گوگل اپلیکیشن ارتباط ویدیوی Duo را برای اندروید و iOS منتشر کرد

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل امروز اعلام کرد که اپلیکیشن برقراری تماس‌های ویدیویی Duo را برای دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه کرده است. این اپلیکیشن از طریق پلی استور گوگل در کنار اپ استور اپل در دسترس است، هرچند انتشار جهانی آن طی دو تا سه روز آینده تکمیل خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل امروز اپلیکیشن ارتباطی جدیدی را برای انجام مکالمات ویدیویی یک به یک معرفی کرد. این اپلیکیشن Duo نام داشته و برای دو پلتفرم اندروید و iOS رونمایی شده است. علاقمندان می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی استور و اپ استور دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند، هرچند انتشار جهانی این اپلیکیشن در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

Duo سرویسی است که فقط برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده و با توجه به استفاده از WebRTC ارتباط ویدیویی سریع‌تری را نیز به ادعای توسعه‌دهندگانش برای کاربران فراهم می‌کند. جاستین اوبرتی، یکی از مهندسان اصلی توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن همچنین بهره‌گیری از ظاهر ساده و کاربردی را از دیگر ویژگی‌های Duo خوانده است. توسعه دهندگان Duo مدعی هستند که این سرویس کمترین قطع تماس را در پی داشته و با استفاده از آن می‌توان مکالمه‌ی ویدیویی در حال انجام را با تعویض شبکه‌ی ارتباطی از وای‌فای به شبکه‌ی مخابراتی یا بالعکس انجام داد.

برای کار با Duo یک گوشی هوشمند و داشتن شماره‌ی تلفن کافی است. برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به ایجاد حساب کاربری جداگانه نیست و حتی Duo به حساب کاربری گوگل کاربران نیز نیازی ندارد.

گوگل اپلیکیشن ارتباطی Duo را همراه با اپلیکیشن Allo در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش رونمایی کرد. این کمپانی پس از رونمایی از اپلیکیشن‌های مورد نظر، هر دو را در قالب نسخه‌ی بتا برای علاقمندان در دسترس قرار داده و وعده داد تا در فصل تابستان نسخه‌ی نهایی این اپلیکیشن‌ها را منتشر کرد که حال شاهد انتشار Duo هستیم. با توجه به اینکه توسعه‌ی Duo پیش از Allo آغاز شده، از این‌رو این اپلیکیشن پیش از برادر خود در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اپلیکیشن Duo

گوگل سادگی و سهولت استفاده از Duo را مدنظر قرار داده و از این‌رو است که برای بکارگیری آن نیازی به داشتن حساب کاربری گوگل یا ایجاد یک حساب کاربری جدید نیست و می‌توان با استفاده از شماره‌ی تلفن از این اپلیکیشن استفاده کرد. همچنین توسعه‌دهندگان Duo با مطالعه‌ی تکنولوژی‌های مختلف مورد استفاده در شبکه‌های رایانه‌ای، Duo را به گونه‌ای توسعه داده‌اند تا با هر پهنای باندی قادر به سرویس دهی باشد. در صورت کاهش پهنای باند ارتباطی، Duo رزولوشن ویدیو را کاهش می‌دهد تا اختلالی در تماس ایجاد نشده و طرفین قادر به مراوده به‌صورت روان باشند. همچنین در صورت استفاده از شبکه‌ی مخابراتی، می‌توان مصرف دیتا توسط Duo را محدود کرد تا ترافیک کمتری استفاده شود. زمانی که پهنای باند شبکه بسیار پایین باشد، Duo در نهایت ارتباط صوتی را جایگزین ارتباط ویدیویی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه Duo که در زمان رونمایی نیز به آن اشاره شد، Knock Knock است. با این قابلیت کاربر در صورت دریافت تماس ویدیویی، می‌تواند تصویری زنده از تماس گیرنده را بصورت ویدیویی مشاهده کند. به اعتقاد گوگل این ویژگی باعث می‌شود تا برقراری ارتباطات ویدیویی بسیار ساده‌تر شود. تمام اطلاعات Duo بصورت پیش فرض کدگذاری می‌شوند.

نظر شما در مورد اپلیکیشن جدید ارتباطی گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات