لنوو از هدست هوشمند خود با نام نیو گلس C200 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
لنوو در جریان نمایشگاه CES 2017 از جزئیات هدست هوشمند خود با نام New Glass C200 پرده برداشت.
تبلیغات

هدست هوشمند Lenovo که از بسیاری جهات شبیه گوگل گلس خواهد بود، از نام مشابهی با پروژه‌ی تقریبا فراموش‌شده‌ی گوگل نیز بهره می‌برد. نیو گلس C200 مانند گوگل گلس روی سر قرار می‌گیرد و بر خلاف هدست‌هایی مانند آکیولس ریفت و وایو که از تکنیک واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، جلوی دید کاربر را نخواهد گرفت. در عوض، نیوگلس مانند هولولنز مایکروسافت و گوگل گلس از تکنیک واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد.

هدست واقعیت افزوده لنوو نیو گلس c200

دستگاه لنوو بر خلاف تمامی محصولات مشابه خود، دو تکه است؛ بخش هدست دستگاه که لنوو آن را Glass Part می‌نامد، شامل دوربین و نمایشگر است و روی سر قرار می‌گیرد و تنها ۶۰ گرم وزن دارد. دلیل وزن بسیار کم تکه‌ی اول هدست لنوو، قرار گرفتن بیشتر قسمت‌های الکترونیکی دستگاه در تکه‌ی دوم هدست است که بخش جیبی یا Pocket Unit نام دارد. لنوو هنوز درباره‌ی مشخصات بخش جیبی هدست، از جمله تکنولوژی چیپ‌ست به کار رفته در آن، عمر باتری و فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم آن چیزی اعلام نکرده است.

اما خوشبختانه لنوو درباره‌ی کارایی و قابلیت‌های این هدست اطلاعات ارزشمندی را در اختیار گذاشته است. نیو گلس C200 قادر است اشیاء واقعی دنیای پیرامون شخصِ استفاده کننده را شناسایی کند و اطلاعات مرتبط با آن‌ها را به نمایش بگذارد. در مثالی که خود لنوو از آن برای تشریح قابلیت‌های هدست استفاده کرد، نیو گلس C200 در صورت استفاده برای تعمیر و نگهداری از وسایل، قادر بود ۲۰ نوع شیء را شناسایی و سپس دستورات مرتبط با تعمیر و نگهداری از آن‌ها را ارائه کند. به این ترتیب نیو گلس نیز مانند گوگل گلس و اسمارت هلمت (Smart Helmet) از واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد.

هدست lenovo new glass c200

نیو گلس C200 اولین گجت پوشیدنی یا هدست لنوو به شمار نمی‌رود، چرا که این شرکت در گذشته از محصولات مشابهی رونمایی کرده است. درحالی که نزدیک‌ترین رقیب نیو گلس، یعنی عینک گوگل، هرگز به موفقیت تجاری نرسید، باید این نکته را نیز در نظر داشت که گوگل هرگز «گلس» را برای عموم کاربران عرضه نکرده بود. گلس بیشتر یک محصول نمایشی و برای نشان دادن تکنولوژی‌های در دست توسعه‌ی گوگل بود. هرچند آن‌طور که از دموی ارائه‌شده توسط لنوو در نمایشگاه برمی‌آید، نیوگلس نیز برای عموم کاربران و مصرف خانگی طراحی و تولید نشده است، اما این دستگاه مانند گوگل گلس یک محصول صرفا نمایشی نیست و بازار کوچک اما ارزشمند کاربران صنعتی-تجاری را هدف قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات