نکسوس اچ‌ تی‌ سی و برخی دیگر از گوشی‌ها به 3D Touch مجهز می‌شوند

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که نکسوس اچ‌تی‌سی به همراه گوشی‌های جدید اوپو، میزو، شیائومی و ویوو به فناوری 3D Touch مجهز خواهند شد تا براساس میزان فشاری که کاربر به صفحه نمایش وارد می کند دستوارت مختلفی اجرا شود.
تبلیغات

آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس هر دو به فناوری 3D Touch مجهز شدند تا براساس میزان فشاری که کاربر به نمایشگر وارد می‌کند، عملکرد خاصی انجام شود. هرچند این فناوری کمی پیش از اپل در گوشی میت اس هواوی نیز بکار گرفته شده بود، اما سامسونگ، رهبر بازار اندروید و حتی ال‌جی نسبت به استفاده از آن در ال‌جی جی 5 و گلکسی اس 7 اقدام نکرند. با این حال به نظر می‌رسد که این فناوری هنوز هم برای برخی از تولیدکنندگان اندرویدی جذاب است. 

براساس شایعه‌ای که امروز توسط چینی‌ها پخش شده است، گوگل در نسخه‌ی بعدی اندروید پشتیبانی از فناوری مشابه با 3D Touch را به سیستم‌عامل موبایل خود اضافه می‌کند. این بدین معنی است که تولیدکنندگان اندرویدی نیازی به اضافه کردن نرم‌افزار اختصاصی خود برای کنترل و مدیریت فناوری 3D Touch نخواهند داشت. 

از طرفی گزارش شده که نکسوس اچ‌تی‌سی از فناوری مشابه 3D Touch اپل بهره خواهد برد. همچنین شایعه شده که قرار نیست شاهد یک مدل HTC Nexus باشیم و نتیجه‌ی همکاری اچ‌تی‌سی و گوگل منجر به تولید دو گوشی نکسوس در سال ۲۰۱۶ می‌شود. هر دو گوشی نیز به صفحه نمایش حساس به فشار، مجهز خواهند شد.

منبع چینی این خبر اعلام کرده است که علاوه بر اچ‌تی‌سی برخی دیگر از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مانند شیائومی، میزو، اوپو و ویوو نیز نسبت به طراحی و ساخت گوشی‌هایی با صفحه نمایش حساس به میزان فشار، اقدام کرده‌اند. اگر این اتفاق رخ دهد به زودی فناوری مشابه 3D Touch به یک استاندارد در دنیای اندروید نیز تبدیل می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات