بررسی لپ تاپ E5180 لنوو

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
لنوو در ارایه‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی با ظاهر و عملکرد مناسب، زبانزد خاص و عام است. حال این شرکت نسل جدید لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی سری E51 خود را به بازار عرضه کرده است که امروز در زومیت به بررسی مدل E51-80 می‌پردازیم.
تبلیغات

پس از معرفی پردازنده‌های ارزان، کم مصرف همراه‌با عملکرد مناسب سری U اینتل، اکثر کاربران به خرید لپ‌تاپ‌های مجهز به این سری از پردازنده‌ها تمایل نشان دادند. این مسئله باعث شد تا بازار لپ‌تاپ‌های قدرتمند مانند سابق از محصولات متنوعی برخوردار نباشد و سازندگان تمرکز خود را بیشتر بر رده‌ی محصولات کم مصرف و سبک‌تر گذاشته‌اند. لنوو نیز در این راستا لپ‌تاپ سری میان‌رده‌ی E‌ خود را بروز کرده و با نسل جدید پردازنده‌ی اینتل به بازار عرضه کرده است.

لنوو E5180 با بدنه‌ی فلزی با‌کیفیت، نمایشگر مات، پردازنده‌ی کم‌مصرف و توانمند اینتل i5 6200U، کیبورد همیشه عالی لنوو، ۸ گیگابایت حافظه‌‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی‌ ذخیره‌سازی، عرضه شده است تا تمامی نیاز‌‌های کاربران عادی را رفع کند.

لنوو E5180

لپ‌تاپ E5180 توسط شرکت بهین تکنولوژی برای نقد و بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

مشخصات فنی Lenovo E5180

  • ابعاد: ۳۸۰ در ۲۴۲ در ۲۴.۷ میلی‌متر
  • پردازنده: اینتل Core i5-6200U با فرکانس پردازشی ۲.۳ تا ۲.۸ گیگاهرتز
  • حافظه کش: ۳ مگابایت
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی TFT LED-backlit LCD با رزولوشون ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و روکش مات
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon R5 M330 با ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • بلندگو: بلندگو‌های داخلی استریو
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت از نوع DDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی داخلی: ۱ ترابایت با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه
  • وزن: ۲.۳ کیلوگرم
  • درگاه‌های ارتباطی: ۲ عدد USB 3.0 به‌همراه ۱ عدد USB 2.0، شیار کارت SD، خروجی هدفون / میکروفون، HDMI، درگاه شبکه و خروجی VGA
  • باتری: ۴ سلولی لیتیوم-یون (۳۲ وات ساعت)
  • کیبورد: سایز کامل همراه‌با بخش مخصوص شماره‌ها
  • قیمت از ۱٫۷۲۰٫۰۰۰ تومان با گارانتی بهین تکنولوژی

طراحی

لپ‌تاپ E51-80 لنوو از همان زبان طراحی ساده و شیک که در تمام لپ‌تاپ‌های لنوو نیز شاهد آن هستیم پیروی می‌کند. این لپ‌تاپ، بدنه‌ی پلاستیکی مات و البته مستحکمی دارد که در گوشه‌ی پشتی آن لوگوی لنوو حک شده است. رنگ یکنواخت و ماتِ بدنه‌ی پشتی به‌همراه لوگوی ساده‌ی لنوو جلوه‌ی خوبی به این لپ‌تاپ ۱۵ اینچی داده است. باتری این لپ‌تاپ جدا می‌شود و ازآنجاکه ضخامت باتری، کمی بیشتر از ضخامت لپ‌تاپ است، به شکلی طراحی شده که نقش پایه را نیز برای این دستگاه ایفا کند تا شیب ملایمی در دستگاه ایجاد شده و تایپ کردن با آن ساده‌تر شود.

لپ تاپ لنوو E5180

کل بدنه‌ی دستگاه به رنگ مشکی مات است و استفاده از نمایشگر مات نیز باعث شده است تا هارمونی بسیار خوبی در طراحی کلی این لپ‌تاپ ایجاد شود.

این لپ‌تاپ دارای دو لولای باریک فلزی است که استحکام بسیار خوبی دارند. در نسل قبلی این لپ‌تاپ لولا استحکام کافی نداشت و وقتی در لپ‌تاپ باز بود، نمایشگر با ضربه‌ای کوچک به لرزه در می‌آمد. لنوو این لولا را بهبود بخشیده و حالا بسیار پایدار و محکم شده تا نه‌تنها باز و بسته کردن در لپ‌تاپ ساده شود، بلکه صفحه‌نمایش در هنگام استفاده استوار باقی بماند.

طراحی ساده اما شیک با لولای مستحکم

 این موضوع بسیار اهمیت دارد، چرا که اکثر لپ‌تاپ‌هایی که لولاهای باریک دو تکه دارند، پایدار نیستند و پس از مدتی استفاده مشکلات مختلفی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. اما خوشبختانه لنوو در این باره بسیار خوب عمل کرده است. نکته‌ی مهم و جالب توجه‌ی دیگر در باره‌ی لولای این لپ‌تاپ آن است که درِ دستگاه با یک دست باز می‌شود و برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازار، مخصوصا لپ‌تاپ‌های این بازه‌ی قیمتی، تنها کافی است که قسمت بالای لپ‌تاپ را با یک دست به سمت بالا بکشید، در لپ‌تاپ باز شود. در اکثر لپ‌تاپ‌های این بازه‌ی قیمتی باید حتما با یک دست قسمت پایین لپ‌تاپ را نگاه داشته و با دست دیگر قسمت بالا را باز کنید.

Lenovo E5180 لپ تاپ

لپ‌تاپ E51-80 مجهز به درایو اپتیکال DVD است که هنوز هم در بازار ایران، تقاضا برای آن وجود دارد. استفاده از درایوهای اپتیکال به دلیل ارائه انواع دیگر حافظه بسیار کم شده است، اما همچنان کاربرانی وجود دارند که لپ‌تاپ بدون درایو اپتیکال تهیه نمی‌کنند. به شخصه طی دو سال اخیر یک بار هم نیاز به چنین درایوی پیدا نکرده‌ام و ترجیح می‌دهم لپ‌تاپِ باریک‌تر و سبک‌تری داشته باشم تا اینکه لپ‌تاپ مورد نظرم به درگاه اپتیکال مجهز باشد. به هر حال تجهیز لپ‌تاپ به درایو اپتیکال باعث شده است تا ضخامت دستگاه به ۲۴.۷ میلی‌متر و وزن آن به ۲.۳ کیلوگرم برسد.

در قسمت بالای صفحه‌کلید فضای خالی وجود دارد که در آن تنها یک دکمه‌ی پاور قرار داده شده است. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ نیز همچون دیگر بخش‌های دستگاه به رنگ مشکی است. قسمت زیر صفحه‌کلید و بخشی که دست‌ها در هنگام تایپ کردن روی آن قرار می‌گیرد از جنس پلاستیک مستحکم‌تری ساخته شده است تا به مرور زمان، ظاهر دستگاه از بین نرود و اثر دست‌ها روی آن قرار نگیرد. استفاده از نوار قرمز رنگ روی دکمه‌های تاچ‌پد و همچنین نوشته‌های برخی از کلیدها باعث شده تا طراحی دستگاه از مشکی خالص خارج شود و جلوه‌ی بهتری به خود بگیرد.

لپ تاپ لنوو E5180

لنوو در قسمت سمت راست و پایین صفحه‌کلید یک حسگر اثر انگشت نیز قرار داده است که به کمک نرم‌افزار واسط می‌توان از آن برای ورود به سیستم‌عامل بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور استفاده کرد. این حسگر به سخت‌افزار واسط برای رمزگذاری مجهز نیست و انتظار هم نمی‌رود در لپ‌تاپ با این بازه‌ی قیمت چنین قابلیت امنیتی اضافه شود. اما به هر حال از این حسگر می‌توان برای ورود به سیستم به نیاز به وارد کردن رمز عبور استفاده کرد. عملکرد حسگر نیز عموما بدون اشتباه و دقیق است و تنها کافی است انگشت مدنظر و ثبت شده خود را روی آن بکشید تا اسکن و تأیید شود.

لپ تاپ لنوو E5180

لپ‌تاپ E51 از نظر تنوع درگاه‌های ورودی و خروجی، خوب عمل کرده است. این لپ‌تاپ دو درگاه USB 3.1، یک USB 2.0، یک HDMI، یک اترنت، یک کارت خوان حافظه و یک خروجی VGA دارد. درگاه ورودی برق یک درگاه ترکیبی است که ازطریق آن می‌توان داک استیشن خارجی لنوو را نیز به دستگاه متصل کرد. به‌عنوان مثال به این درگاه می‌توانید داک ۱۷۰ دلاری Onelink ThinkPad Pro را متصل کرده تا درگاه‌های USB بیشتر و همچنین دیسپلی پورت، DVI و اترنت جداگانه دراختیار داشته باشید که در این لپ‌تاپ بعید است کسی به آن‌ها نیاز داشته باشد.

صفحه‌کلید و تاچ‌پد

لنوو برعکس قاب پشتی نمایشگر، در قسمت صفحه‌کلید از روکش مات بهره برده تا این بخش از لپ‌تاپ که به‌صورت مداوم در حال تماس با دست‌ها است، به‌راحتی قاب پشتی کثیف نشود. صفحه‌کلید E5180 از نوع کامل به‌همراه کلید‌های اعداد است که مناسب استفاده در نرم‌افزار‌های مهندسی یا مالی است. صفحه‌کلید‌های لنوو با طراحی اختصاصی این شرکت، همواره از نقاط قوت لپ‌تاپ‌های این شرکت بوده‌‌اند. البته نبود نورِ پس‌زمینه یکی از ضعف‌های E5180 در بخش صفحه‌کلید است. البته عموما لپ‌تاپ‌های این بازه‌ی قیمتی از این ویژگی برخوردار نیستند.

لپ تاپ لنوو E5180

صفحه کلیدی نرم با عمق مناسب اما بدون نور پس‌زمینه

صفحه‌کلید لپ‌تاپ عمق مناسبی دارد و کلید‌ها نرم هستند که این موارد مهم‌ترین پارامتر‌های انتخاب یک صفحه‌کلید خوب به شمار می‌روند. طراحی اختصاصی کلید‌‌های لنوو نیز باعث می‌شود تا عملیات تایپ کردن با این صفحه‌کلید بیش‌ازپیش راحت شود. کلید‌های جهت یابی با اندازه‌ی بزرگ درکنار کلید‌های اعداد، کاربری خوب صفحه‌کلید لنوو E5180 را موجب شده‌اند. اگر ویرایش اسناد جزو کاربری‌های اصلی شما است، این لپ‌تاپ به خوبی نیاز‌های شما را برآورده خواهد کرد. طراحی جزیره‌ای کلیدها نیز باعث می‌شود تا مایعات و گرد و غبار نتوانند به‌راحتی وارد دستگاه شوند. کاربری کلید‌های Fn هم ایدئال است و تمامی نیاز‌ها را پوشش می‌دهد.

لنوو لپ تاپ E5180

ترک‌پد یک تکه‌ی E5180 نیز عملکرد مناسبی دارد و واکنش خوبی به تمامی لمس‌ها نشان می‌دهد. ژست‌های مختلف چندلمسی در محیط ویندوز ۱۰ با سرعت و دقت بالایی انجام می‌شوند. ترک‌پد لپ‌تاپی که دراختیار ما قرار داده شده بود از دقت بالایی برخوردار بود و به لمس‌ها واکنش دقیق و صحیحی نشان می‌داد.

نمایشگر و اسپیکر

لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی، درصد بالایی از نمونه‌های عرضه شده به بازار را تشکیل می‌دهند، به‌طوری‌که براساس برخی گمانه‌ زنی‌ها، نیمی از محصولات عرضه شده به بازار، جزو این گروه هستند. این موضوع در بازار ایران بیشتر به چشم می‌خورد به نحوی که نمونه‌های ۱۴ و ۱۳ اینچی به سختی پیدا می‌شوند.  E5180 نیز از یک صفحه‌ی نمایش ۱۵.۶ اینچی بهره می‌برد و نسبت تصویر آن هم ۱۶ به ۹ است. علت محبوبیت این سایز، اندازه‌ی متوسط صفحه‌ی نمایش درکنار مصرف انرژی متعادل است. اما متاسفانه رزولوشن این نمایشگر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. سال‌ها از معرفی این میزان از تراکم پیکسل می‌گذرد و بااین‌حال سازنده‌‌ها هنوز در لپ‌تاپ‌های میان‌ و پایین‌رده‌ی خود از این نوع از نمایشگر‌ها استفاده می‌کنند. رزولوشن این نمایشگر با استاندارد‌های سال ۲۰۱۶ قابل توجیه نیست و به‌راحتی می‌توان به تفکیک پیکسل‌های آن با چشم غیرمسلح پرداخت. با این وجود درحال‌حاضر اکثر لپ‌تاپ‌ها از این نوع از نمایشگر‌ها بهره می‌برند و اگر کاربر سخت‌گیری نباشید، می‌توانید با این نمایشگر کنار بیایید.

لنوو E5180 لپ تاپ صفحه نمایش

پنل به کار برده شده در این لپ‌تاپ از نوع TN است و زوایای دید نسبتا محدودی دارد. دلیل استفاده از پنل TN زمان پاسخ‌دهی بسیار پایین‌تر این پنل‌ها در مقایسه با IPSها است. البته نمایشگر به کار رفته در لپ‌تاپ میان‌رده‌ی لنوو نسبت به سایر رقبای خود اعم از اچ‌پی در زاویه‌ی دید برتری‌های محسوسی دارد و شاهد تغییر عجیب رنگ‌ها در آن‌ نیستیم. اما اگر از لپ‌تاپ برای طراحی یا موارد دیگر استفاده کنید بهتر است نمایشگر لپ‌تاپ IPS و تراکم پیکسلی آن بیشتر باشد. لنوو در E5180 از روکش مات برای نمایشگر استفاده کرده است. این موضوع باعث شده است تا انعکاس نور محیط در نمایشگر این لپ‌تاپ کاهش قابل توجهی نسبت به رقبا خود داشته باشد. اما این موضوع منجر به کاهش شدید روشنایی و نمایش سرد رنگ‌ها شده است. روشنایی حداکثری صفحه‌نمایش E5180 برابر ۲۲۰ نیت است که تنها برای استفاده در محیط‌های داخلی مناسب است. برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی‌‌های موبایل روشنایی دو برابر و در بعضی موارد مانند آیفون، تا سه برابر روشنایی بیشتری دارند و به ۶۰۰ نیت می‌رسند. 

به‌طور کلی صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در این لپ‌تاپ باتوجه‌به قیمت آن شاید بد نباشد، اما اگر قیمت آن کمی بالاتر و صفحه‌نمایش آن بهتر بود، توجیه خرید بالاتری داشت.

بلندگوهای لنوو E5180 هیچ تفاوتی با نسل قبل خود ندارند و سیستم صوتی این لپ‌تاپ از دو اسپیکر استریو تشکیل شده است. این بلندگوها شدت صدای مناسبی داشته و برای لپ‌تاپ‌های میان‌رده خوب ارزیابی می‌شوند. بااین‌حال ممکن است برخی از کاربران به دلیل کمبود میزان باس بلندگوها از آن‌ها خرده بگیرند. باید توجه داشت که عموما لپ‌تاپ‌ها بلندگوهای توانمندی ندارند و حتی نمونه‌ی گران‌تر نیز در این بخش حرف زیادی برای گفتن ندارند.

نرم‌افزار

لپ‌تاپ E5180 فاقد سیستم‌عامل است و کاربر ابتدا باید اقدام به نصب سیستم‌عامل روی لپ‌تاپ کند. نبود سیستم‌عامل روی این لپ‌تاپ باعث کاهش قیمت آن می‌شود و ازآنجاکه کپی‌رایت در ایران وجود ندارد، بسیاری از کاربران به‌دنبال لپ‌تاپ بدون سیستم‌عامل هستند. از طرفی کاربران توزیع‌های گنو / لینوکس هم ترجیح می‌دهند مبلغی بابت سیستم‌عامل ویندوز پرداخت نکنند و لپ‌تاپ‌های اینچنینی گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

البته   DVDدرایور این لپ‌تاپ توسط شرکت بهین تکنولوژی روی پک ارایه می‌شود.

لپ تاپ لنوو E5180

بازده و عملکرد

لپ‌تاپ‌ها میان‌رده از توانایی پردازشی بالایی برخوردار نیستند و از سری پردازنده‌های کم‌مصرف U‌ اینتل بهره می‌برند. این پردازنده‌ها با انرژی مصرفی بسیار اندک و دمای کاری پائین، در سال‌های اخیر افزایش توان خوبی را تجربه کرده‌اند و اکنون به‌راحتی از پس تمامی کار‌های روزمره برمی‌آیند.

عملکرد متوسط و سرعت مناسب در اجرای برنامه‌ها

لپ‌تاپ لنوو E5180 از آخرین نسل پردازنده‌های Core i شرکت اینتل با کد 6200U بهره می‌برد که دو هسته پردازشی همراه‌با دو هسته مجازی آن با سرعت حداکثری ۲.۳ گیگاهرتز و ۳ مگابایت حافظه‌ی کش L3، مدیریت عملکرد و بازده دستگاه را به دوش می‌کشند. در حداکثر شرایط کاری، پردازنده این دستگاه به فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز می‌رسد. این میزان قدرت پردازنده تعبیه شده در لپ‌تاپ لنوو علاوه بر اجرای تمامی کار‌های روزانه و عادی، توانایی اجرای نرم‌افزارهای نیمه سنگین و بازی‌های قدیمی را نیز دارد. پردازنده این نوت‌بوک با گرافیک HD 520 اینتل مجتمع شده است. این پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع اینتل در سری پردازنده‌های اسکای‌لیک به کار رفته و توانایی بسیار بالایی دارد. اگر از لپ‌تاپ خود تنها در کاربری‌های معمولی استفاده می‌کنید، نیازی به پردازنده‌های گرافیکی مجزا نخواهید داشت؛ زیرا نمونه‌ی مجتمع اینتل حتی توانایی پخش انواع و اقسام ویدئو‌های 4K را نیز دارد. بااین‌حال لنوو گرافیک AMD Radeon R5 M330 با ۲ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در لپ‌تاپ E5180 قرار داده است. البته این موضوع بدین معنی نیست که E5180 توانایی اجرای انواع و اقسام بازی‌ها را خواهد داشت؛ زیرا پردازنده‌ی گرافیکی R5 M330 نمونه‌ی ابتدایی AMD به شمار می‌رود.

لپ تاپ لنوو E5180 بازده

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های زومیت که روی لپ‌تاپ E5180 لنوو اجرا شده را مشاهده کرده و با سایر محصولات بررسی شده در زومیت مقایسه کنید:

لپ‌تاپ

3D Mark ۲۰۰۶

PC Mark ۲۰۰۷

3D Mark ۲۰۱۱

Nova

Bench

3D Mark 2013

Ice / Cloud / Fire

Lenovo E5180

6626

2894

1773

725

-/47007/4411

Asus K550VX

23052

3507

4700

1231

76035/15918/3437

Acer Aspire E 15

11782

3609

2335

582

55907/4979/1193

Aspire V15 Nitro

13038

4118

3911

639

58570/8389/2641

HP Envy K007NE

11304

3851

2351

-

56206/5571/1360

Microsoft Surface book

15297

5064

1444

831

16818/1862/225

ASUS ROG G551JM

8334

3449

4866

653

82759 / 5741 / 2437

ASUS ZENBOOK UX303L

10336

4991

2379

723

17667 / 5748 / 1318

ASUS X553

1988

1601

490

684

-

Lenovo Flex 2

10101

2790

2316

684

47280 / 5.836 / 1288

Lenovo Yoga 2 Pro

5711

5274

1373

704

569 / 3412 / 23096

Asus ET2321 AIO

8807

3784

1893

654

12230 / 4494 / 1032

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، لنوو E5180 در بنچمارک‌ها عملکرد متوسطی داشته و فاصله‌ی زیادی با محصولات قدرتمند و مخصوص بازی دارد. این لپ‌تاپ با پیکربندی‌های مختلف روانه‌ی بازار می‌شود مدل ۴ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت دیسک سخت قیمت حدود ۱.۷ میلیون و مدل ۸ گیگابایت با یک ترابایت دیسک سخت نیز با قیمت حدود ۱.۹ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.

در مدل بهتر با مقدار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت دیسک سخت، به این زودی‌ها نیاز به ارتقای حافظه‌های دستگاه خود نخواهید داشت. اکثر لپ‌تاپ‌های رده‌ بالای حال حاضر از مقدار اندکی حافظه‌ی SSD به‌همراه دیسک سخت بهره می‌برند تا با نصب ویندوز روی آن، عملکرد و تجربه‌ی کاربری در محیط سیستم‌عامل ارتقای قابل توجهی داشته باشد. متاسفانه E5180 از این قابلیت برخوردار نیست. سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه‌ دیسک سخت این دستگاه نیز همانند نمونه‌ی به کار رفته در تمامی لپ‌تاپ‌ها است و نباید انتظار نرخ سرعت بالای انتقال داده‌ها را از آن داشت. در ادامه شما را به مشاهده‌ی نتایج تست انجام شده از سرعت خواندن اطلاعات روی لنوو E5180 دعوت می‌کنیم.

 

Maximum MB/s

Minimum MB/s

Average MB/s

Lenovo E5180

114.5

37.6

86.7

Asus K550VX

132.2

52.9

100

Surface Book

846.7

206.4

632.9

Surface Pro 4

336.7

302.8

321.2

Asus Transformerbook T100TAL

100.1

74.4

89.5

Aspire Aspire E15

112.3

46.7

87.1

Aspire V15 Nitro

113.1

26.4

87.4

HP ENVY 15-K007NE

116.4

55.6

91.4

Microsoft Surface 3

115.9

74.5

101.2

ASUS ROG G551JM

294.7

185.8

263

HP Pavilion 15 P062

110

43.6

86.1

Asus Zenbook UX303L

426.6

344.3

388.9

Lenovo Flex 2

116.2

48.5

86.6

Lenovo Yoga 2 Pro

326.7

207.8

240.6

Lenovo ThinkPad Tablet 2

54.2

23.9

50.5

ET2321 INTH

190.2

23

138.5

Asus N550JV

107.5

18.3

80.5

Acer Aspire S7 2013

932.6

766.6

915.8

باتری

یکی از ارکان اصلی لپ‌تاپ‌ باتری آن است که متاسفانه به جز تعدادی از سازندگان اعم از اپل، به آن اهمیت به مراتب کمتری نسبت به سایر اجزای لپ‌تاپ داده می‌شود. درحالی‌که E5180 از پردازنده‌‌‌ی کم‌مصرف i5 6200U بهره می‌برد، لنوو ترجیح داده است تا از باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی در این لپ‌تاپ استفاده کند. این ظرفیت باتری به هیچ وجه توانایی قدرت‌نمایی در این بخش را ندارد و تنها شارژدهی متوسط را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. لنوو ادعا کرده است E5180 توانایی شارژدهی تا ۵ ساعت را دارد. شاید در صورت خاموش کردن تمامی اتصالات و تنظیم نور نمایشگر روی پایین‌ترین حد خود، صحت این ادعا تأیید شود.

باتری لپ تاپ لنوو E5180

در آزمایش پخش فیلم استاندارد زومیت یک فیلم HD را آنقدر پخش می‌کنیم تا باتری دستگاه از ۱۰۰ درصد به صفر برسد. باتوجه‌به کاربری E5180، این تست یکی از معیار‌های اصلی برای بررسی باتری این دستگاه به شمار می‌رود. در این آزمایش که در حین اجرای آن تمام اتصالات مثل وای‌فای خاموش بوده و نور صفحه‌نمایش روی ۵۰ درصد تنظیم می‌شود، E5180 لنوو توانست حدودا ۲۴۵ دقیقه (معادل با ۴ ساعت و ۵ دقیقه) دوام بیاورد. این میزان عمر باتری برای یک لپ‌تاپ مالتی مدیا، متوسط ارزیابی می‌شود. اما یکی از مشکلات این لپ‌تاپ، نور کم صفحه‌نمایش آن است که قرار دادن آن در ۵۰ درصد در شرایط نوری قوی محیط، استفاده از آن را بسیار مشکل می‌کند.

باتری با شارژدهی متوسط

در آزمایش Battery Eater نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت، این لپ‌تاپ عملکرد متوسطی داشت و این موضوع نشان می‌دهد که لازم است همواره شارژر دستگاه را به‌همراه داشته باشید. در این آزمایش E5180 توانست ۹۴ دقیقه دوام بیاورد.

جمع‌بندی

لپ‌تاپ E5180 جزو گزینه‌های مناسب در بازه‌ی قیمتی زیر ۲ میلیون تومان است. این لپ‌تاپ از کیفیت ساخت مناسب، طراحی ساده و جذاب بهره می‌برد و ترک‌پد و صفحه‌کلید آن نیز عالی است تا به‌راحتی بتوانید از آن برای تایپ کردن یا تولید محتوا بهره ببرید.

لنوو لپ تاپ

از نظر سخت‌افزاری و قدرت و بازده، این لپ‌تاپ با وجود استفاده از پردازنده‌ی سری U، نیازی اکثر کاربران را پوشش می‌دهد مخصوصا که یک کارت گرافیک اختصاصی نیز با پردازنده‌ی Core i5 اینتل جفت شده است تا حتی استفاده از آن در بسیاری از نرم‌افزارهای گرافیکی و همچنین بازی‌های ویدیویی سبک را میسر کند. بااین‌حال صفحه‌نمایش لپ‌تاپ چنگی به دل نمی‌زند و باتری آن نیز نسبت به سایز بزرگ، رزولوشن پایین صفحه‌نمایش و همچنین پردازنده‌ی کم مصرف، پایین‌تر از حد انتظار است.

لپ‌تاپ E5180 با گارانتی بهین تکنولوژی با قیمت ۱.۷ میلیون تومان برای مدل ۴ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت دیسک سخت و همچنین قیمت ۱.۹ میلیون تومان برای مدل ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در بازار عرضه می‌شود.

شما میتوانید از بخش لپتاپ در دیتابیس محصولات زومیت برای مشاهده و مقایسهی قیمت و مشخصات فنی لپتاپهای مختلف از جمله ایسوس، ایسر، اپل، دل، لنوو و اچپی استفاده کنید.

نکات مثبت

  • بدنه‌ی باکیفیت
  • طراحی شیک و ساده
  • صفحه‌کلید و تاچ‌پد بسیار خوب
  • نمایشگر مات

نکات منفی

  • نور و رزولوشن کم صفحه‌نمایش
  •  باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات