سامسونگ برای ساخت تراشه های کوچک تر و بهینه تر تجهیزات خرید

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ تجهیزات جدیدی را از ASML‌ هلند خریداری کرده که تولید تراشه‌های موبایل با سایز کمتر و مصرف بهینه انرژی را نوید می‌دهد.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده سامسونگ تجهیرات جدیدی به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار از ASML هلند خریداری کرده است و به این ترتیب قصد دارد به تولید تراشه‌های جدید با سایز کوچک‌تر و مصرف بهینه‌تر بپردازد. ASML یک کمپانی هلندی است که تجهیزات تولید تراشه‌ها را عرضه می‌کند.

منابع محلی اعلام کرده‌اند که چونگ سئونگ اون، قائم مقام ارشد و مدیر تحقیقات و توسعه‌ی بخش تولید تراشه‌های سامسونگ برای امضای قرارداد مورد نظر راهی هلند شده‌‌اند. ASML در حال حاضر تنها تولیدکننده‌ی ماشین‌های لیتوگرافی است و از این‌رو نفوذ بالایی در بازار دارد.

در هفته‌های اخیر نیز اخباری در مورد سامسونگ و ASML منتشر شده بود، حال آنکه مضمون اخبار منتشر شده بر موضوع دیگری دلالت داشت. براساس اخبار منتشر شده سامسونگ نیمی از سهام سه درصدی خود در ASML‌ را در ازای دریافت ۶۸۰ میلیون دلار به فروش رساند. کره‌ای‌ها اعلام کردند که با وجود کاهش سهام این کمپانی در ASML همچنان به رابطه‌ی استراتژیک خود با کمپانی هلندی همچون گذشته ادامه خواهند داد. دستگاه‌های تولید لیتوگرافی ماورای بنفش ASML این امکان را برای کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ فراهم می‌کند تا تراشه‌های کوچک‌تر با مصرف بهینه‌ی انرژی را تولید کنند. سامسونگ در حال حاضر یک دستگاه جدید خریداری کرده و در نظر دارد تا با افزایش تولید و بالا رفتن بازده تولید، تجهیزات بیشتری را از این کمپانی خریداری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات