10 آپشنی که باید در خودروها به صورت استاندارد وجود داشته باشد

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
در اینجا با ۱۰ آپشنی آشنا خواهید شد که انتظار می‌رود به صورت استاندارد بر روی خودروها نصب شوند.
تبلیغات

از آنجایی که ما از همین حالا وارد عصر آینده شده‌ایم می‌توان تعدادی خودروهای خودران، خودروهایی که با کلاد درایوها در ارتباط هستند و خودروهایی که می‌توانند مسافت زیادی را به راحتی بپیمایند را در خیابان‌ها مشاهده کرد. مشکلی که در این بین وجود دارد این است که با وجود چنین امکاناتی، آن‌ها همچنان به صورت استاندارد عرضه نمی‌شوند و برای داشتن این امکانات باید مبلغ اضافه‌ای را (همانند خرید یک بنتلی) پرداخت کنید. شاید باید امیدوار باشیم تا افراد بیشتری بنتلی بخرند تا این امکانات نیز سرانجام به صورت استاندارد در آمده و هر کسی در خودروی خود از تجهیزاتی چون سرد کن صندلی بهره مند باشد.

۱۰. گرمکن غربیلک فرمان

گرمکن فرمان

غربیلک فرمان گرم شونده در حقیقت چیز جدیدی نیست و سال‌ها است که چنین آپشنی در خودروهای لوکس وجود دارد، اما حالا این آپشن برای خودروهای سطح پایین‌تر نیز در حال عمومی شدن است و در خودروهایی چون نیسان ماکسیما نیز به صورت سفارشی مشاهده می‌شود. البته از نظر برخی این آپشن کاملا غیر ضروری است و تنها به درد رانندگان تنبلی می‌خورد که دست‌هایشان در هر دمایی پایین‌تر از ۱۲ درجه‌ی سانتیگراد نیاز به دستکش دارند. اما برای دانستن ارزش این آپشن کافیست یکبار را در هنگام گذر جریان گردابی قطب شمال در ایالت‌های میانه‌ی غرب آمریکا مشهور به منطقه‌ی (Midwest) باشید تا در آن هنگام آرزو کنید که ای کاش خودروتان مجهز به گرمکن فرمان بود. 

۹. میکروفون Tour Guide

تویوتا

ممکن است در رویاهایتان به این که در اتوبوس مخصوص توریست‌ها یک راهنما باشید فکر کرده باشید. اینکه به مردم خوش آمد بگویید و با چراغ قوه‌‌ی خود اماکن تاریخی و جذاب شهر خود را به آن‌ها نشان دهید و این امر باعث خوشحالی آن‌ها شود. اما این فقط یک رویا بود البته تا زمانی که تویوتا در مدل هایلندر ۲۰۱۴ آپشنی با نام میکروفون (Easy Speak) را به صورت استاندارد معرفی کرد. با استفاده از این آپشن راننده می‌تواند با کسانی که در ردیف سوم صندلی‌ها نشسته اند از طریق بلندگوها صحبت کند.

۸. سیستم آیپد یکپارچه

آپشن

دو دلیل خوب برای وجود سیستم آیپد یکپارچه شده در خودرو وجود دارد. اول اینکه می توانید در هنگامی که شخص دیگری رانندگی می‌کند کارهای خود را انجام دهید و دوم اینکه کودکان شما هر تعداد دفعاتی که بخواهند می‌توانند انیمیشن The Croods را از طریق سرویس (Netflix) تماشا کنند. یک دلیل سوم نیز اینکه اعضای خانواده می‌توانند هر زمان که بخواهند مشغول بازی (Candy Crush) شوند. بنتلی و فراری حتی سیستم‌های یکپارچه با آیپد را به عنوان بخشی از سیستم سرگرمی سرنشینان عقب ارائه می‌کنند، البته فراری بهتر است آیپد مینی را به جای آیپد ارائه دهد چون در پشت صندلی‌های لافراری حتی فضای کافی برای یک آیپد نیز وجود ندارد.

۷. دوربین ۳۶۰ درجه

آپشن

خودروهای بزرگی چون اس یو وی‌ها و وانت‌های سنگینی مانند فورد F-150 مدل ۲۰۱۴ به صورت آپشن مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه هستند که می‌توانید با استفاده از آن آنچه را در اطراف خودرو می‌گذرد مشاهده کنید. بسیاری از خودروها مجهز به دوربین دید عقب هستند و شما دیگر نیازی ندارید تا در هنگام حرکت به عقب سر خود را بچرخانید با این حال دوربین‌های دید اطرف باعث می شوند تا شما در هنگام پارک کردن آسیب کم‌تری به تایرهای خودرو برسانید و یا سپر خودرو را به جدول پیاده رو نمالید. حال اگر امکان داشت تا یک دوربین نیز بر روی سقف خودرو نصب شود دیگر می‌توانستیم قبل از اینکه لیوان قهوه مان روی شیشه‌ی خودرو بریزد از آن مطلع شویم.

۶. صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه

سردکن صندلی

اسمش را تغییرات آب و هوایی یا گرم شدن کره‌ی زمین بگذارید، هرچه باشد آب و هوا برخی اوقات تغییرات زیادی می‌کند و واقعا نمی‌دانید که چه باشد بپوشید. برخی اوقات ممکن است در وسط تابستان نیز یک باد قطبی شروع به وزیدن کند. این‌ها دلایلی است که ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند صندلی های تهویه‌ دار باشیم. خودروهایی همانند استون مارتین رپید S به صورت آپشن مجهز به صندلی‌هایی است که از نوع سوراخدار بوده و هوا از بین سوراخ‌های آن به سمت بالا دمیده می‌شود تا از تعرق سرنشینان جلوگیری شود. همانند نخستین باری که از گرمکن صندلی استفاده کردید در صورتی که برای اولین بار از سیستم تهویه‌ی صندلی استفاده کنید نیز شاید در ابتدا برایتان کمی غریب باشد، اما بعد از آنکه به آن‌ها عادت کنید خواهید فهمید که زندگی بدون صندلی‌های تهویه دار تا چه اندازه سخت است. 

۵. هات اسپات WiFi در داخل خودرو

آپشن

به زودی خودروها فاصله‌ی زیادی با تعریف سنتی اتومبیل پیدا خواهند کرد. آن‌ها تبدیل به دستگاه‌های متحرکی خواهند شد که می‌توانیم در داخل آن‌ها هر کاری کنیم. آن‌ها خواهند توانست ما را در حالی که مسغول چک کردن ایمیل‌هایمان هستیم و یا در حال بازی کردن هستیم به مقصد برسانند. آن‌ها حتی قادر خواهند بود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند ودیگر نیازی نیست تا این کار را ما انسان‌ها انجام دهیم. در یک دنیای ایده آل آن‌ها حتی قادر به پرواز کردن نیز خواهند بود. در حالی که فعلا باید منتظر چنین آینده‌ای باشیم اما خودروها همین حالا نیز توانایی تبدیل شدن به دستگاه‌های WiFi hotspot را دارند. تمامی کاری که آن‌ها انجام می‌دهند بر اساس سیستم‌های اطلاعاتی ابری یا همان (Cloud) انجام می‌گیرد که شامل مکانیابی ماهواره‌ای، پخش موزیک و هر چیز دیگری که در حالت عادی شما آن‌ها را بر روی یک هارد دیسک ذخیره می‌کنید می‌شوند. زمانی هم که به سیستم‌های ابری نیاز نباشد نرم افزارهایی در دسترس شما خواهند بود. سیستم BMW ConnectedDrive از کمپانی بی‌ام‌و بسیار آینده نگرانه بوده و می‌تواند هات اسپات وای‌فای را درون خودرو فراهم کند.    

۴. استفاده‌ی بیشتر از فیبر کربن

آپشن

فیبر کربن یا الیاف کربن ماده‌ای بسیار سبک و در عین حال بسیار مقاوم است. این ماده می‌تواند به هر شکلی فرم داده شود که آن را تبدیل به گزینه‌ی مورد علاقه‌ی طراحان کرده است. این ماده ضمنا با سبک‌تر کردن وزن خودرو باعث بهبود راندمان پیشرانه نیز می‌شود که آن را تبدیل به گزینه‌ای هوشمندانه در دنیای امروز کرده است. فیبر کربن به شدت گران قیمت است و ظاهر نامناسبی نیز دارد. شرکت‌های خودروسازی به صورت آپشن اقدام به عرضه‌ی قطعات فیبر کربنی تحت نام پکیج فیبر کربن در خودروهای اسپرت خود می‌کنند که از آن‌ها می‌توان مدل هایی چون لکسس RC-F را مثال زد. فیبر کربن چه در داخل و چه در بیرون تماما سیاه رنگ است و فرقی نمی‌کند که در یک خودروی ۴ سیلندر یا در یک ۱۲ سیلندر از آن استفاده کنید.

۳. تکنولوژی محدود کردن رانندگان جوان

آپشن

معمولا رانندگان جوان از عوامل تصادفات هستند و این یک حقیقت مسلم است و می‌توانید صحت آن را از هر مامور بیمه‌ای بپرسید. حتی بردن نوجوانان به بخش اورژانس بیمارستان‌ها و نشان دادن قبرستان خودروهای اوراقی نیز نمی‌تواند آن‌ها را از رانندگی دیوانه‌وار بر حذر دارد. اما راه چاره چیست؟ فورد یک سیستم با نام MyKey را معرفی کرده است که حداکثر سرعت خودرو، حداکثر صدای سیستم صوتی و امواج تلفن همراه را محدود می‌کند و در ضمن تا زمانی که کمربندهای ایمنی بسته نشوند اجازه‌ی روشن شدن سیستم صوتی را نخواهد داد. این سیستم در صورتی که خودرو از سرعت معینی تجاوز کند با استفاده از یک نرم افزار فورا به والدین اطلاع رسانی می‌کند.    

۲. سیستم اطلاع‌رسانی سمت سرنشین کناری

آپشن

در فراری FF یک صفحه نمایش در مقابل سرنشین جلو قرار دارد که اطلاعاتی نظیر سرعت متوسط، سرعت لحظه‌ای خودرو، حداکثر سرعت، دور موتور، دنده، مدت زمان سفر و میزان مسافت طی شده را نشان می‌دهد. این سیستم حتی می تواند بگوید که با این سرعت در چه زمانی به مقصد خواهید رسید. 

۱. دوربین نصب شده در آینه‌ها

آپشن

شاید شما نیز در شهری زندگی می‌کنید که دوچرخه‌سواران زیادی دارد. اگر در چنین شهرهایی زندگی می‌کنید شاید یکی از نگرانی های شما زمانی باشد که می خواهید با گردش به راست از روی خط ویژه‌ی دوچرخه رد شوید. حال اگر تمام خودروها همانند هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۴ به صورت استاندارد مجهز به دوربین دید عقب بر روی آینه‌ی سمت شاگرد بودند دیگر در خصوص گردش به راست هیچ نگرانی وجود نداشت. این دوربین برای پوشش دادن نقاط کور راننده طراحی شده است و ابزار بسیار مناسبی برای چک کردن خط ویژه ی دوچرخه است. این آپشن باید بر وری هر خودرویی به صورت استاندارد نصب شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات