اینترنت اشیا همچنان در خطر حمله هکرها قرار دارد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از حمله گسترده DDoS ماه گذشته، کارشناسان گفته‌اند که ضعف موجود در دستگاه‌های اینترنت اشیا همچنان ادامه دارد و این دستگاه‌ها هنوز در خطر حمله بدافزارها قرار دارند.
تبلیغات

یکی از توصیه‌های کارشناسان که اغلب با بی‌توجهی مواجه می‌شود، صرف‌نظر کردن از خرید دستگاه‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت است. این موضوع در مورد دستگاه‌های اینترنت اشیا نیز صدق می‌کند و اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، بهتر است از خرید دستگاه‌های ساخت چین دوری کنید.

ماه گذشته بود که حمله گسترده DDoS باعث شد سایت‌های زیادی غیرقابل‌دسترس شوند. حمله DDoS تازگی ندارد؛ اما نکته‌ای که باعث جلب‌توجه کارشناسان شد استفاده هکرها از دستگاه‌های اینترنت اشیا بود.

کاربران زیادی در سراسر جهان از دستگاه‌هایی مانند تلویزیون هوشمند، دوربین‌های امنیتی یا ترموستات متصل به اینترنت استفاده می‌کنند. بسیاری از این دستگاه‌ها سیستم رمزگذاری ضعیفی دارند و متصل به اینترنت هستند. همین موضوع باعث شده است تا هکرها بتوانند با استفاده از بدافزارها آن‌ها را پیدا کنند و کنترلشان را به دست گیرند.

با وجود اینکه در ماه گذشته شاهد هک دستگاه‌های اینترنت اشیا توسط هکرها بودیم؛ اما نکته‌ای که قابل‌تأمل است تغییر نیافتن ساختار امنیتی این دستگاه‌ها و احتمال به دست گرفتن کنترل توسط هکرها است.

محقق امنیت سایبری، راب گراهام در مطالعه‌ای ضعف موجود در دستگاه‌های اینترنت اشیا را نشان داده است. در این تحقیق، گراهام موفق شد یک وب‌کم را در عرض تنها ۹۸ ثانیه پس از نصب شدنش هک کند.

گراهام برای هک وب‌کمی که به قیمت ۵۵ دلار از آمازون خریداری کرده بود، از بدافزار Mirai botnet استفاده کرد که درواقع از این بدافزار در هک گسترده ماه پیش نیز استفاده شده بود.

بزرگ‌ترین مشکلی که در مورد دستگاه‌های ارزان‌قیمت اینترنت اشیا وجود دارد این است که برای بالاتر بردن امنیت آن کاری از دست کاربران ساخته نیست. اصولا محصولاتی که در چین ساخته می‌شوند، سیستم‌ رمزگذاری ضعیفی دارند و همین امر باعث می‌شود تا هدف خوبی برای هکرها باشند. در کل برای جلوگیری از خطر هک شدن، بهتر است از محصولات باکیفیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات