آئودی Q2 معرفی شد

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
آئودی Q2 کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی محصولات شاسی بلند خود را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد تا رقابت در رده‌ی کراس‌اوور‌های کامپکت بیش از پیش جذاب شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Q2 محصولی منحصر به فرد در خانواده‌ی آئودی است؛ جایی که اکثر قریب به اتفاق محصولات این برند از سیستم چهارچرخ محرک Quattro بهره می‌برند، تنها محور جلوی Q2 محرک خواهد بود. البته این به معنی حذف سیستم چهارچرخ محرک از این خودرو نیست و راننده تنها برای شرایط خاصی قدر به فعال کردن آن خواهد بود و امکان بهره بردن از آن به صورت مداوم در دسترس نیست.

پیشرانه‌ی  به کار رفته در Q2 نمونه‌ی بنزینی ۲ لیتری و ۱.۴ لیتری بنزینی است؛ امکان سفارش پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی نیز در دسترس است. Q2 از جایگاه مهمی در محصولات آئودی بهره می‌برد زیرا اولین محصولی است که تحت مدیریت مارک لیخت به عنوان مدیر بخش طراحی این شرکت عرضه می‌شود و محک جدی برای وی خواهد بود. طراحی Q2 به نحوی انجام شده است تا توجه و نظر قشر جوان را جلب کند. بدنه‌ی کوچک و زیبای این خودرو در کنار کابین جادار Q2 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصرف شهری تبدیل کرده است.

Q2 طولی برابر با ۴.۱۸ متر، ۲۰ سانتی‌متر کم‌تر از Q3، دارد. وزن این خودرو نیز برابر با ۱۲۰۵ کیلوگرم است. وزن اندک Q2 باعث شده است تا آئودی پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری به قدرت ۱۱۴ اسب بخار را نیز برای تامین قوای حرکتی این خودرو در نظر بگیرد. برای آن دسته از کاربران که توان بالای پیشرانه جز اولویت‌های اصلی آن‌ها است، پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری مجهز به توروبوشارژر به توان ۱۴۸ اسب بخار و نمونه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به توان ۱۹۰ اسب بخار در دسترس است. امکان سفارش پیشرانه‌های چهار سیلندر توربودیزل ۱.۶ لیتری و دو نمونه‌ی ۲ لیتری به توان‌های خروجی ۱۱۴، ۱۴۸ و ۱۹۰ اسب بخار نیز موجود است. 

آئودی Q2

مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری به صورت استاندارد از جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه برای انتقال قدرت بهره می‌برند در حالی که سایر انواع Q2 به صورت استاندارد به جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی مجهز شده‌اند.

آئودی Q2 نیز از پلتفرم MQB گروه فولکس واگن بهره می‌برد که پیش‌ از این در فولکس واگن گلف، آئودی A3 و بسیاری دیگر از محصولات زیرمجموعه‌ی این برند به کار رفته است. آئودی تلاش زیادی کرده تا Q2 را کاملا برای مصرف شهری بهینه کند؛ درب‌های خودرو به میزان زیادی باز می‌شوند تا عملیات خروج از خودرو به سادگی امکان پذیرد. فضای بار ۱۰۵۰ لیتری با قابلیت خم شدن صندلی‌های ردیف عقب برای افزایش ظرفیت این بخش یکی دیگر از قابلیت‌های قابل توجه Q2 است. 

از دیگر نقاط قوت Q2 در بخش کابین آن، طراحی زیبای داشبورد و ادوات آن است. می‌توان به سیستم مخصوص آئودی با نام کابین خلبانی مجازی اشاره کرد که پیش از این نیز در خودرو‌های TT، R8، Q7 و A4 به کار رفاته بود. این سیستم از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تشکیل می‌شود که جایگزین نشانگر‌های متداول سرعت و دور موتور شده است و اطلاعات گسترده‌ای را به نمایش در می‌آورد. هد‌آپ دیسپلی HUD جهت نمایش اطلاعات ضروری خودرو روی شیشه‌ی جلو و نمایشگر مخصوص تعبیه شده در داشبورد جهت با کاربری از طریق جوی‌استیک و دکمه‌های مخصوص تعبیه شده در کنسول وسط، از دیگر سیستم‌های به کار رفته در Q2 است. سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای این خودرو از پلتفرم‌ مخصوص آئودی با نام آئودی کانکت در کنار پلتفرم‌های مطرح کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. در نهایت نیز باید به سیستم صوتی قابل سفارش ۷۵۰ وات به همراه ۱۴ اسپیکر برند Bang & Olufsen اشاره کرد.

خودروی کوچک آئودی نیز همانند برادران بزرگ‌تر خود از سیستم‌های ایمنی هوشمندی بهره می‌برد که می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیق‌پذیر هوشمند تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم تغییر لین خودکار،تشخیص نقاط کور و تشخیص سرعت مجاز در محدوده‌‌های مختلف، اشاره کرد. سیستم پارک خودکار نیز در آئودی Q2 به صورت سفارشی در دسترس است.

آئودی امید زیادی به کسب موفقیت با Q2 در بازار رو به رشد کراس‌اوور‌ها دارد. نظر شما چیست؟ آیا Q2 را در برابر رقبای قدرتمند حاضر در این رده از بازار اعم از بی‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLK، موفق می‌دانید؟

آئودی Q2
آئودی Q2

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات