Aquila ؛ پهپاد فیسبوک با قابلیت ارائه اینترنت به مناطق دورافتاده

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که در حال کار بر روی نوعی پهپاد با قابلیت ارائه‌ی اینترنت برای مناطق دور افتاده است. حال این کمپانی آزمایش عملی این پهپاد و ارائه‌ی اینترنت را در مناطقی خاص آغاز کرده است.
تبلیغات

 فیسبوک تا پیش از این تعدادی از پهپادهای کوچک‌تر خود را مورد آزمایش قرار داده بود اما اکنون زمان آن رسیده که پهپاد اصلی که نیروی خود را از خورشید تامین می‌کند مورد آزمایش قرار گیرد.

شرکت گوگل نیز با پروژه‌ای مشابه به نام Project Loon قصد ارائه‌ی اینترنت به مناطق محروم و دور افتاده را دارد. فیسبوک همچنین با پهپاد خود چنین هدفی را در پیش رو داشته و برنامه‌ریزی کرده تا اینترنت را در بالاترین سطح به مناطق دور دست فراهم کند. پهپاد فیسبوک که Aquila نام دارد (نام لاتین به معنای عقاب)، اخیرا توسط تیم هوا فضای این کمپانی در بریتانیا  مورد آزمایش قرار می‌گیرد. پهپاد فیسبوک که به صفحات خورشیدی مجهز بوده و ارتباط اینترنت را به ارمغان می‌آورند، از طول بال‌هایی نظیر بوئینگ 747 بهره می‌برند که البته بسیار سبک‌تر بوده و در مجموع، وزن پرنده را به حدود وزن یک خودروی سواری کوچک می‌رساند. 

facebook internet drone 800x347

این پهپاد قرار است در حال چرخش بر روی یک محدوده معین تا ۹۰ روز تنها با استفاده از انرژی خورشیدی ارتباط با اینترنت را امکان پذیر کند. Aquila  قادر خواهد بود که از ارتفاع ۶۰ تا ۹۰ هزار پایی امکان اتصال به اینترنتی را برای ساکنین روی زمین فراهم کند. 

متخصصان و کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که در حدود ۴ میلیارد نفر از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی ندارند، زیرا در مناطق دوردست و محروم زندگی می‌کنند. به همین دلیل این پهپاد بخشی از پروژه بزرگ‌تر فیسبوک است تا راه حلی برای ارائه اینترنت به مناطقی از دنیا پیدا شود که حتی از پایه‌ای‌ترین ترین امکانات ارتباط اینترنتی هم برخوردار نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات