قدرت نمایی ریماک کانسپت وان در برابر فراری لافراری

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر از طرفداران ابرخودروهای الکتریکی هستید حتماً با زومیت در این مقاله همراه شوید تا ببینید که چگونه ریماک کانسپت وان (Rimac Concept One)، ابرخودروی فراری لافراری را در مسابقه‌ی درگ شکست می‌دهد.
تبلیغات

به تازگی بهترین خودروی تولید‌شده‌ی فراری در یک مسابقه‌ی درگ از یک خودروی الکتریکی تقریباً گمنام که در کارخانه‌ای کوچک در کرواسی ساخته شده، شکست خورده است. کمپانی ریماک می‌خواهد با ابرخودروهای الکتریکی کانسپ وان، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و اولین محصول خود را در جدالی نفس‌گیر برابر لافراری قدرتمند قرار داده تا به‌ سرعت مطرح گردد.

ریماک کانسپت وان

در ریماک کانسپت وان چهار موتور الکتریکی تعبیه شده که هر کدام با جعبه‌دنده‌های مخصوص به خود گشتاوری معادل ۱۶۰۰ نیوتن‌متر ایجاد می‌کنند تا این خودرو به یکی از سریع‌ترین نمونه‌های موجود در دنیا تبدیل شود.

توان حیرت انگیزی معادل ۱۰۸۸ اسب بخار، باعث شده صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو به زیر ۳ ثانیه کاهش بیابد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد.

طبق گفته‌ی میت ریماک در روز مسابقه، ریماک کانسپت وان در مدت زمان ۲.۶۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹۲ طی کرده است. ریماک در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود گفت: «کانسپ وان هیچ حالت ویژه‌ای برای شتاب حداکثر ندارد. تنها کافی است خودرو را در حالت مسابقه قرار داده و با دنده یک، آسفالت را از جا در بیاورید. حالت مسابقه مانند هر حالت دیگری توسط سیستم ناوبری کانسپ وان قابل شخصی‌سازی است و می‌توان آن‌را ذخیره کرد. برای رسیدن به شتابی خارق‌العاده، پارامتر "حداکثر گشتاور هر چهار موتور" را فعال نمایید.» 

طبق ادعای سازنندگان این ابر خودرو‌ی الکتریکی، راننده تنها به فشردن پدال گاز نیاز دارد و سیستم‌های کنترل کشش و گشتاور بهترین عملکرد را برای به‌دست آوردن شتابی بی‌نقص ارائه می‌دهند.

در ادامه می‌توایند ویدیوی رقابت جذاب خودروی الکتریکی ریماک کانسپت وان را با فراری لافراری مشاهده کنید.

فکر می‌کنید زمان آن رسیده که ابرخودروهای بنزینی جای خود را به هیولاهای برقی دهند؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات