لنز تماسی هوشمند گوگل سال ۲۰۱۶ آزمایش نمی‌شود

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارش‌های متعدد در خصوص لنز تماسی هوشمند گوگل، اخبار شنیده شده نشان از این دارد که این لنز تا پایان سال ۲۰۱۶ آماده‌ی آزمایش نیست.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر شنیده‌ها حکایت از این دارند که لنز تماسی هوشمند توسعه‌یافته توسط آلفابت تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی آماده و وارد فاز آزمایشی می‌شود، اما چنین نیست و به نظر می‌رسد متخصصان با مشکلاتی در سر راه تکمیل این لنز روبرو شده‌اند. Novartis که با زیرمجموعه‌ی Verily Life Science الفابت در زمینه‌ی لنز‌های فوکوس خودکار فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که این کمپانی نمی‌تواند به اهداف تعیین‌شده برای آزمایش محصول نهایی در سال ۲۰۱۶ دست یابد. این لنز‌ها به‌منظور استفاده توسط افرادی توسعه می‌یابند که از ضعف بینایی دوربینی رنج می‌برند. سخنگوی نوارتیس در گفتگو با رویترز به این نکته اشاره کرد که هنوز مشخص نیست آزمایش این محصول چه زمانی آغاز خواهد شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ تعویق برنامه‌ها به دلیل روبرو شدن با مشکلی بسیار پیچیده و فنی است. نوارتیس به این نکته اشاره کرده است که هر دو کمپانی هم‌زمان با پیشبرد طرح، چیزهای جدیدی فرامی‌گیرند. لنز‌هایی که آلفابت در نظر دارد تولید کند؛ شامل دو محصول، یکی با قابلیت فوکوس خودکار برای درمان دوربینی و دیگری با قابلیت تشخیص فاکتورهای سلامتی بدن نظیر تعیین میزان قند خون است. هر دو محصول می‌توانند تأثیر شگرفی روی بخش تندرستی و گجت‌های حوزه‌ی سلامتی داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که آیا مشکلات و چالش‌های ایجادشده شامل موارد کوچک و پیش‌پاافتاده هستند یا این چالش‌ها عرضه‌ی لنز‌های هوشمند را با چند سال تأخیر روبرو خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات