فروش پنل های OLED انعطاف پذیر سامسونگ از یک میلیارد دلار گذشت

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ توانست در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری بیش از یک میلیارد دلار نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر به فروش برساند.
تبلیغات

برای اولین بار، بخش تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، به رکورد فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت. سامسونگ‌ نه‌تنها پنل‌های مورد نیاز برای محصولات الکترونیکی خود، بلکه پنل‌های مورد نیاز بسیاری از شرکت‌های چینی معروف از جمله، هواوی، اوپو، و ویوو را نیز تأمین می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود بخش تولید صفحه‌نمایش‌های OLED سامسونگ، یکی از پرسودترین منابع درآمد این کمپانی کره‌ای محسوب شود. فروش نمایشگرهای تولیدی این غول کره‌ای به کمپانی‌های چینی، باعث شده است سامسونگ‌دیسپلی به چنین رکورد بالایی در کسب درآمد دست یابد.

 اطلاعاتی که از جانب انستیتو تحقیقات بازار IHS به‌دست آمده است، نشان می‌دهد سامسونگ‌دیسپلی هم‌اکنون در رتبه‌ی نخست شرکت‌های تولیدکننده‌ی نمایشگر‌های در ابعاد کوچک و متوسط قرار دارد. در واقع سهم سامسونگ در این بازار اکنون ۳۱.۸ درصد است. فاصله‌ی بین سامسونگ‌دیسپلی و جدی‌ترین رقیب این کمپانی، یعنی ژاپن‌دیسپلی (Japan Display) تقریبا دو برابر است؛ سهم کنونی ژاپن‌دیسپلی در بازار یادشده ۱۵.۴ درصد اعلام شده است. علاوه بر این ال‌جی دیسپلی در بازار مورد بحث با سهم ۱۳.۱ درصدی در جایگاه سوم لیست قرار گرفته است.

اما حالا سهم سامسونگ‌دیسپلی در بازار نمایشگرهای OLED کوچک و متوسط در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری به ۹۶.۲ درصد رسیده است. با وجود فعالیت‌هایی که شرکت‌های دیگر از جمله ال‌جی و کمپانی‌های چینی در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای OLED کوچک و متوسط انجام داده‌اند، باید گفت هنوز راه درازی برای تبدیل‌شدن به یک رقیب جدی برای سامسونگ‌دیسپلی در پیش رو دارند.

در واقع سامسونگ اکنون تنها شرکتی است که در خط تولید A3 خود، نسل ششم نمایشگرهای OLED منعطف را در کارخانه‌ی تانجئونگ (Tangjeong) واقع در چونگ چئونگ-نام-دو (Chungcheong-nam-do) تولید می‌کند. پنل‌های OLED انعطاف‌پذیری که در کارخانه‌ی یادشده تولید می‌شوند، در محصولات الکترونیکی سامسونگ و محصولات برخی از شرکت‌های چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات