DJI بخش عمده ای از سهام هسل بلاد را تصاحب کرد

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی DJI پس از تصاحب بخشی از سهام هسل بلاد در سال گذشته، حال بخش عمده‌ای از سهام این کمپانی سوئدی را خریداری کرده است.
تبلیغات

سال گذشته DJI بخش کوچکی از سهام هسل‌ بلاد را تصاحب کرد. این دو کمپانی حتی اعلام کردند که با همکاری یکدیگر، پهپادهایی مجهز به دوربین‌های هسل بلاد تولید خواهند کرد.

حال Luminous Landscape گزارش داده که DJI بخش بزرگی از سهام هسل بلاد را تصاحب کرده است. هسل بلاد که در سال ۱۹۴۱ بنیان گذاشته شد، دوربین‌های بسیار پیشرفته‌ای تولید و راهی بازار می‌کند. دوربین‌های تولیدی هسل بلاد توسط ناسا در دهه‌ی ۶۰ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت، به‌طوری‌که می‌توان تصاویر پروژه‌ آپولو و کره‌ی ماه را به یادگار مانده از دوربین‌های هسل بلاد خواند. DJI از سوی دیگر، یک کمپانی خصوصی است که توسط سرمایه‌گذاران هدایت می‌شود و پیشرو تولیدکنندگان پهپاد در سطح جهانی است.

هرچند دوربین‌های هسل بلاد جزو بهترین نمونه‌های موجود در بازار هستند، اما قیمت بالای آن‌ها که شامل نمونه‌های چند هزار دلاری تا دوربین‌های ۴۰ هزار دلاری با بدنه‌ی SLR هستند، باعث می‌شود این دوربین‌ها توسط افراد معدود علاقه‌مند به عکاسی خریداری شود. حال پس از تصاحب بخش بزرگی از سهام هسل‌ بلاد، سؤال اصلی در این خصوص مطرح شده است که DJI چگونه دوربین‌های هسل بلاد را تولید خواهد کرد و مورد استفاده قرار خواهد داد.

آیا DJI اجازه خواهد داد هسل بلاد به عنوان یک کمپانی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد و تنها پشتیبانی از پهپادهای خود را به محصولات هسل بلاد اضافه می‌کند؟ البته احتمال دیگر نیز جایگزینی کامل دوربین‌های مورد استفاده در پهپادهای DJI با دوربین‌های هسل بلاد است. در هر صورت به نظر می‌رسد همکاری دو کمپانی را باید یک شراکت برد برد برای هر دو کمپانی بدانیم.

استفاده از دوربین‌های هسل بلاد را باید به‌عنوان نقطه‌ی قوتی برای DJI خواند، چراکه این کمپانی می‌تواند نظر علاقه‌مندان عکاسی را به سمت محصولات خود جلب کند. از سوی دیگر هسل بلاد نتوانسته است در سال‌های اخیر نتیجه‌ی رویکرد خود برای تولید دوربین‌های گران‌قیمت و رده بالا را دریافت کند و در چند سال اخیر چندین بار به فروش گذاشته شده است.

هرچند DJI در این خصوص اظهار نظری نکرده است، اما منابع نزدیک به دو کمپانی نهایی شدن توافق مورد نظر را تأیید کرده‌‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات