همکاری تسلا و پاناسونیک برای ساخت کارخانه‌ باتری‌ سازی Gigafactory

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش رویترز کمپانی‌های تسلا و پاناسونیک به منظور تامین نیروی انسانی و دستگاه‌های مورد نظر در کارخانه‌ی گیگا فکتوری به توافق رسیدند. این دو کمپانی در کارخانه‌ی جدید باتری‌های لیتیومی برای خودروهای بدون راننده تولید خواهند کرد.
تبلیغات

محل کارخانه گیگافکتوری تسلا در ایالت نوادا قرار دارد و در این کارخانه با همکاری دو کمپانی‌ پاناسونیک و تسلا، باتری‌های لیتیومی برای خودروهای الکترونیکی تا سال آینده تولید خواهد شد.

همکاری پاناسونیک با تسلا نقطه‌ی عطفی برای این کمپانی به شمار می‌رود که باعث می‌شود زیان‌های اخیر پاناسونیک در طول این چند سال جبران شود. پاناسونیک خط تولید گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های پلاسما را دارد که در پروژه‌ی جدید به همراه تسلا قصد تولید ۵۰۰ میلیون باتری در سال را تا سال ۲۰۲۰ در کارخانه‌ی Gigafactory دارد.

یوشیو ایتو مدیرعامل پاناسونیک در این خصوص گفت:

ما در ابتدای این پروژه به چند صد نفر از کارمندان خود نیاز داریم. احتمالا این همکاری در پاییز سال جاری آغاز می‌شود. پاناسونیک قصد دارد ۴۷۸ میلیون دلار در سال مالی جاری خود در کسب و کار خودروهای بدون راننده از جمله تسلا سرمایه گذاری کند. البته مبلغی از این ۴۷۸ میلیون دلار در کمپانی اسپانیایی Ficosa International SA نیز سرمایه گذاری خواهد شد. قدرت پاناسونیک در پردازش تصویر و سنجش بود اما این کمپانی قصد دارد تا در تکنولوژی‌های دیگر نیز فعالیت داشته باشد. به عنوان مثال توسعه‌ی تکنولوژی‌ که به رانندگان هشدار داده و خطاهای آن‌ها را اصلاح کند، یکی از اهداف این کمپانی است. ما صاحب سنسورهایی هستیم اما در آینده شاهد تکنولوژی خواهیم بود که اطلاعات را دریافت کرده و به راننده هشدار داده یا کنترل‌های خودکار خودرو را غیرفعال می‌کند؛ و این تکنولوژی‌ها جزو مواردی است که ما هنوز تخصص کافی نداریم اما می‌توانیم همکاری‌هایی را در این خصوص داشته باشیم.

کمپانی Ficosa در زمینه‌ی سیستم‌های پیشرفته کمک راننده که شامل تشخیص نقطه‌ی کور و کمک به پارک کردن خودرو است، فعالیت می‌کند. پیش از این تسلا اعلام کرده بود که پروژه‌ی کارخانه‌ی گیگافکتوری پنج میلیارد دلار هزینه دربر دارد که پاناسونیک ۳۰ تا ۴۰ درصد در این برنامه سرمایه گذاری می‌کند. 

پاناسونیک در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که بیشترین سرمایه‌ گذاری خود را در اختیار بخش خودروهای بدون راننده می‌گذارد که حدود پنجاه درصد از این سرمایه گذاری برای شرکت Ficosa خواهد بود. یکی از تکنولوژی‌های خودروهای بدون راننده سیستم‌های پیشرفته کمک راننده است که به نظر می‌رسد گام بسیار بزرگی در حوزه‌ی خودرو سازی است که تحلیل‌گران انتظار دارند در طول چند دهه‌ی آتی سرمایه گذاری‌های موجود در این حوزه افزایش یابد.

البته پاناسونیک امیدوار است که با کمپانی‌های آلمانی نظیر Continental AG و Robert Bosch GmbH و کمپانی ژاپنی Denso نیز همکاری‌هایی را در حوزه‌ی خودروهای بدون راننده انجام دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات