ویژگی های ممتاز جگوار F-Type SVR 2017

جگوار از نسخه جدید F-Type برای سال ۲۰۱۷ رونمایی کرده است. اضافه شدن پسوند SVR امکانات جدید و منحصر به فردی را برای خودرو به ارمغان آورده است. با زومیت همراه باشید.

جگوار F-Type SVR مدل ۲۰۱۷ تنها یک خودروی اعیانی با قیمت ۱۲۶٬۹۴۵ دلاری نیست، بلکه از نام آن می‌توان متوجه شد که مجموعه‌ای از ویژگیهای منحصر به فرد در این خودروی خاص جگوار وجود دارد.

واضح است که پسوند SVR زمانی استفاده می‌شود که صحبت از شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. بسیاری از منتقدان معتقد هستند که عاملی فراتر از پسوند SVR به جگوار F-Type بخشیده شده است که منجر به شکست محدودیت‌های عملکرد این خودرو می‌شود. در ادامه به بهبود‌های اعمال شده در این خودرو می‌پردازیم.

آئرودینامیک بهتر

جگوار F-Type SVR

انحنای زیبای دور چرخ و وجود باله کوچک زیر سپر جلو نوید بخش رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت در مدل SVR است. در F-Type SVR سپر جلو و قسمت زیرین سپر دچار تغییر شکل شده است، همچنین هواکش تعبیه شده بر روی کاپوت نیز ظاهر بهتری به خود گرفته است. در سپر عقب نیز وجود راهگاه عبور هوا به ایجاد نیروی رو به پایین (دان‌فورس) کمک شایانی می‌کند.

بال عقب فیبر کربنی فعال

جگوار F-Type SVR

باله‌ی عقب F-Type SVR  تنها برای زیبایی ساخته نشده است و باعث افزایش قابل توجه نیروی رو به پایین (دان‌فورس) می‌شود. این قطعه هم‌چنین در حرکت با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت تغییر زاویه داده و باعث کاهش نیروی درگ می‌شود. این باله در SVR روباز با رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در SVR کوپه با رسیدن به سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت فعال می‌شود. با این حال هنگامی که SVR در حالت Dynamic قرار بگیرد، این باله فعال شده و به سمت بالا حرکت می‌کند؛ البته زمانی که سرعت خودرو بیشتر از ۲۵ کیلومتر بر ساعت باشد.

هندلینگ بهتر

جگوار F-Type SVR

سیستم تعلیق SVR با وجود یک میله‌ی ضد رول در قسمت جلو نرم‌تر شده است که موجب سریع‌تر وارد پیچ شدن این خودرو می شود (به میزان ۵ درصد) و همچنین با استفاده از  یک ناکل (knuckles) سخت‌تر در قسمت انتهایی خودرو،‌ کنترل زاویه کمبر (Camber) و تو (Toe) را بهتر انجام می شود. سیستم تمام چرخ محرک (AWD) و کنترل پایداری پیشرفته منجر به حرکت با سرعت بیشتر و فرمان‌پذیری بهتر شده‌اند.

ترمزهای کربن سرامیکی

جگوار F-Type SVR

آپشن ۱۲ هزار دلاری جاگوار F-Type SVR برای کاهش شدید سرعت سرسام‌آور گزینه‌ای ایمن و بسیار کارآمد محسوب شود. این ترمزهای ویژه ۵۰ کیلوگرم از نمونه فولادی که بر روی تایرهای ZR-20s/35/265 جلو و ZR-20s/30/305 عقب خودروی SVR Pirelli P Zero نصب شده سبک‌تر است.

خروجی اگزوز خشن

جگوار F-Type SVR

اگزوز SVR از جنس آلیاژ تیتانیوم است که استفاده از این سیستم منجر به غرش‌های بلند در کنار آتش بازی (بک فایر) شده است. از جمله مشخصات اگزوز استفاده شده در SVR کاهش وزن ۵۶ کیلوگرمی آن نسبت به نمونه‌های پیشین به کار رفته در این خودرو است.

استفاده گسترده از فیبر کربن

جگوار F-Type SVR

قطعات فیبر کربن در خودروی جگوار به فراوانی دیده می شوند؛ از محفظه‌ی آینه‌های کناری گرفته تا قسمت های مختلف تریم داخلی خودرو.

استفاده گسترده از چرم

جگوار F-Type SVR

صندلی هایی موجود بر روی SVR همگی مانند لحاف دوخته شده است. برای بهره بردن از چرم قرمز رنگ نیز می‌بایست ۲۵۰۰ دلار بیشتر پرداخته کنید.

توان بیشتر

جگوار F-Type SVR

جگوار پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۵ لیتری سوپر شارژ شده‌ی F-Typre را مجدد کالیبره کرده است. قدرت این پیشرانه اکنون به ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۵۱۶ پوند فوت افزایش یافته است که موجب می‌شود خودرو در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰.۴ ثانیه نسبت به نسخه‌ی R خودرو سریع‌تر است. توان تولیدی در F-Type SVR توسط جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار به تمام چرخ‌های جگوار منتقل می شود.

منبع motorauthority

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید