جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری کوالکام توسط کمیسیون تجارت کره جنوبی

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بار دیگر کوالکام به دردسر افتاده و این بار کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی شکایتی را علیه این کمپانی آمریکایی مطرح کرده که در پی آن کوالکام باید جریمه‌ای ۹۰۰ میلیون دلار را به دلیل دریافت بیش از اندازه‌ی حق گواهی استفاده از پردازنده‌های این کمپانی توسط تولیدکنندگان کره‌ای بپردازد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کوالکام این روزها درگیر پرونده‌ی دعاوی دیگری است که توسط کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی بر علیه این کمپانی مطرح شده است. براساس اطلاعات ارائه شده کوالکام به دلیل دریافت حق گواهی بسیار بالا از کمپانی‌های کره‌ای در ازای استفاده از پردازنده‌های این کمپانی بیش از ۹۰۰ میلیون دلار جریمه شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان دولتی کره‌ی جنوبی، این جریمه پس از تحقیقاتی ۱۷ ماهه مصوب شده است. کره‌ای‌ها معتقدند کوالکام با استفاده از جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، حق گواهی بالاتری را از تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند دریافت کرده است، بطوریکه این کمپانی به جای مبنا قراردادن تراشه‌های خود، قیمت نهایی محصول را برای دریافت حق گواهی خود در نظر گرفته است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات دولتی کوالکام باید در محاسبات خود برای دریافت حق گواهی استفاده از پردازنده‌هایش، به جای در نظر گرفتن قیمت نهایی محصول، تراشه‌های خود را مبنا قرار می‌داد.

اطلاعات ارائه شده توسط رسانه‌های کره‌ای نشان از این دارد که کوالکام بیش از ۱.۲۷ میلیارد دلار در ازای استفاده از تراشه‌هایش از دو کمپانی ال‌جی و سامسونگ دریافت کرده است که مشتری بیش از ۱۶ درصد محصولات این کمپانی آمریکایی در سال گذشته‌ی میلادی بوده‌اند. در مقابل کوالکام اعلام کرده که این کمپانی با تراشه‌های خود به ال‌جی و سامسونگ کمک کرده تا به دو کمپانی بزرگ در عرصه‌ی فناوری تبدیل شوند.

کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی اعلام کرده که نتیجه‌ی این پرونده را تا انتهای سال جاری میلادی مشخص خواهد کرد. در صورتی که برنده‌ی این پرونده کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی باشد، این بیشترین جریمه‌ای خواهد بود که از یک کمپانی به دلیل زیر پاگذاشتن تجارت منصفانه دریافت خواهد شد.

پیش از این نیز کوالکام توسط کمیسیون اصلاحات و توسعه‌ی چین به پرداخت جریمه‌ی ۹۷۵ میلیون دلاری محکوم شده بود. این کمیسیون جریمه‌ی مربوط را به دلیل سواستفاده‌ی کوالکام از موقعیت خود و دریافت مبلغ بالا در ازای استفاده از تراشه‌های این کمپانی تعیین کرده بود.

البته کوالکام بیکار ننشسته و شکایتی را بر علیه کمپانی میزو به دلیل آنچه که کوالکام پرداخت کمتر حق گواهی استفاده از تراشه‌های این کمپانی خوانده، در دادگاه طرح کرده است. این پرونده هنوز به سرانجام نرسیده و در جریان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات