زیردریایی OpenROV در کیک استارتر موفق به جذب سه برابر سرمایه‌ی اولیه شد

پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
امروزه پهپادها در دنیای فناوری محبوبیت بسیاری بالایی دارند و ایده‌های نو در این حوزه با استقبال بالایی روبرو می‌شوند، بطوریکه پهپاد موسوم به Trident از استارتاپ OpenROV که در واقع یک زیردریایی یا پهپاد زیر آب است موفق شده سه برابر هدف ۵۰٫۰۰۰ دلاری خود جذب سرمایه کند.
تبلیغات

استارت آپ OpenROV زیردریایی کوچکی را که ساختاری مشابه پهپاد دارد، معرفی کرده که در عملکردی مشابه پهپاد‌های مرسوم را زیر آب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ترایدنت موفق شده تا در کیک‌استارتر سرمایه‌ای سه برابر ۵۰٫۰۰۰ دلار هدف خود را جمع‌آوری کند که یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی به شمار می‌رود. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی چند سال پیش نیز محصول مشابهی را در کیک استارتر معرفی کرده و در آن مورد نیز موفق بوده است. ترایدنت را باید نمونه‌ی بروز شده و بهینه شده‌ی زیردریایی قبلی این کمپانی عنوان کرد. بدنه‌ی این محصول به اندازه‌ای باریک است که می‌تواند بین سنگ‌ها و شیارهای باریک در زیر آب وارد شود. همچنین سایز کوچک این زیردریایی امکان حمل آن را برای کاربر بسیار ساده می‌کند.

کمپانی توسعه دهنده‌ی ترایدنت نرم‌افزار توسعه یافته برای این زیردریایی کوچک را بصورت متن‌ باز منتشر کرده، از این رو می‌توان در صورت تمایل تغییرات دلخواه را برای اضافه کردن قابلیت‌های متعدد ایجاد کرد. بصورت پیش فرض این زیردریایی دارای قابلیت‌های متعددی است که از جمله‌‌ی آن می‌توان به امکان ثبت تصاویر یا ویدیو‌ها با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه اشاره کرد. این زیردریایی همچنین قادر است مدل سه بعدی از محیط را نیز ایجاد کند. کمپانی OpenROV ارزان‌ترین نسخه‌‌ی محصول خود را در کیک‌استارتر قرار داده که با استفاده از آن می‌توان تا عمق ۲۵ متری آب را تحت نظر داشت. قیمت این محصول ۷۹۹ دلار تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات