکس‌واگن گلف GTI نیز دارد که قیمت آن نیز با خودروی آکورا TSX تفاوت چندان ندارد.

ACURA TSX

آلیس والتون - فورد F150

ALICE WALTON

صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت و دومین زن ثرومند جهان، بر طبق شواهد به خودروهای بزرگ و پیکاپ علاقه زیادی دارد. آلیس والتون از خودروی فورد F-150 استفاده می‌کند. نکته جالب توجه آن است که پدر او، سم والتون موسس و بنیانگذار والمارت نیز از مدل ۱۹۷۹ همین خودرو استفاده می‌کرد.

FORD F-150

اینوار کامپراد - ولوو 240 GL

موسس و بنیانگذار شرکت معتبر و مشهور ایکیا پس از ۴۰ سال دوری از کشور خود به دلیل فرار مالیاتی، در سال ۲۰۱۴ به سوئد بازگشت. پیش از این موضوع، او به مدت ۲۰ سال برای جابجایی و رانندگی از خودروی ولوو 240 GL مدل سال ۱۹۹۳ استفاده می‌کرد. به گفته کامپراد، او تنها زمانی تصمیم گرفت از این خودرو استفاده نکند؛ که یکی از دوستانش او را متقاعد کرد که رانندگی برای کامپراد ۹۱ ساله در جاده با این خودروی قدیمی بسیار خطرناک است.

VOLVO 240 GL

استیو بالمر - فورد فیوژن هیبریدی

STEVE BALLMER

مدیرعامل سابق مایکروسافت و صاحب فعلی تیم بستکبال لس‌آنجلس کلیپرز دارای سرمایه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیادر دلار است و به عنوان ۲۱مین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود. استیو بالمر همواره به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص خودروهای فورد شناخته می‌شود چراکه پدر او یکی از مدیران این شرکت خودروسازی آمریکایی بود و همواره نسبت به این برند تعصب خاصی داشت. در سال ۲۰۰۹ مدیرعامل وقت شرکت فورد، یک خودروی فیوژن هیبریدی را به بالمر تحویل داد؛ هرچند که به نظر می‌رسد تا به امروز بالمر خودروی خود را به‌روزرسانی کرده باشد. فراموش نکنید که در سال ۲۰۰۹ خودروهای لوکس‌تری حتی از برند فورد وجود داشتند اما بالمر، فیوژن هیبریدی را انتخاب کرد. 

FORD FUSION HYBRID

کِرک کازینز - جنرال موتورز ساوانا

KIRK COUSINS

تنها فردی که در لیست ما جزو افراد میلیاردر به شمار نمی‌رود، کرک کازینز، بازیکن تیم فوتبال آمریکایی واشینگتن ردزکینز است. البته چندان نگران درآمد او نباشید چرا که با دریافتی سالانه ۲۳.۹ میلیون دلار چندان هم دست کمی از ثروتمندان جامعه ندارد و می‌تواند برای خرید هر خودرویی اقدام کند. با این حال، یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران امریکا و دنیای راگبی، در نحوه استفاده و هزینه پول‌های خود بسیار با دقت عمل می‌کند. شاید به همین دلیل باشد که کرک کازینز به جای استفاده از شاسی‌بلندی مانند کادیلاک اسکالید، از ون ساوانا ساخت شرکت جنرال موتورز آمریکا استفاده می‌کند و تا به امروز بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر هم با این خودرو رانندگی کرده است.

GMC SAVANA
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات