سرفیس استودیو (Surface Studio) معرفی شد؛ اولین کامپیوتر بدون کیس مایکروسافت

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت در خلال کنفرانس خود از کامپیوتر بدون کیس (All in One) و فوق‌العاده زیبای سرفیس استودیو، رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت دقایقی پیش در کنفرانس اختصاصی خود در نیویورک، عضو جدیدی از خانواده‌‌ی سرفیس را معرفی کرد. All in One جدید مایکروسافت، سرفیس استودیو نام دارد و از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد.

سرفیس استودیو با هدف تسخیر اتاق‌های کار کاربران ویندوزی طراحی شده است و مایکروسافت برای خلق محصولی بی‌نقص تمام تلاش خود را به کار برده است. سرفیس استودیو تنها نمونه‌ای معمولی از یک All-in-One‌ نیست و قابلیت‌های منحصر به فردی را به همراه دارد. 

سرفیس استودیو surface studio

سرفیس استودیو از نمایشگر لمسی با قابلیت پشتیبانی از ژست‌های حرکتی چندلمسی متعددی بهره می‌برد. همچنین باید به رزولوشن نمایشگر ۲۸ اینچی فوق‌العاده‌ای این دستگاه اشاره کرد؛ سرفیس استودیو با رزولوشن 4.5K کاربران و ویرایشگران حرفه‌ای ویدیو‌های 4K‌ را هدف قرار داده است. بدین ترتیب شاهد تراکم پیکسل ۱۹۲ ppi در این دستگاه خواهیم بود. 

سرفیس استودیو surface studio

سرفیس استودیو از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. با توجه به کاربری این دستگاه انتظار پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندی در All in One‌ مایکروسافت می‌رود. غول فناوری ردموند نیز به خوبی به این بخش پاسخ داده است و در سرفیس استودیو از پردازنده‌ی توانمند انویدیا GeForce 980M استفاده کرده است. پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اینتل Core i7 نیز وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر عهده گرفته است.

سرفیس استودیو surface studio

۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هیبریدی متشکل از HDD و SDD، پخش صوتی دالبی ۲.۱ و استفاده از پروتکل‌های بی‌سیم برای پشتیبانی همزمان از چهار دسته‌ی ایکس‌باکس در کنار پورت‌های اتصالی چهار خروجی USB 3.0، پورت شبکه، مینی دیسپلی و جک هدفون، از دیگر مشخصات سرفیس استودیو هستند. 

سرفیس استودیو surface studio

طراحی باریک و ساده‌ی سرفیس استودیو را می‌توان بارز‌ترین مشخصه‌ی آن عنوان کرد. مایکروسافت در این دستگاه از باریک‌ترین پنل نمایشگر LED جهان بهره برده است تا در نهایت ضخامت دستگاه به عدد فوق‌العاده‌ی ۱۲.۳ میلی‌متر برسد. پایه‌های دستگاه نیز به نحوی طراحی شده‌اند تا به راحتی قابلیت خواباندن نمایشگر و کار با قلم را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

سرفیس استودیو surface studio

سرفیس استودیو از قلم مخصوص سرفیس نیز بهره می‌برد تا به گزینه‌ای ایده‌آل برای طراحان تبدیل شود. 

سرفیس استودیو surface studio

مایکروسافت موس و صفحه کلید بی‌سیم مخصوصی را با نام‌های Surface Mouse و Surface Keyboard به همراه سرفیس استودیو عرضه می‌کند. مایکروسافت در طراحی صفحه‌کلید خود تمام توان خود را به کار برده است و به همین دلیل آن را بهترین و راحت‌ترین نمونه‌ی موجود در جهان می‌داند. فاصله‌‌ی مناسب کلید‌ها، کیفیت ساخت عالی و جابجایی ایده‌آل کلید‌ها بخشی از مشخصه‌های سرفیس کیبورد هستند. 

سرفیس استودیو surface studio

در نهایت نیز باید به ابزار جدید سرفیس دایال (Surface Dial) اشاره کرد که کمک زیادی به ویرایشگر‌های حرفه‌ای صوتی و ویدیویی می‌کند.  این ابزار جدید در محیط‌های مختلف ویندوز ۱۰ قابل استفاده است. کاربران قادر خواهند بود تا سرفیس دایال را بر روی میز کار خود یا بر روی نمایگر قرار دهند و از آن بهره ببرند. ابزار جدید مایکروسافت همچنین با تبلت سرفیس پرو و لپتاپ سرفیس بوک نیز سازگار است.

سرفیس استودیو surface studio

مایکروسافت سرفیس استودیو از ماه آبان عرضه می‌کند. این دستگاه با قیمت‌های ۲۹۹۹، ۳۴۹۹ و ۴۱۹۹ دلار برای مشخصات مختلف به فروش می‌رود.

در ادامه می‌توایند مشخصات سخت‌افزاری مختلف مایکروسافت سرفیس استودیو را مشاهده کنید.

سرفیس استودیو surface studio
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات