GFX 50S، اولین دوربین مدیوم فرمت فوجی فیلم رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
فوجی‌فیلم در نمایشگاه فتوکینا با معرفی دوربین GFX 50s وارد رقابت در بازار دوربین‌های بالارده‌ی مِدیوم فرمت شد.
تبلیغات

سنسورهای مدیوم فرمت حتی از فول‌فریم‌ها نیز بزرگ‌تر هستند و از این بابت در زمینه‌ی جذب نور و کیفیت تصویر عملکرد خیره‌کننده‌ای دارند. فوجی‌فیلم در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ دقایقی پیش از یک دوربین medium format با نام GFX 50S رونمایی کرد. به همراه این دوربین، مانت G برای اتصال لنز به دوربین 50S هم معرفی شد. مشخصا دوربین جدید با مانت جدید نیاز به لنزهای جدید نیز دارد. در همین راستا فوجی فیلم چند لنز زوم و پرایم را معرفی کرده است.

سه لنز اول فوجی‌فیلم که قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شوند شامل یک لنز ۶۳ میلی‌متری پرایم با F2.8، یک لنز ۳۲-۶۴ میلی‌متری با F4R و یک لنز پرایم ۱۲۰ میلی‌متری با F4 می‌شود. البته با وجود سنسور بزرگ مدیوم فرمت و برش ۰.۷۹ برابر، این لنزها به ترتیب معادل ۵۰ میلی‌متر، ۲۵-۵۰ میلی‌متر و ۹۵ میلی‌متر خواهند بود.

Fujifilm GXF50S

لنزهای دیگری که فوجی‌فیلم امروز معرفی کرد شامل لنز ۲۳ میل‌متری با F4، لنز ۱۱۰ میلی‌متری با F2 و یک لنز ۴۵ میلی‌متری با F2.8 می‌شود که در نیمه‌ی سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد.

فوجی‌فیلم قیمت زیر ۱۰ هزار دلار را برای دوربین GFX 50S به همراه لنز پرایم ۶۴ میلی‌متری در نظر گرفته است.

اما نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی دوربین مدیوم فرمت فوجی‌فیلم. این دوربین از سنسور ۵۱.۴ مگاپیکسلی از نوع CMOS بهره می‌برد که به نظر شبیه به سنسور بکار رفته در دوربین Pentax 645Z و همچنین Hasselblad XQD است. دوربین از نظر ظاهری شبیه به نسخه‌ی بزرگ شده از X-Pro II است و منظره‌یاب الکتریکی آن نیز در بالای بدنه جمع شده یا در زاویه‌ی مورد نظر کاربر قرار می گیرد.

FujiFilm GFX50S

سنسور مدیوم فرمت بکار گرفته شده در دوربینِ GFX 50S در واقع ۱.۷ برابر بزرگ‌تر از سنسور فول‌فریمی بکار رفته در پرچمداران DSLR است. این سنسور همچنین ۴ برابر بزرگ‌تر از سنسور APS-C است. همه‌ی این اعداد و ارقام انتظار کیفیت خارق‌العاده و رزولوشن بسیار بالا را می‌دهند.

سنسور بزرگ به همراه تعداد پیکسل‌های بالا، این دوربین را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاس‌های مدلینگ، لنداسکیپ و مواردی دیگر تبدیل می‌کند و به سادگی می‌توان برش‌های مختلف از عکس گرفته شده را مورد استفاده قرار داد.

دوربین GFX50S از نوع بدون آیینه است و همین عامل باعث شده است تا ابعاد آن چندان بزرگ نباشد و لرزش‌های مربوط به آیینه باعث لرزش آن نشود. فوجی‌فیلم می‌گوید که لرزش آیینه در دوربین‌های DSLR باعث می‌شود تا ۱۵ درصد از رزولوشن از دست برود.

باید منتظر ماند تا این دوربین روانه‌ی بازار شود و عملکرد سنسور خارق‌العاده‌ی آن را در شرایط مختلف بررسی کرد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات