DJI پهپاد فانتوم ۴ پرو را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت DJI علاوه بر معرفی نسل دوم پهپاد اینسپایر، از مدل پرو فانتوم ۴ با قابلیت جلوگیری از برخورد با موانع به‌صورت ۳۶۰ درجه، رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت چینی و معروف DJI تا کنون پهپادهای بسیار خوبی برای مصارف عادی و تجاری روانه‌ی بازار کرده است؛ اما ظاهرا قرار نیست به همین محصولات بسنده کند. در حقیقت به نظر می‌رسد این کمپانی سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال معرفی پهپادهای جدید است تا از این طریق خط و نشانی بسیار جدی برای رقبای خود بکشد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.

این شرکت امروز پهپاد جدید فانتوم ۴ پرو را معرفی کرد که در واقع مدل به‌روزرسانی شده‌ی فانتوم ۴ است. اگر از افراد علاقه‌مند به دنیای پهپادها باشید، حتما می‌دانید که DJI حدودا هشت ماه قبل و در ماه مارس سال جاری، فانتوم ۴ را معرفی کرده بود. اما مدل پرو این محصول دوربین بهتری دارد و قابلیت برخورد با موانع در آن پیشرفته‌تر شده است. علاوه بر این باتری این مدل جدید عمر بیشتری دارد و حالت‌های هوشمند پرواز جدیدی نیز به آن اضافه شده است. می‌توان این محصول را پهپادی دانست که بالاتر از مدل قبلی سری فانتوم و مدل جدید ماویک‌پرو قرار می‌گیرد. DJI به این دلیل از ماویک‌پرو رونمایی کرد تا افراد بتوانند با هزینه‌ای کمتر، یک پهپاد کوچک‌تر -که البته از نظر قدرت چیزی از مدل‌های بزرگ‌تر این شرکت کم ندارد- را در اختیار داشته باشند.

phantom 4 pro

فانتوم ۴ پرو به یک دوربین یک اینچی CMOS مجهز شده است که می‌تواند با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل تصویربرداری کند. داینامیک‌رنج این دوربین ۱۱.۶ است؛ هرچه داینامیک‌رنج بیشتر باشد، سنسورهای دوربین‌ می‌تواند توازن بهتری بین نواحی تیره و روشن برقرار کند که این موضوع به‌خصوص در ثبت فیلم‌های هوایی یک مشکل رایج است؛ چراکه در این شرایط بین آسمان و زمین همیشه نواحی تیره و روشن به صورت مشخصی وجود دارند.

دوربین‌های موجود در بسیاری از پهپادها می‌توانند در برابر چرخش شاتر مقاومت داشته باشند. این موضوع به‌خصوص در فیلم‌برداری‌های سریع یا تصویربرداری از اشیاء متحرک بیشتر محسوس است. DJI می‌گوید شاتر مکانیکی جدید این کمپانی که بر روی فانتوم ۴ پرو تعبیه شده است، بدین منظور به شما کمک خواهد کرد و قابلیت این را دارد تا گشودگی دیافراگم لنز را تنظیم کند. این ویژگی برای فیلم‌سازان این امکان را فراهم می‌کند تا کنترل بیشتری بر عمق سطح زمین در تصاویر خود داشته باشند. دوربین این پهپاد حالا می‌تواند در حالت پشت‌ سر هم، در هر ثانیه ۱۴ عکس ثبت کند. علاوه بر این امکان فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه نیز با این پهپاد وجود دارد.

بخش سنسورهای به کار گرفته شده در فانتوم ۴ پرو نیز به‌روزرسانی چشمگیری داشته است. پیش از این، دو پهپاد فانتوم ۴ و ماویک‌پرو هر دو به قابلیت جلوگیری از برخورد با موانع مجهز شده‌اند اما این ویژگی در دو محصول یادشده، فقط در مواقعی کار می‌کند که پرواز رو به جلو باشد. اما سنسورهای فانتوم ۴ پرو در چهار جهت این دستگاه قرار گرفته‌اند که این یعنی پهپاد مورداشاره می‌تواند در هر جهتی موانع را تشخیص داده و از برخورد با آن‌ها جلوگیری به عمل آورد. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوانید بدون برخورد با موانع مزاحم، سوژه‌های موردنظرتان را دنبال کنید. به لطف سنسورهای جدید به کار گرفته شده در فانتوم ۴ پرو، حداکثر سرعت این محصول در حالتی که از ویژگی جلوگیری از برخورد با موانع استفاده کنید، از ۲۲ مایل بر ساعت (۳۵.۴ کیلومتر بر ساعت) به ۳۱ مایل بر ساعت (تقریبا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) رسیده است.

تغییر بزرگ دیگری که در این مدل جدید اعمال شده، امکان خرید ریموت کنترل مجهز به نمایشگر است. لازم به ذکر است که این ویژگی هم‌اکنون توسط رقبای DJI از جمله 3D Robotics، Yuneec و گوپرو ارائه می‌شود؛ اما DJi همیشه کنترلرهایی را به همراه محصولات خود ارائه کرده که برای داشتن دید دوربین نیاز به یک گوشی هوشمند داشتند. نمایشگر ریموت کنترل پهپاد فانتوم ۴ پرو نسبت به نمایشگر گوشی‌های هوشمند میان‌رده، روشنایی بیشتری دارد که باعث می‌شود بتوان در محیط‌هایی با نور زیاد نیز به‌راحتی با آن کار کرد.

phantom 4 pro

دی‌جی‌آی اعلام کرده که عمر باتری فانتوم ۴ پرو نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است. با هر بار شارژ این محصول می‌توان تا ۳۰ دقیقه با آن پرواز کرد و این در حالی است که مدل قبلی با هر بار شارژ امکان ۲۵ دقیقه پرواز را به کاربر می‌داد. همان‌طور که اشاره شد؛ چند حالت جدید هوشمند پرواز نیز به محصول مورداشاره اضافه شده است. ویژگی جلوگیری از برخورد با موانع این مدل بهبود یافته و حالا می‌تواند در فضاهای کوچک‌تر و محیط‌های شلوغ به‌خوبی پرواز کند. همچنین می‌توان با کشیدن خطوط موردنظر بر روی نقشه با استفاده از انگشت، مسیر پرواز را به پهپاد اعلام کرد.

قیمت فانتوم ۴ پرو با کنترلر بدون نمایشگر ۱۴۹۹ دلار و با کنترلر مجهز به صفحه‌نمایش ۱۷۹۹ دلار است. این محصول از هم اکنون و از طریق وب‌سایت DJI و فروشگاه‌های اصلی این کمپانی در آسیا پیش‌فروش می‌شود. کمپانی موردبحث می‌گوید که عرضه‌ی این پهپاد جدید از هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد. DJI امیدوار است این مدل بتواند نیازهای بسیاری از علاقه‌مندان به پهپاد را چه برای سرگرمی و چه برای تصویربرداری حرفه‌ای و فیلم‌سازی رفع کند. همان‌طور که می‌دانید امروز شرکت یادشده پهپاد اینسپایر ۲ را نیز معرفی کرده که البته این مدل به طور خاص برای فیلم‌سازان حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. حال باید منتظر پاسخ رقبای DJI بمانیم تا ببینیم با چه محصولاتی به رقابت با پهپادهای جدید این کمپانی خواهند پرداخت.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات