با فناوری های پیشرفته پورشه پانامرا 2017 آشنا شوید

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
پورشه به تازگی از نسل جدید پانامرا رونمایی کرده است، خودرویی فوق‌العاده که ترکیبی از راحتی و عملکرد یک سدان لوکس را به همراه سرعت و چابکی خودروی اسپرت ممتاز، به همراه دارد. صرفنظر از تمامی نظرات، صحت عملکرد چنین ترکیبی مستلزم بکارگیری سطح بالایی از فناوری است و البته،پورشه مدعی است که پانامرا ۲۰۱۷ از فناوری‌های منحصر به فردی بهره می‌برد. اما آیا این ادعا صحت دارد؟ برای اطلاع از پاسخ این سوال و بررسی عمیق نسل جدید پورشه پانامرا با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هنگامی که صحبت از نوآوری در جهت دستیابی به موفقیت در مسابقات باشد، پورشه یقینا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اما پانامرا چیزی فراتر از یک غول پیست است. پانامرا ۲۰۱۷ قرار است تا خودرویی GT با عملکرد حرکتی بالا و امکانات رفاهی متعددی باشد. به موارد بالا یک برچسب قیمتی ۱۰۱٫۰۴۰ دلاری را نیز برای مدل پایه‌ی پانامرا 4S اضافه کنید تا به این ترتیب متوجه شوید که با محصولی همه کاره و گرانقیمت مواجه هستید.

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

اما نسل جدید پانامرای از لحاظ فناوری چه از حیث کابین و چه از حیث بخش فنی، چه فناوری‌های جدیدی را به همراه دارد؟ در ادامه می‌توانید بخشی از نوآوری‌های به کار رفته در پرچمدار پورشه را مشاهده کنید.

فناوری‌های مرتبط با سرعت

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

با توجه به ماهیت خودروهای پورشه، در ابتدا در خصوص عواملی که باعث سریع شدن پانامرا می‌شوند صحبت خواهیم کرد؛ مهم‌ترین عامل، پیشرانه‌ی بروزرسانی شده‌ی این خودرو است.

سه نوع پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که هر سه به صورت توربوشارژ بوده و از سیستم‌ چهارچرخ محرک (AWD) و جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی PDK بهره می‌برند.

مدل پایه‌ی 4S از یک پیشرانه‌ی ۲.۹ لیتری و شش سیلندر بهره می‌برد که قادر به تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۵۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۰۶ پوند – فوت در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است. بنابراین در پانامرای نسل جدید شاهد افزایش قدرت به میزان ۲۰ اسب بخار و گشتاور به میزان ۲۲ پوند – فوت نسبت به نسل قبل هستیم. این خودرو ظرف مدت ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است و میزان مصرف سوخت خودرو نیز به میزان ۱۱ درصد بهبود یافته است.

در مرحله‌ی بعد، نوبت به پانامرا توربو می‌رسد؛ در این مدل از یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری و هشت سیلندر استفاده شده که قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و ۵۶۸ پوند - فوت گشتاور در دور موتور ۱۹۶۰ دور بر دقیقه (۳۰ اسب بخار و ۵۲ پوند - فوت بیشتر از نسل قبل).  مدت زمان لازم برای پانامرا توربو جهت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون برابر با ۳.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز تقریبا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. به لطف سیستم‌هایی مانند کنترل تطبیقی سیلندر، که به موجب آن تعداد سیلندرهای فعال حین گشت و گذار به نصف کاهش می‌یابد، در این مدل نیز شاهد کاهش میزان مصرف سوخت به میزان ۱۱ درصد هستیم.

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

و در نهایت نیز به مدل 4S دیزل که به یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر دیزلی مجهز شده است، می‌رسیم. این پیشرانه قادر به تولید ۴۲۲ اسب بخار قدرت در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور شگفت انگیز ۶۲۷ پوند – فوت در دور موتور ۱۰۰۰ دور بر دقیقه است. این مشخصات، پیشرانه‌ی یاد شده را به قدرتمندترین پیشرانه‌ی دیزلی بدل کرده که تا کنون در یک خودروی پورشه استفاده شده است. پانامرا 4S دیزل همچنین با حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع‌ترین خودروی دیزل دنیا را نیز در اختیار دارد. برای حفظ روند شتاب، در این خودرو از سیستم توربوشارژ ترتیبی استفاده شده است؛ به این ترتیب که توربوی دوم در دور موتور ۲۷۰۰ دور بر دقیقه فعال می‌شود.

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

از ویژگی‌های برجسته‌ی این پیشرانه‌ها می‌توان به توربوهایی اشاره کرد که در داخل بانک‌های سیلندر V شکل نصب شده و موجب کاهش پایپینگ و افزایش پاسخ دهی دریچه‌ی گاز می‌شود. در هر سه مدل حالت‌های متعدد رانندگی در نظر گرفته شده که توسط حلقه‌‌ی چرخان تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان، قابل انتخاب هستند، این حلقه از خودروی 918 اسپایدر الهام گرفته شده است. علاوه بر این، باید به گزینه‌ی انتخابی اسپرت کرونو پکیج اشاره کرد که شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودروها را به میزان ۰.۲ ثانیه بهبود می‌بخشد.

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

ویژگی قابل ذکر دیگر، سیستم تعلیق بادی و تطبیقی سه محفظه‌ای جدیدی است که در داخل مجموعه‌ی قابلیت‌های معمول دستیار رانندگی پورشه (مدیریت تعلیق فعال پورشه، کنترل دینامیک شاسی پورشه ، جهت دهی گشتاور پورشه و غیره) جای گرفته است. در بخش انتهایی خودرو نیز شاهد بکارگیری سیستم فرمان‌پذیری محور عقب هستیم که پیش از این نیز در خودروهای 918 اسپایدر و 911 توربو استفاده شده بود.

و سیستم کنترل شاسی 4D نیز با پایش اطلاعات سیستم‌های مختلف شاسی و بهینه کردن آن‌ها، ارائه‌ی بهترین عملکرد را تضمین می‌کند.

فناوری‌های مرتبط با کنترل

پورشه پانامرا 2017

پس از فناوری‌های مرتبط با سرعت، اجازه دهید نگاهی به داخل کابین داشته باشیم. پورشه مدعی است که تعداد قابل توجهی از کلید‌های فیزیکی داخل کابین پانامرا را حذف کرده و آن‌ها را با پنل‌های لمسی در قسمت جلو و عقب کابین جایگزین ساخته است. در قسمت میانی داشبورد صفحه‌ نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی نصب شده است که در مواردی چون سرگرمی، موقعیت‌یابی و یکپارچه‌سازی تلفن هوشمند (اپل کارپلی نیز شامل می‌شود) بکار می‌رود. سیستم کنترل صدای جدید نیز در داخل کابین پانامرا تعبیه شده است.

در پشت غربیلک فرمان دو صفحه نمایش ۷ اینچی قرار گرفته است که اطلاعات مورد نیاز راننده در آن‌ها به نمایش در می‌آید. در بین این دو صفحه نمایش، یک سرعت سنج آنالوگ بزرگ قرار گرفته است.

فناوری‌های مرتبط با ایمنی و راحتی

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

پورشه برای مواردی که شما از راندن پانامرای جدید خود خسته شده‌اید نیز قابلیت جدیدی را موسوم به Porsche InnoDrive در نظر گرفته است. علاوه بر قابلیت استاندارد سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم جدید InnoDrive با استفاده از داده‌های موقعیت‌یابی، رادار و فیدهای ویدئویی، ورودی دریچه‌ی گاز، ترمز و انتخاب دنده را به تناسب وضعیت جاده‌ی پیش رو، بهینه‌سازی می‌کند.

علاوه بر موارد یاد شده، پانامرای جدید از قابلیتی موسوم به دستیار دید در شب (Night Vision Assistant)، بهره می‌برد که با استفاده تصویربرداری حرارتی انسان‌ها و حیوانات را در کنار جاده مشخص کرده و به راننده هشدار می‌دهد. در کنار این موارد نوعی از چراغ‌های جلوی LED وجود دارد که قادر است تا به صورت لحظه‌ای عابرین پیاده‌ای را که خارج از محدوده‌ی عادی پرتوهای نور چراغ‌ها، قرار گرفته‌اند، مشخص کند؛ این چراغ‌ها به صورت آپشن در دسترس هستند.

نتیجه‌گیری

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

بطور کلی پورشه قابلیت‌های بسیار خوبی را برای نسل جدید پانامرا در نظر گرفته است. اما به سختی می‌توان آن‌ها را بدیع و نوآورانه خطاب کرد. پیشرانه‌ها، جدید و بهبود یافته هستند، اما به واقع تفاوت چندانی با نسل اول خود ندارند. دیگر قابلیت‌های مرتبط با سرعت، نظیر محور عقب فرمان‌پذیر را می‌توان در یک 911 مدرن نیز مشاهده کرد، در حالی که بقیه‌ی موارد نیز از آئودی به امانت گرفته شده‌اند.

البته، این موضوع هنگامی که بهترین‌های دنیا را در قالب یک بسته‌ی بروزرسانی شده، عرضه می‌کنید، چندان هم تعجب برانگیز نیست.

تکنولوژی‌های پورشه پانامرا 2017

با این وجود باید سیستم Porsche InnoDrive را یک استثنا دانست. این شرکت، سال گذشته با پیش نمایش سیستم یاد شده، وعده‌ی متحول ساختن عملکرد آن در دنیای خودروهای خودران را داد. برای پی بردن به اینکه آیا فناوری جدید پورشه به حداکثر توانایی خود دست یافته است یا خیر، باید منتظر بررسی‌های بیشتر باشیم، اما بنظر می‌رسد که پانامرا در زمینه‌ی عملکرد رانندگی خودکار به تکامل رسیده باشد.

نظر شما در رابطه با نسل جدید پانامرا و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن چیست؟

در ادامه شما را به تماشای تیزرهای تبلیغاتی زیبای پیش و پس از معرفی پورشه پانامرا دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات