سرمایه گذاری کلان پاناسونیک در کارخانه تولید باتری خودروهای تسلا

جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه شرکت‌های بزرگ خودروسازی با شرکت‌های صاحب نام در زمینه الکترونیک و نرم افزار همکاری تنگاتنگی دارند. تسلا برای پیشبرد صنعت تولید باتری با شرکت ژاپنی پاناسونیک دست به همکاری مشترک زده است تا بتواند به وعده‌های خود برای تحویل خودروی مدل ۳ به مشتریان پایبند باشد. با زومیت  همراه باشید.
تبلیغات

در صورتی که تقاضای شرکت آمریکایی تسلا برای تولید خودرو الکتریکی مدل ۳ بسیار بالا باشد، شرکت پاناسونیک آماده سرعت بخشیدن به طرح‌های سرمایه گذاری خود در زمینه تولید باتری‌های مورد نیاز این شرکت است. این موضوع را یکی از مدیران اجرایی گروه الکترونیک ژاپن تایید کرده است. یوهیو ایتو (Yoshio Ito)، مدیر بخش صنعت خودروسازی پاناسونیک به خبرنگاران در کنفرانس خبری چند روز پیش گفت: " ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در صورتی که نیاز به سرعت بخشی روند تحقیقات وجود داشته باشد، زمان بندی تحویل باتری‌ها را محدودتر کنیم."

پاناسونیک با بودجه‌ای معادل ۱.۶ میلیون دلار و تسلا با بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری به طور مشترک در آینده‌ای نزدیک در کارخانه‌ی گیگا فکتوری (Gigafactory) سرمایه گذاری خواهند کرد. زمان‌بندی برای تولید باتری‌های پیشرفته خودروهای الکتریکی از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

سرعت بخشیدن به ساخت کارخانه مشترک برای تسلا امری حیاتی است؛ زیرا این شرکت قرار است ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی مدل ۳ را تا سال ۲۰۱۸ میلادی تولید و به دست مشتری برسد. این هدف گذاری دو سال زودتر از برنامه از پیش تعیین شده محقق خواهد شد. مشاوران صنعتی و تأمین کنندگان قطعات مورد نیاز تسلا به رویترز گفته‌اند که شتابگیری ساخت باتری به صورت تولید انبوه برای خودروهای الکتریکی مدل ۳ تا سال ۲۰۱۸ بسیار مشکل و پرهزینه است.

پاناسونیک تسلا

ایتو از صحبت در مورد این که زمان‌بندی تسلا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر امتناع کرد. او گفت "ما نمی‌خواهیم مانعی برای تولید ایجاد کنیم." ایتو هم‌چنین در مورد ریسک بالای برنامه‌ی تولید انبوه تسلا این‌طور واکنش نشان داد که امیدوار است پاناسونیک بتواند نقش مثبتی در زمینه بازگشت سرمایه و انجام مسئولیت‌هایش ایفاء کند.

همکاری پاناسونیک با تسلا قسمتی از تلاش شرکت‌های الکترونیکی ژاپنی است تا توانایی خود را در ارائه محصولاتی غیر از گوشی هوشمند اثبات کنند. این شرکت در پی تولید قطعات وابسته به صنایع خودروسازی و دیگر صنایع است.

پاناسونیک قصد دارد تا سه سال آینده حجم تبادلات ارزی خود را در صنعت اتومبیل به ۱۸.۲ میلیارد دلار برساند به طوری که ۲۰ درصد فروش کلی محصولات این شرکت را شامل شود. پاناسونیک به منظور گسترش حضور خود در صنعت خودروسازی، ۴۹ درصد از سهام یک قطعه‌ساز اسپانیایی به نام Ficosa International را سال گذشته خریداری کرد. ایتو اظهار کرده است که پاناسونیک توانایی خرید شرکت‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد یِنی (۲.۸ تا ۳.۷۵ میلیارد دلار) فعال در زمینه غیر خودرویی را دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات