پروژه‌های عکاسی: بهشتی به نام توسکانی

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
مطالعه 5 دقیقه
پیش از این و در قالب مجموعه آثار عکاسان مختلف، نگاهی داشتیم به گوشه و کنار جهان و چشم اندازهای تماشایی آن. مناظری که بسته به ذوق و سلیقه‌ی عکاس و زاویه‌ی نگاه او، هر بار به شکلی متفاوت بازتاب دهنده‌ی سایه روشن‌های سحرانگیز این جهان بودند. این بار نیز  همراه با عکاسی خوش ذوق، سری به منطقه‌ی زیبا و خوش منظره‌ی توسکانی خواهیم زد.
تبلیغات

ایتالیا خود کشوری است با قدمتی به طول تاریخ، این کشور مملو است از شگفتی‌های رنگارنگ طبیعت، معماری باستانی و آثار هنری چشمگیر. شاید بتوان آن را بهشتی برای مشتاقان هنر عکاسی دانست. اما توسکانی با چشم اندازی رویایی، نگینی ارزشمند در میان گنجینه‌ی با ارزش طبیعت این کشور است. توسکانی منطقه‌ای زیبا در قلب کشور ایتالیا است که تقریبا ۲۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. فلورانس مرکز این منطقه است که به یمن چشم انداز، تاریخ، فرهنگ و میراث گران‌بهای هنری خود به شهرت رسیده است.

توسکانی

شمال این منطقه با جنگل‌ و تاکستان‌ پوشیده شده است، اما بخش جنوبی نمایی کاملا متفاوت دارد. اینجا شما شاهد پستی و بلندی‌های دلفریبی هستید که گویی با پوششی سبز و مخملین آستر شده‌اند.

توسکانی

این چشم انداز با تغییر فصول دگرگون شده و هر بار رنگ و بویی متفاوت به خود می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که عکاسان منظره دوست دارند وقت خود را در این بهشت زمینی گذرانده و این زیبایی‌ها را به تصویر بکشند.

توسکانی

عکاس لهستانی “Marcin Sobas”، که به صورت حرفه‌ای به عکاسی از مناظر و طبیعت مشغول است نیز متعلق به همین گروه است. او که برای نخستین بار هشت سال پیش به توسکانی سفر کرده بود، سخت شیفته‌ی این مکان شده و از آن زمان تا کنون بارها به این بخش از ایتالیا مسافرت کرده است.

توسکانی

مجموعه تصاویری که در ادامه به تماشای‌شان خواهیم نشست، ماحصل این سفرهای گاه و بی‌گاه هستند.  

توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی
توسکانی

امیدوارم از همراهی این عکاس و تماشای چشم اندازهای دلفریب توسکانی در مجموعه آثارش، لذت برده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات