نمایشگر هدآپ شرکت ناودی قابلیت نصب روی همه‌ خودروها را دارد

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی شرکت ناودی، سامانه‌ی نمایشگر هدآپی تولید کرده است که قابلیت نصب روی همه‌ی خودروها را دارد.
تبلیغات

بسیاری از خودروهای امروزی به‌اندازه‌ی کافی از فناوری‌های پیشرفته‌ی گوناگونی همچون نمایشگر هدآپ (Head-Up Display) برخوردار هستند. برخی از خودروهای لوکس مانند ب‌ام‌و سری ۷ از ژست‌های حرکتی نیز برای کنترل این سامانه بهره می‌برند. اما اگر خودروی شما جدید یا مجهز به این سیستم نیست، می‌توانید این سامانه را در خودرو‌ به کار گیرید.

نام این محصول ناودی است و شامل یک جعبه‌ی سیاه‌رنگ کوچک و یک نمایشگر شفاف است که در داخل داشبورد و رو‌به‌روی راننده جای می‌گیرد. عملکرد آن مشابه سایر نمایشگر‌های هدآپ امروزی است و تمام اطلاعات لازم را به‌گونه‌ای به راننده نمایش می‌دهد که نیازی به برداشتن چشم راننده از مسیر نباشد.

آنچه سامانه‌ی ناودی را منحصر‌به‌فرد کرده است، قابلیت تطابق آن با خودروهای قدیمی‌تر یا خودروهایی است که حداقل به پورت ODB-II که معمولا در محدوده‌ی غربیلک فرمان یافت می‌شود، مجهز‌ هستند. تمام کاری که برای راه‌اندازی این سامانه باید انجام داد، اتصال آن به این پورت است. با روشن شدن این سامانه، اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، مقدار سوخت را در نمایشگر نشان می‌دهد. اگر این سامانه از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند راننده متصل شود، اطلاعات اضافی همچون مسیر‌یابی، کنترل سیستم صوتی، تماس تلفنی و دیگر اعلان‌ها را نیز می‌توان مشاهده کرد. این سامانه همچنین قابلیت نمایش مسیریابی تمام‌رنگی نیز دارد. علاوه بر این قابلیت کنترل از طریق ژست‌های حرکتی، از دیگر ویژگی‌های دیگر این سیستم است.

یکی از نقاط ضعف سامانه‌ی هد‌آپ ناودی، قیمت تمام‌شده‌ی آن برای مشتریان است که در حدود ۷۹۹ دلار است. این سامانه، خودروی شما را بسیار جذاب خواهد کرد. بنا بر گفته‌ی سازنده‌ی این شرکت، نصب این تجهیز نسبتا آسان است.

داگ سیمپسون مدیرعامل شرکت ناودی، در توضیح این محصول گفت: «این محصول، شکاف میان خودروهای مجهز به این سیستم و خودروهای فاقد این سیستم را می‌پوشاند و موجب می‌شود بدون تعویض خودروی خود، این قابلیت را در آن داشته باشید.»

قیمت ۷۹۹ دلاری نسبتا گران این سامانه، می‌تواند موجب صرف‌نظر از خریداری این محصول شود. البته افرادی هم هستند که حاضر به پرداخت این هزینه‌اند. این شرکت تسهیلات پرداخت اقساط را به‌صورت ۲۴ قسط ماهانه ۳۳ دلاری مهیا کرده است بنابراین کسانی که نمی‌خواهند به یک‌باره ۸۰۰ دلار بپردازند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

در آینده، حتی دارندگان خودروهایی که مجهز به پورت OBD-II نیستند (همانند خودروهای تولید قبل از ۱۹۹۶) نیز می‌توانند از این سامانه‌ی نمایشگر هدآپ ناودی استفاده کنند. شرکت ناودی مشغول توسعه‌ی عملکرد این سامانه توسط پورت ۱۲ ولتی است.

 در نهایت می‌توان گفت نمایشگرهای هد‌آپ نقش مهمی در صنعت آینده‌ی خودروسازی خواهند داشت. نه‌تنها از جنبه‌های ایمنی و نوآوری، بلکه از جهت دسترسی به تمامی اطلاعات در یک مکان و بدون چشم برداشتن از مسیر بسیار مفید خواهد بود. همچنین شرکت ناودی توانسته است به‌کارگیری این سامانه را برای خودروهای قدیمی‌ فاقد این ویژگی، میسر سازد.

ناودی
ناودی
ناودی
ناودی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات